Gå til innhold

Bakepapir i lasagneform?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal lage lasagne i kveld, og oppvaskmaskinen takket for seg fredags kveld.

Selv med oppvaskmaskin, synes jeg det er noe herk å få lasagneformen ren igjen. Og nå har jeg ikke maskin.

Fungerer det med bakepapir i lasagneformen, mon tro?

Anonymous poster hash: 9132b...17e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker å smøre formen med smør jeg, da er den ikke så vrien å vaske etterpå. Aldri prøvd med bakepapir.

Gjest Morgun
Skrevet

Kan ikke se noen grunn til at det ikke skulle funke med bakepapir.

Skrevet

Har alltid bakepapir i formen når jeg lager lasagne, for jeg gidder ikke jobben det er å vaske den opp igjen.. Aldri hatt noen problemer med det.

Skrevet

smører med smør og setter den i vann litt før jeg vasker den, har ikke oppvaskmaskin og opplever ikke dette som verre enn annen oppvask (etter litt bløtgjøring).

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke å bruke bakepapir. Det går lett i stykker når man skjærer lasagnen, og jeg liker ikke papirbiter i maten. Setter bare forma i vann med litt oppvaskmiddel etter bruk, og etter en liten stund er det lett å vaske den.

Anonymous poster hash: d711b...114
AnonymBruker
Skrevet

Bløtlegger den med en slags såpe jeg kjøpte i sverige, den løser opp alt i løpet av 5 minutter.

Den er ulovlig i norge, vet ikke hvorfor, men den sparer meg utrolig mye arbeid. kjøper flere stk av den når jeg er der.

Anonymous poster hash: 881e6...00d
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Det fungerte alldeles utmerket med bakepapir! Og så var det superenkelt å "løfte" ut det vi ikke klarte å spise opp for å legge det i fryseemballasje. Og lasagneformen er omtrent helt ren, bare å skylle med litt vann.

(Legger til at lasagnen var kjempegod også. Med blant annet røkelaks, ricotta, spinat :spise:)

Anonymous poster hash: 9132b...17e
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...