AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #1 Skrevet 5. januar 2014 Oppdaget i nettbanken i går at mannen over de siste 2 månedene har brukt over 6000,- på å kjøpe diverse greier inni et iPad-spill. Han spiller dette spillet hele tiden også, kan fint bruke flere timer hver kveld før jeg sovner. Gudene vet hvor lenge han sitter oppe og spiller. Jeg syns det er drøyt å bruke så mye penger på å kjøpe poeng (eller hva det er) i et spill. Han kunne kjøpt 20 playstationspill for samme prisen! Vi sparer penger til å reise en langhelg til Praha i vår, og dette kunne jo dekket hotell og flybilletter nesten... Hva bør jeg gjøre? Konfrontere ham med det? Og hva sier man? Regner med han blir sur... Anonymous poster hash: cb3a5...f0a
Chloe- Skrevet 5. januar 2014 #2 Skrevet 5. januar 2014 Du bare sier det rett ut: "Syns du det er fornuftig å bruke 6000kr på en app? Jeg syns det er helt grusomt." Denne konfrontasjonen er ikke noe å grue seg til, det er jo HAN som har driti seg ut. 2
fuksia Skrevet 5. januar 2014 #3 Skrevet 5. januar 2014 Om det er felles penger synes jeg absolutt du bør ta det opp med ham. Jeg ville prøvd å helt rolig spørre hvorfor han bruker så mye penger på dette, og så ta det derifra. 3
Supertrusa Skrevet 5. januar 2014 #4 Skrevet 5. januar 2014 Helt enig, her er det han som har dritt seg ut! Helt drøyt. Selv om dere evt ikke har felles økonomi går den slags pengebruk ut over felles mål. 1
Gjest Atheena Skrevet 5. januar 2014 #5 Skrevet 5. januar 2014 Be han slette hele appen, han har blitt avhengig. Det må han jo innse selv også når han blir konfrontert med det? Legg det frem på en måte som ikke er et angrep så når du nok gjennom.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #6 Skrevet 5. januar 2014 Jeg trodde det bare var barn som ikke viste bedre som brukte så mye penger på telefonspill. Her må du nok bare ta en prat med han. Anonymous poster hash: faf53...323 4
Gjest Snuppi Skrevet 5. januar 2014 #7 Skrevet 5. januar 2014 (endret) Hvilken app er det som koster så mye?? Du bør ta det opp med ham! Han har ingen rett til å bli sur da det er han som har dummet seg ut. Endret 5. januar 2014 av Snuppi
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2014 #8 Skrevet 5. januar 2014 Om det er felles penger synes jeg absolutt du bør ta det opp med ham. Jeg ville prøvd å helt rolig spørre hvorfor han bruker så mye penger på dette, og så ta det derifra. Akkurat der ville jeg også startet.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #9 Skrevet 5. januar 2014 Dette høres jo ikke helt bra ut. Har hatt småsøsken som har gjort slike ting, fordi de er for små til å ha økonomisk sans. Gjør som de andre sier, prat med han. Ta det rolig. Ikke angrip. Det fører ikke noe godt med seg. Men la han allikevel skjønne alvoret i det han driver med. Vær bestemt! Anonymous poster hash: 6f24e...cf2 2
drue Skrevet 5. januar 2014 #11 Skrevet 5. januar 2014 Er det bare jeg som er litt nysgjerrig på hvilken app det er snakk om? Ellers har jeg ikke så mye å si som allerede har blitt nevnt her. Det er definitivt noe du er nødt til å ta opp så fort som mulig. 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #12 Skrevet 5. januar 2014 he he. Jeg brukte over 2-3 tusen på et spill på iphone. Så sluttet det å fungere . Helt idiotisk. Anonymous poster hash: db7f4...fb2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #13 Skrevet 5. januar 2014 Oppdaget i nettbanken i går at mannen over de siste 2 månedene har brukt over 6000,- på å kjøpe diverse greier inni et iPad-spill. Han spiller dette spillet hele tiden også, kan fint bruke flere timer hver kveld før jeg sovner. Gudene vet hvor lenge han sitter oppe og spiller.Jeg syns det er drøyt å bruke så mye penger på å kjøpe poeng (eller hva det er) i et spill. Han kunne kjøpt 20 playstationspill for samme prisen! Vi sparer penger til å reise en langhelg til Praha i vår, og dette kunne jo dekket hotell og flybilletter nesten...Hva bør jeg gjøre? Konfrontere ham med det? Og hva sier man? Regner med han blir sur... Anonymous poster hash: cb3a5...f0a 6000 kr kunne dekt hotel, fly og middag. Og litt shopping. Spørsmålet med konfrontere eller ikke konfrontere avhenger av en eneste ting: bruker han sine egne penger eller deres felles penger? Det sier du ikke noe om. Bruker han sine egne penger så har du strengt tatt ikke noe med hva han bruker de på. Et spill er vel like greitt som røyk eller alkohol eller fancy klokker eller kaffelatte. Bruker han felespenger i skjul så har dere et alvorlig problem.Anonymous poster hash: d94ee...ffd 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #15 Skrevet 5. januar 2014 HvilketspillhvilketspillHVILKETSPILL!?!? Anonymous poster hash: fe923...c18
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #16 Skrevet 5. januar 2014 Takk for svar! Spillet heter clash of et-eller-annet... Dette er felles penger ja, og jeg har tatt det opp med han. Han sier han skal gi seg... TS Anonymous poster hash: cb3a5...f0a
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2014 #17 Skrevet 5. januar 2014 Takk for svar! Spillet heter clash of et-eller-annet... Dette er felles penger ja, og jeg har tatt det opp med han. Han sier han skal gi seg... TS Anonymous poster hash: cb3a5...f0a Ikke fyll på kontoen de pengene taes fra før du ser en forbedring.
Lady Skrevet 5. januar 2014 #19 Skrevet 5. januar 2014 Skummelt med hva de spillene gjør med folk :s 6000kr på et spill?! Skjønner ikke engang hva man får for pengene? Det kan jo umulig være verdt det?
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #20 Skrevet 6. januar 2014 Takk for svar! Spillet heter clash of et-eller-annet... Dette er felles penger ja, og jeg har tatt det opp med han. Han sier han skal gi seg... TS Anonymous poster hash: cb3a5...f0a Clash of Clans? Ok, da kan han få bli i ekteskapet om han skjerper seg fra nå av. Hadde det vært Candy Crush eller 4 pics 1 word så hadde det vært RETT UT! Anonymous poster hash: fe923...c18 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå