AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #1 Skrevet 5. januar 2014 Jeg føler aldri at jeg finner rett foundation for meg. Enten så ender jeg opp med en foundation som er for gul eller for rosa. Jeg tenker at jeg kanskje burde spørre noen om hjelp i butikkene, men det er ikke alle jeg stoler på at kan det de driver med. Ei venninne hadde blitt sminket på et parfymeri/sminkebutikk i Oslo en gang, og hun så ut som en dragqueen. Jeg bor i Trondheim, så hvis noen kan anbefale noen butikker hvor de selger sminke og hvor de ansatte er flinke og kan det de driver med, så hadde det vært fint. Anonymous poster hash: e79a6...174
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #2 Skrevet 5. januar 2014 dytter Anonymous poster hash: e79a6...174
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #3 Skrevet 6. januar 2014 IKKE dra på Kicks på torget i hvertfall. Der er de bare sure og "mistenksomme", ser ut som de anklager alle som kommer inn døra der for å være tyver.. På byhaven er de veldig hjelpsomme, så ville heller dratt dit:) Anonymous poster hash: 03227...384
1Princess Skrevet 6. januar 2014 #4 Skrevet 6. januar 2014 Jeg ville ha prøvd å blande. Det sa de i parfymeriet til meg. Hmmm... Det er et merke som selger 3 farger i en eske, sånn at du skal kunne blande deg farge året rundt. Nå kommer jeg jo ikke på det merket da. Du kan jo Google det å se. Jeg er ikke kjent på det området i bartebyen så der kan jeg ikke hjelpe.
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2014 #5 Skrevet 6. januar 2014 Legg ut et bilde av et kinn tatt i dagslys da, så skal jeg prøve å hjelpe.
rox Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 Det å finne riktig foundationfarge er vanskelig! Tidligere hendte det at jeg spurte etter hjelp i butikken, og de aller fleste gangene så huden riktig så fin ut inne i butikken, og når jeg så gikk ut så jeg enten alt for brun eller gul ut. Så mitt tips må vel egentlig være å ta med deg et lommespeil selv, og sjekke fargen selv i dagslys før du kjøper. Det har hvertfall spart meg for mange bomkjøp!
Marie90 Skrevet 7. januar 2014 #7 Skrevet 7. januar 2014 Jeg ville sett på videoer og artikler på nettet med tips og hvilke merker som har best utvalg i de ulike tonene. Deretter ville jeg tatt meg en tur i et større magasin og prøvd litt forskjellig. Spør aldri de som jobber der, de har sjelden god peiling. Har forøvrig aldri hørt om noen som er blitt sminket i et parfymeri som ikke har sett ut som Cowboy-Laila etterpå
Gjest Ferie Skrevet 7. januar 2014 #8 Skrevet 7. januar 2014 Spør de ansatte om hjelp. Det gjør jeg. Ofte fornøyd:-) De kan hjelpe vurdere hudtype/farge.
Daudaferd Skrevet 7. januar 2014 #9 Skrevet 7. januar 2014 Dra på MAKEUP STORE, der er de helpsomme og flinke.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2014 #10 Skrevet 7. januar 2014 Jeg føler aldri at jeg finner rett foundation for meg. Enten så ender jeg opp med en foundation som er for gul eller for rosa. Jeg tenker at jeg kanskje burde spørre noen om hjelp i butikkene, men det er ikke alle jeg stoler på at kan det de driver med. Ei venninne hadde blitt sminket på et parfymeri/sminkebutikk i Oslo en gang, og hun så ut som en dragqueen. Jeg bor i Trondheim, så hvis noen kan anbefale noen butikker hvor de selger sminke og hvor de ansatte er flinke og kan det de driver med, så hadde det vært fint. Anonymous poster hash: e79a6...174 Uansett hvor du går så risikerer du å støte på ansatte som enten ikke helt vet hva som er best men bare anbefaler det de pleier å anbefale, eller ansatte som anbefaler deg noe som er "godt nok" og som de "tilfeldigvis tjener best på". Det er dessverre så stor forskjell mellom inntektene fra ett merke til et annet at det er vanskelig å si hva som vil passe deg best. Det beste cluet jeg kan gi deg, er at du ser etter en ansatt som ikke nødvendigvis sier så mye. Men som spør deg mange spørsmål angående hudtype, erfaringer osv FØR det kommer en anbefaling. De pleier å treffe godt! Anonymous poster hash: 099cd...740
Maneo Skrevet 7. januar 2014 #11 Skrevet 7. januar 2014 (endret) Det spørs vel hvor du går? Parfymeri og kjeder type Cubus har vel sjeldent peiling, men jeg har god erfaring med hudpleiesalonger. Der jeg har gått har de store speil med spotlightlys, men det er jo ikke i Trondheim. Men altså, prøv på hudpleiesalong! Edit: Kanskje også en fordel å ha en viss peiling på hvilket merke man er ute etter, og ha lest litt/sett på bilder av de ulike fargene. Endret 7. januar 2014 av Maneo
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2014 #12 Skrevet 7. januar 2014 Jeg skal klare å matche rett farge så fremt jeg får et bilde. 2
Gjest BabyBlue Skrevet 8. januar 2014 #13 Skrevet 8. januar 2014 Sammenlign undertone på brystet ditt og kjeven og se det an i dagslys etterpå. Ikke kjøp foundation basert på hvordan den ser ut i butikken, da ender du som regel opp med enten feil undertone (for gul, for rosa) eller at den er altfor mørk. Noen foundations har ganske godt fargeutvalg, andre må du blande deg frem til. Så kjøper du noe dyrt bør du be om tester. Mange parfymerier er ganske gnukk på det området, men viser du interesse kan du være heldig. Og husk å gå med sminken minsy to timer i strekk før du kjøper den, noen kan oksidere seg til feil farge over viss tid.
Gjest Tigress Skrevet 8. januar 2014 #14 Skrevet 8. januar 2014 Du må be om prøver. Dersom du har nøytral undertone i huda kan du få problem, då må ein verkeleg prøve mykje før ein finn det rette. Eg vil tilrå MAC når det gjeld å finne fargar, deira Studio Fix kjem i veldig mange nyansar. På min MAC-butikk har dei vore veldig generøse med prøvar også, eg har fått fleire små krukker med nok foundation til å prøve fleire dagar. Prøv på deg i grelt vinterljos ein dag du ikkje må sjå presentabel ut, og ta med deg ein spigel ut og sjå. Samanlikn med fargen på brystet og på halsen. Foundation kan vere eit langt lerret å bleike.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #15 Skrevet 18. januar 2014 IKKE dra på Kicks på torget i hvertfall. Der er de bare sure og "mistenksomme", ser ut som de anklager alle som kommer inn døra der for å være tyver.. På byhaven er de veldig hjelpsomme, så ville heller dratt dit:) Anonymous poster hash: 03227...384 Hvordan var det på Byhaven? Sminket de deg? Anonymous poster hash: 54f55...6aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå