Gå til innhold

Vist ditt voksne barn som bodde for seg selv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Av en eller annen grunn hadde vært helt blakk og ikke hat råd til mat. Ville du gitt han eller hun penger til mat. Eller bare latt han\hun sulte ihjel siden han\hun er voksen og burde greie og klare seg selv ?

Anonymous poster hash: b48b4...189
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av en eller annen grunn hadde vært helt blakk og ikke hat råd til mat. Ville du gitt han eller hun penger til mat. Eller bare latt han\hun sulte ihjel siden han\hun er voksen og burde greie og klare seg selv ?

Du hadde nok måttet sulte ihjel.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du hadde nok måttet sulte ihjel.

Jeg er sjokkert jeg hadde ikke ventet et ærlig svar så fort. Jeg hadde regnet med masse løgner om at de ville gitt penger til mat.

Skrevet

Regner med at du er dette "voksne barnet"?

Sulte i hjel er nok litt dramatisk. Men som mor ville jeg nok lagt stor vekt på årsaken til at dette voksne barnet var helt blakk.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Mamma hjelper meg litt hvis jeg er helt blakk, i tillegg til at jeg har en far som driver en matbutikk, så det hender jeg får hente meg mat der. Men liker ikke å få så mye av dem, så det er ganske skjeldent det skjer.

Anonymous poster hash: d42be...02c
  • Liker 1
Skrevet

Jeg hadde tatt med barnet på matshopping, så jeg hadde visst at pengene gikk til mat.

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville hjulpet han/hun å sjekke rettighetene sine og søke nødhjelp hos nav. Hvis dette av en eller annen grunn ikke var mulig/tok lang tid hadde jeg gitt penger/mat.

Anonymous poster hash: 83e7e...df0
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde handlet inn mat og gått å levert det, ev tatt h*n med i butikken. Foreldre støtter og hjelper der det trengs.

Anonymous poster hash: f07f9...6a6
  • Liker 10
Gjest Spirula
Skrevet

Jeg er sjokkert jeg hadde ikke ventet et ærlig svar så fort. Jeg hadde regnet med masse løgner om at de ville gitt penger til mat.

Først av alt, jeg er rimelig sikker på at Silfen var ironisk, og for det andre er jeg sikker på at 99,9% av foreldre ville hjulpet barna sine med mat, selv om de var utflyttede, selv om din erfaring er en annen .

• Liker 13
Skrevet

Jeg også hadde gått på matshopping. Regner jo med det er engangstilfelle?

Gjest New_Girl
Skrevet

Jeg hadde selvfølgelig hjulpet til.

AnonymBruker
Skrevet

jeg er 22 å i slutten av mnd pleier jeg å få penger av mamma til å kjøpe meg litt mat. men det er som regel 2-300 jeg får :)

Anonymous poster hash: 76429...3d1
Skrevet

Ingen som hadde brydd seg om årsaken??

Scenario 1: Det voksne barnet har for n'te gang surret bort pengene sine på fest og fyll og dataspill.

Scenario 2: Det voksne barnet fikk akutt tannpine og måtte bruke resten av pengene sine på tannlege.

(Bare ment som eksempler)

• Liker 16
Skrevet

Dersom ungene mine hadde vært så stokk, stein dumme at de heller satt og døde av sult fremfor å ordne seg på den ene eller den andre måten, så hadde jeg ikke hjulpet, nei. Det er ikke det spor ironisk. Dersom de derimot hadde søkt nødpenger, fått avslag eller stod i en venteperiode, så hadde jeg såklart bidratt. Men tafatthet vinner man ikke på her i gården.

• Liker 5
Gjest Blomst83
Skrevet

jeg er 22 å i slutten av mnd pleier jeg å få penger av mamma til å kjøpe meg litt mat. men det er som regel 2-300 jeg får :)

Anonymous poster hash: 76429...3d1

Hver måned? No fense,men hvordan skal du greie deg når mamma ikke kan stille opp lengere. Mener ikke å være frekk,ble bare litt sjokkert

Gjest Blomst83
Skrevet

Jeg kan si at pga min helse og økonomiske situasjon er januar en helvetes måned,og da får jeg noe hjelp av mamma. Men dette er et lån som jeg nedbetaler over tid. Jeg er tross alt voksen,og bor ikke lenger hjemme.

Gjest gurimalla
Skrevet

Scenario 1: Det voksne barnet har for n'te gang surret bort pengene sine på fest og fyll og dataspill.

Scenario 2: Det voksne barnet fikk akutt tannpine og måtte bruke resten av pengene sine på tannlege.

Nei, jeg hadde ikke brydd meg om årsaken. Jeg fikk hjelp titt og ofte da jeg var student, en del av stipend/lån gikk til øl og andre festligheter.

I dag er jeg en ansvarlig person med god kontroll på økonomien.

Gjest New_Girl
Skrevet

Årsaken har litt å si, men jeg hadde ikke latt de sulte ihjel uansett. Ved scenario 1 så hadde jeg nok satt visse betingelser, og sett på det som et lån eller tatt han/hun med på matbutikken så jeg er sikker på at pengene går til mat. Ved scenario 2 hadde jeg satt over en sum penger på konto.

Uansett hadde jeg hjulpet til.

• Liker 1
Gjest Spirula
Skrevet

Jeg er faktisk rimelig sikker på at de fleste foreldre ville hjulpet i første tilfelle også, men da kun med det mest nødvendige, og som et lån.

Og Silfen, beklager at jeg trodde du var ironisk.

Jeg er vant med "tøff kjærlighet", men ikke brutalitet.

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker vel det kommer helt an på årsaken... Hvis h*n hadde en god prioritering på pengene sine, men det skjedde noe uventet slik at det plutselig ble skralt med penger, hadde det vel vært naturlig å kunne hjelpe til litt.

Men hvis h*n bare hadde sløst bort penger på fest, fyll, røyk, unødvendige merkeklær h*n ikke hadde råd til osv, syntes jeg det er på sin plass å lukke igjen lommeboka. Selvfølgelig, ingen skal sulte, men da støtter jeg heller forslaget om å bli med vedkommende i matbutikken for å forsikre seg om at det er dit pengene går, hvis det er skikkelig krise.

Men det hadde nok ikke blitt en vane, når man er voksen har man ansvar for egen økonomi, og må være moden nok til å prioritere mat, strøm og regninger framfor tull.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...