Gå til innhold

Skal selge valper, kjøper har pels-jakke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har aldri hatt valper før og egentlig aldri vært med på dette kjøp og selg greiene, så håper noen av dere vil hjelpe meg, kan godt være jeg overdriver men..

Hunden min har fått valper som jeg skal selge, en av kjøperene var på besøk igår for å møte valpene, jeg har snakket mye med henne på tlf og mail, hun virker som en ordentlig dame.

Men det jeg la merke til var at hun gikk med en slik "Canada Goose" jakke, jeg er jo helt imot dyreplageri og kan ikke skjønne hvorfor folk vil bruke pels. Jeg sa ingenting om det, men det får meg til å revudere alt, overdriver jeg?

Anonymous poster hash: 88fd9...073
Videoannonse
Annonse
Gjest HappyWaffle
Skrevet

du overdriver. det betyr ikke at hun vil misshandle hunden fordi

AnonymBruker
Skrevet

Hun er vel neppe Cruella DeVille...

Anonymous poster hash: 0829d...9db

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Dummeste jeg har hørt. Jeg elsker jo hunden min selv om alle jakkene mine har pels. Det har ingenting med hundehold å gjøre.

Anonymous poster hash: 852b7...6ad

• Liker 8
Gjest Inferno
Skrevet

Slapp av, de fleste folk er bare ignorante, ikke aktive dyremishandlere.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Det har ingen innvirkning på hvordan hun vil behandle valpene.

Anonymous poster hash: b3613...d71
  • Liker 5
Skrevet

Jeg hadde sikkert gjort henne oppmerksom på det, fordi jeg synes det er forkastelig moralsk sett - ikke fordi jeg mistenker at hun ikke behandler hunden sin pent.

• Liker 7
Gjest heihade
Skrevet

Jeg hadde revurdert. Ikke fordi jeg tror hun vil mishandle dyret men på pur faen. :)

Om jeg kan gjøre dagen bittelitt surere for noen som har gjort livet surt for pelsdyr (ville eller ei) ved å bare ikke selge en valp gjør jeg det.

• Liker 15
Skrevet

Ja, du overdriver.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig vet man at det er ekte pels ! Jakken koster 5000-10 000 . Men jeg har to katter, og er eier av Canada Goose . Er ingen dyremishandler . Behandler kattene mine som gull, så at du revurderes kjøpet pågrunn av det er å overdrive . Syns er feil å dømme folk på grunnlag av en jakke . Du spiser vel kjøtt eller bruker produkter som kanskje er testet på dyr ? Skal jeg revurdere salget av et dyr du har hatt lyst på, og pågrunnlag av at jeg så et produkt eller kjøtt hjemme hos deg som er testet/fra dyr ?

Anonymous poster hash: 0ec84...b4d

• Liker 1
Skrevet

JA du overdriver! Jeg har selv jakke med ekte pels, som jeg kjøpte i tro om at det var fuskepels. Fant helt tilfeldig ut at det var ekte pels, og da hadde jeg allerede brukt den lenge. Jeg misshandler ikke dyrene mine alikevel.

Skrevet

Selvfølgelig vet man at det er ekte pels ! Jakken koster 5000-10 000 . Men jeg har to katter, og er eier av Canada Goose . Er ingen dyremishandler . Behandler kattene mine som gull, så at du revurderes kjøpet pågrunn av det er å overdrive . Syns er feil å dømme folk på grunnlag av en jakke . Du spiser vel kjøtt eller bruker produkter som kanskje er testet på dyr ? Skal jeg revurdere salget av et dyr du har hatt lyst på, og pågrunnlag av at jeg så et produkt eller kjøtt hjemme hos deg som er testet/fra dyr ?

Anonymous poster hash: 0ec84...b4d

Du evner ikke å se forskjellen i å knabbe pelsen til uskyldige ville dyr og la skrotten ligge igjen kontra å ale opp ei ku, la henne få kalver, brukes som melkeku før hun slaktes og både skinn og kjøtt blir brukt i videre produksjon?

• Liker 6
Skrevet

Du overdriver.. Hun kan da passe kjempebra på dyr for det om! Kanskje hun er opptatt av merkejakker og sånne ting, men hun har jo ikke mishandlet et dyr selv.

Skrevet

Du evner ikke å se forskjellen i å knabbe pelsen til uskyldige ville dyr og la skrotten ligge igjen kontra å ale opp ei ku, la henne få kalver, brukes som melkeku før hun slaktes og både skinn og kjøtt blir brukt i videre produksjon?

Nja, kjøttindustrien er i grunn nesten like ille som pelsindustrien. Forskjellen for meg ligger mest i at det er så enormt enkelt å bare drite i å kjøpe en jakke med den pelshetta kontra å være veganer...

Skrevet

Nja, kjøttindustrien er i grunn nesten like ille som pelsindustrien. Forskjellen for meg ligger mest i at det er så enormt enkelt å bare drite i å kjøpe en jakke med den pelshetta kontra å være veganer...

Det er mange som ikke støtter industrien, men spiser kjøtt fra vilt skutt av gode jegere, dyr fra lokale bønder/slaktere/oppdrettere som driver etisk oppdrett - kan ikke se noen problemer med dette.

Enig i siste utsagn.

• Liker 2
Skrevet

Det er mange som ikke støtter industrien, men spiser kjøtt fra vilt skutt av gode jegere, dyr fra lokale bønder/slaktere/oppdrettere som driver etisk oppdrett - kan ikke se noen problemer med dette.

Enig i siste utsagn.

Mange og mange, det er jo ikke akkurat lett å få tak i, ikke noe alle har råd til heller. Det ser jeg heller ikke noe problem med, men det er ikke den delen av industrien folk flest støtter - majoriteten drives ikke etisk. :)

Ble en liten avsporing, men poenget er at å holde seg unna pels er så enkelt at det burde alle klare. Alle som er glad i dyr riktig nok. Vet ikke hva jeg hadde gjort i din situasjon TS, for jeg forstår hva du mener (jeg tenker mitt om slike folk også. Muligens er det tabu å si..?), selv om hunden sikkert hadde fått det helt fint.

Jeg tror ikke jeg hadde giddet å påpeke det for henne i alle fall, det skaper bare dårlig stemning. Sjansen for at hun ikke har peiling på hva hun støtter eller at det er ekte pels er ganske minimal...

AnonymBruker
Skrevet

Helt greit at du reagerer.Det ville jeg gjort også.

Gjør damen oppmerksom på det,men om du får magekramper ved tanken på at hun skal kjøpe en valp av deg ,så ikke selg den til henne :)

Anonymous poster hash: 4d6f2...15f
  • Liker 1
Skrevet

Mange og mange, det er jo ikke akkurat lett å få tak i, ikke noe alle har råd til heller. Det ser jeg heller ikke noe problem med, men det er ikke den delen av industrien folk flest støtter - majoriteten drives ikke etisk. :)

Nei, det er dessverre ikke like enkelt å få tak i/ha råd til, men dette er jo en del poenget mitt; man støtter nødvendigvis ikke dyremishandling ved å spise kjøtt i og med at man har en del valgmuligheter, men om man kjøper f.eks en GC støtter man dyremishandling - uansett!

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er dessverre ikke like enkelt å få tak i/ha råd til, men dette er jo en del poenget mitt; man støtter nødvendigvis ikke dyremishandling ved å spise kjøtt i og med at man har en del valgmuligheter, men om man kjøper f.eks en GC støtter man dyremishandling - uansett!

Jepp, helt enig og skjønte poenget ditt. Prøvde bare å forklare hvorfor jeg skrev at kjøttindustrien er nesten like ille. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...