Gå til innhold

Skreddersydd brudekjole?

Anbefalte innlegg

Gjest Ethereal
Skrevet

Hva koster det å få skreddersydd brudekjole? Jeg er kresen, og liker ting i en enkel stil. Samtidig passer jeg ikke så godt inn i standardstørrelser, jeg ser at ganske få brudekjoler finnes i str 34. Jeg ser for meg noe langt, smalt; lange ermer og ikke noe slep. Stoffet er viktigere enn masse pynt; jeg liker det enkle og minimalistiske.

Noen som har erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

Sikkert en eller annen gang :wink: litt giftesyk må man ha lov til å være, ikke sant?

Skrevet

Stort sett koster det mindre å sy en kjole enn det koster å kjøpe en. Det avhenger selvfølgelig mest av hva stoffet koster. Å sy(selve arbeidet, ikke stoff) en kjole vil koste 2-4000,- men det varierer selvfølgelig også etter hvor komplisert den er å sy. Elsa M. Systue er flinke, og jeg har sett flere flotte og spesielle brudekjoler i vinduene der (går ofte forbi). Foreslår at du rett og slett spør dem, kanskje viser en tegning av hva du kan tenke deg.

Gjest Ethereal
Skrevet

@Fakse: Jeg hadde dem egentlig i tankene, da. Har sett stilige aftenkjoler i vinduet der, og tenkte at (når den dagen kommer) er det nok lettere for meg å få en kjole sydd etter beskrivelse/tegning enn å finne en ferdig kjole. Jeg er kresen OG har dårlig tålmodighet, noe som ikke er en god kombinasjon når man skal finne den perfekte kjolen. Fikk du kjole sydd selv? Jeg ser meg vanskelig for deg i en standard-kjole (ikke bli fornærmet nå) :wink:

Skrevet
@Fakse: Jeg hadde dem egentlig i tankene' date=' da. Har sett stilige aftenkjoler i vinduet der, og tenkte at (når den dagen kommer) er det nok lettere for meg å få en kjole sydd etter beskrivelse/tegning enn å finne en ferdig kjole. Jeg er kresen OG har dårlig tålmodighet, noe som ikke er en god kombinasjon når man skal finne den perfekte kjolen. Fikk du kjole sydd selv? Jeg ser meg vanskelig for deg i en standard-kjole (ikke bli fornærmet nå) :wink:[/quote']

Hehe..du har helt rett ;) Fikk ikke sydd kjole der, men jeg hadde ikke arkkurat standard bløtkakekjole heller nei ;) Vi brukte pengene på bunad til mannen i stede for på kjole til meg, og det er et valg jeg ikke angrer et sekund på. En veninne som er flink til å sy sydde en aftenkjole til meg (fantastisk flott, med slep og det hele) som jeg skifta til etter brudevalsen. Har aldri hatt noe ønske om tradisjonell brudekjole, så det var en perfekt løsning for meg.

Elsa & Co. skal få sy kåpe som skal være belønning til meg selv når jeg er ferdig med hovedfaget og har fått fast jobb. Gleder meg :)

Gjest Poirot
Skrevet

Får sydd, koster ca 10-12.000.

Gjest Ethereal
Skrevet

Poirot: hvordan skal kjolen din være? Kan du beskrive litt? Hva slags stoff har du valgt?

Gjest -kebolle
Skrevet

Betalte 9000 kr, for en forseggjort kjole. Hos Eve J. Foseid på Hauerseter. Hun er svært dyktig til å finne akkurat den kjolen som passer DEG - men hun skal legge opp nå (evt snart) - så fort deg.. ;-)

Gjest Anonymous
Skrevet

mamman min skal sy kjole til meg :)

blir en kjole inspirert av middelalderstilen. skal dele på stoffprisen, å så får ho litt førr å sy den....vest ho vil ha d da...

mamma e ei grei dame :-)

Gjest Ethereal
Skrevet
Hun er svært dyktig til å finne akkurat den kjolen som passer DEG - men hun skal legge opp nå (evt snart) - så fort deg.. ;-)

Dét skulle sambo hørt :sjarmor: ...

Skrevet

Jeg faar skreddersydd kjole, og tror jeg blir veldig fornoyd med det! Grunnen til at jeg valgte aa faa sydd kjole var egentlig helt tilfeldig - en god venn av familien er sydame og tilboed seg aa gjoere det gratis og hun hadde noe silkestoff liggende som hadde vaert brudekjole paa 50-tallet (stoffet er enda eldre). Saa da faar jeg en noksaa unik kjole, og det er litt goey! Det finnes jo massevis av fine ferdigkjopte kjoler ogsaa, men for min del synes jeg det er litt goey aa ha min egen "look" den dagen!

Gjest Poirot
Skrevet
Poirot: hvordan skal kjolen din være? Kan du beskrive litt? Hva slags stoff har du valgt?

Hvit (ecru) taisilke som jeg har kjøpt selv på reise.

Den skal være todelt, med en spiss ned foran og bak på toppen. Går rett over brystet, antakelig med en halterneckbånd som går fra armule og bak nakken til armhulen. Stram i livet, og skjørtet går ut. Et slep bak som ender i en spiss. Påsydde ganske store og grove hvite Diorblonder på skrå over brystet, nedover skjørtet på skrå og bak på slepet.

Har ikke sett den enda, kun tegning, så jeg er spent til første prøving.

Grunnen til at jeg får sydd er at jeg er så liten, litt kraftig, stor byste og veldig svai, er så vanskelig å få noe som ser pent ut med umulig fasong.

Skrevet

Jeg betaler 9000 kroner for min kjole, men selve materialene kostet bare 2500 - det er alt arbeidet som er dyrt. Så hvis du skal ha en relativt enkel kjole trenger det ikke koste så mange penger.

Gjest Ethereal
Skrevet

Som sagt ser jeg for meg noe ganske enkelt, og da er stoffet vel ganske viktig, siden jeg ikke har lyst på noe særlig med detaljer. Snittet og kvaliteten på arbeidet er derfor veldig viktig (dog har jeg ingen konkrete gifteplaner).

Gjest Poirot
Skrevet

Min syer er flere ganger i året og handler inn stoff, bla i Italia. Duchesse er jo ganske lekkert i seg selv, enkelt og dekorativt.

Gjest Ethereal
Skrevet

Så nå må jeg bare pynte meg opp til tusen, servere sambo den lekreste mat for så å skjenke ham så full at han blir helt amorøs :sjarmor:

Skrevet

Har ikke prøvd selv, men har sett annonser i diverse britiske brudeblader for folk som syr brudekjoler. Du burde nok styre unna de som holder til i London da de tar seg godt betalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...