sonos Skrevet 5. januar 2014 #1 Skrevet 5. januar 2014 (endret) Hva syns dere om planløsningen på huset vi skal bygge? Noe vi burde endre på? Som dere ser har vi tatt vekk ett av soverommene på loftet. Dette var for å få et større bad (ikke tegnet inn). Ellers har vi endret litt på noen vinduer og dører. Endret 5. januar 2014 av sonos
Apple- Skrevet 5. januar 2014 #2 Skrevet 5. januar 2014 Dere har bad på over 11 kvm, men trenger enda større? Eller skal dere ha et bad til?
sonos Skrevet 5. januar 2014 Forfatter #3 Skrevet 5. januar 2014 Vi flytter veggen slik at det blir ca 13kvm. Det gjorde vi for å få plassert dusj, badekar, vask og do der vi ønsket. Har i tillegg et bad i 1 etasje på ca 6kvm.
Ellevill Skrevet 5. januar 2014 #4 Skrevet 5. januar 2014 (endret) Jeg synes det ser trangt ut i stua hvis dere planlegger å ha spisestue der. Kan dere trekke verandaen litt ut akkurat der? Jeg ville virkelig ha prioritert at man enkelt kan dekke på til mange ved spisebordet. Den innvendige boden i garasjen virker upraktisk og trang. Jeg tror dessuten jeg ville skiftet plass på kontordør og garderobeskap. Har bare sett kjapt på mobilskjerm, så mulig jeg ikke ser tegningen godt nok. Endret 5. januar 2014 av Ellevill
Nada Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 Enig med Ellevill. Syns også gangen oppe er unødvendig stor og loftstuen er keitete formet og trang/vanskelig å møblere. Jeg syns det er unødvendig å ha plass til to spisebord. Hvor ofte vil det formelle bli brukt? Ikke ofte her i huset ihvertfall. Spisestuen vil også være vanskelig å møblere slik den står nå. Vil garantert bli dødplass. Syns også at om kjøkkenet her er tegnet inn slik dere vil ha det, så hadde jeg tenkt på nytt. Det ser litt knotete ut med den øyen der.
Ellevill Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 (endret) Jeg hadde tegnet om hele 2. etasje. Og hvorfor en liten bod på 4 m2 når dere har det store disponible rommet? Eller kan ikke det brukes til noe? Og jeg hadde kviet meg for å fjerne et soverom. Hva med å isteden ha kontor/gjester der, og heller bruke de 14m2 nede til en tv-stue? 2.et er veldig rotete, føler jeg og enig med Nada i at veldig mye plass går med til "gang". Også enig i at kjøkkenøya nede er i veien. Jeg ville heller hatt en slags U eller J, og masse oppbevaringsplass. Hva med å flytte spisestua inn her? Jeg ville også tenkt på om det er mulighet for en god plassering av TV-en der dere planlegger den. For det er ofte et problem ved møbelering av stuer. Endret 7. januar 2014 av Ellevill
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2014 #7 Skrevet 8. januar 2014 Jeg ville hatt to stuer i første etasje, satt opp en vegg mellom spisestua og "sofakrok"-stua, og så soverom der loftstua er.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 #8 Skrevet 8. januar 2014 Skjønner ikke de som vil bygge med svære bad. Hvor mange vil oppholde seg på badet i gangen? Hvor stor plass trenger man egentlig på et bad? Jeg kom fra et bittelite bad. Hadde vaskemaskin,vask med skap,dusj og et langskap. Det var en tarm å gå på,men det var nok til å bruke alt. Først nå ser jeg hvor praktisk det var. Her jeg bor nå er badet på 8 kvadrat. Der er vak med skaper,dusj og toalett. Mye dødplass,og vi er fortsatt bare en person på badet i gangen. Greit med spisestue, men sjeldent i bruk. Blir jul. Har et ikke altfor stort kjøkken,som er spiseplass på. Det jeg vil prioritere er lagringsplass. Garderobeplass. Det er vel det som blir frlite til alle? Anonymous poster hash: 72ebb...985
Ellevill Skrevet 12. januar 2014 #9 Skrevet 12. januar 2014 Hei Sonos! Hva tenker du? Er du enig i innspillene her? Uenig?
Nada Skrevet 12. januar 2014 #10 Skrevet 12. januar 2014 Vaskerommet er for stort også. Om du flytter om på ting der og flytter teknisk rom inn i der så kan du dra veggen mot kjøkken lenger opp og snu om på kjøkkeninnredning slik at du får bedre plass til spisestue der heller. Veldig viktig å tenke på plassering av tv og sofa osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå