AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #1 Skrevet 5. januar 2014 Jeg har merket meg, både i tråder her på kvinneguiden, og hos venner og bekjente, at mange barn synes å behandle far med mer respekt enn mor. Hva kommer dette av tror dere? Er det fordi kvinner ofte er mer involverte i barnas liv, og det derfor er naturlig å teste grenser hos den barnet kjenner best? Er mann "flinkere" til å være strenge enn kvinner? Er mødre reddere for å bli upopulære enn fedre, og derfor gir etter letter? Er det samfunnet som lærer barn at menn må respekteres, men at det ikke er så viktig å respektere kvinner, og at det er dette som påvirker barna? Brukes fedre til å skremme, type "vent til pappa kommer hjem fra jobb/vil du at jeg skal si dette til pappa" - og at dette gjør far til en litt skummel autoritetsfigur? Lurer oppriktig. Anonymous poster hash: f3509...86d
QueenOfTheSidewalk Skrevet 5. januar 2014 #2 Skrevet 5. januar 2014 Fordi far ikke sier ifra ved bagateller, når han først blir sint er det en god grunn. Mor krangler mer med ungen, kjefter og tar avgjørelser som ikke er populære hos barn. 1
Juvel Skrevet 5. januar 2014 #3 Skrevet 5. januar 2014 Jeg kjenner en som studerte utviklingspsykologi (?), han fortalte meg at grunnen til at barn ofte er slemmere mot mor er at de vet at hun vil elske dem uansett hva de gjør og at hun ikke forlater dem. Jeg tror det gikk mye på instinkter. Vet ikke om dette faktisk stemmer, men det er iallefall det jeg ble fortalt den gang.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #4 Skrevet 5. januar 2014 Når menn er sinte, ja så er de bare sinte. Når kvinner blir sinte blir de derimot oppfattet som hysteriske.. Derfor! Anonymous poster hash: a2834...329
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå