AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #1 Skrevet 5. januar 2014 Ja som tittelen sier kan man ta den forebyggende. Har et problem med at hvis jeg kombinerer mat og kaffe sammen tar det ikke lange tiden før magen slår seg vrang,og det kan fort gå galt(trenger vel ikke å gå i detaljer) Og i mårra skal jeg i en setting hvor disse ting blir kombinert,og ønsker helst ikke den pinlige situasjonen som oppstår. Anonymous poster hash: b9480...810
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #2 Skrevet 5. januar 2014 Ja som tittelen sier kan man ta den forebyggende. Har et problem med at hvis jeg kombinerer mat og kaffe sammen tar det ikke lange tiden før magen slår seg vrang,og det kan fort gå galt(trenger vel ikke å gå i detaljer) Og i mårra skal jeg i en setting hvor disse ting blir kombinert,og ønsker helst ikke den pinlige situasjonen som oppstår. Anonymous poster hash: b9480...810 Det ville nok vært mye sunnere å unngå kaffen....Anonymous poster hash: 80d65...585
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #3 Skrevet 5. januar 2014 Hvis du tar den sammen med maten du spiser eller rett før så går det bra. Men ikke for lang tid før, for da vil den ikke ha så god virkning når maten du reagerer. Anonymous poster hash: ab589...e58
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #4 Skrevet 5. januar 2014 Det er dumt å ty til medikamenter når man vet at det er visse fødemidler eller kombinasjon av disse som skaper problemet. Hvorfor skal man ta et medikament når man bare kan unngå det som skaper problemet? Er du klar over at imodium faktisk er et opiat? Anonymous poster hash: 80d65...585
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #6 Skrevet 5. januar 2014 Det er dumt å ty til medikamenter når man vet at det er visse fødemidler eller kombinasjon av disse som skaper problemet. Hvorfor skal man ta et medikament når man bare kan unngå det som skaper problemet? Er du klar over at imodium faktisk er et opiat?Anonymous poster hash: 80d65...585 Noen ganger ønsker man faktisk å spise det man ikke tåler, hvorfor være så belærende? Imodium er laget av et syntetisk opiat, det påvirker ikke sentralnervesystemet, kun tarmveggen. Skal ikke misbrukes, men langt i fra farlig. Anonymous poster hash: ab589...e58
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #7 Skrevet 5. januar 2014 Noen ganger ønsker man faktisk å spise det man ikke tåler, hvorfor være så belærende? Imodium er laget av et syntetisk opiat, det påvirker ikke sentralnervesystemet, kun tarmveggen. Skal ikke misbrukes, men langt i fra farlig. Anonymous poster hash: ab589...e58 Ja, men det er ikke å anbefale fra et medisinsk standpunkt. Det er riktig at det kun påvirker det enteriske nervesystemet, og ikke har CNS-affeksjon, men det er ikke å anbefale allikevel. Jeg skjønner ts' behov, men synes allikevel ikke det er noen god idé. Ingen av oss kjenner ts, hennes helse, medikamentvaner eller motiver. Derfor synes jeg det er dumt å si at dette er uproblematisk selv om et engangstilfelle neppe medfører noen problematikk.Anonymous poster hash: 80d65...585
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #8 Skrevet 5. januar 2014 Det er dumt å ty til medikamenter når man vet at det er visse fødemidler eller kombinasjon av disse som skaper problemet. Hvorfor skal man ta et medikament når man bare kan unngå det som skaper problemet? Er du klar over at imodium faktisk er et opiat?Anonymous poster hash: 80d65...585 Kaffe og mat samtidig (uansett mat skaper) problemer,så jeg pleier aldri å kombinere de samtidig.Hjemme drikker jeg alltid kaffen før jeg inntar mat,og jeg pleier aldri å spise frokost borte.Men dette er et unntakstilfelle. Glemte å si i hi at dette bare skjer ved inntakt av dagens første måltid. Men nå var ikke jeg ute etter å bli "belært".Jeg stilte et helt enkelt spørsmål Anonymous poster hash: b9480...810
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #9 Skrevet 5. januar 2014 Kaffe og mat samtidig (uansett mat skaper) problemer,så jeg pleier aldri å kombinere de samtidig.Hjemme drikker jeg alltid kaffen før jeg inntar mat,og jeg pleier aldri å spise frokost borte.Men dette er et unntakstilfelle. Glemte å si i hi at dette bare skjer ved inntakt av dagens første måltid.Men nå var ikke jeg ute etter å bli "belært".Jeg stilte et helt enkelt spørsmål Anonymous poster hash: b9480...810 Svaret på det enkle spørsmålet er at det fra et generelt (ikke spesifikt) standpunkt neppe medfører noen fare, men ikke er å anbefale.Anonymous poster hash: 80d65...585
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå