Gå til innhold

Lei av å sitte hjemme hver helg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så lei av å sitte hjemme hver dag, når jeg går på butikken ser jeg glade mennesker som henger sammen og drømmer om at det er meg, som går på fest med alle vennene mine.

Sitter å ser ut vinduet på alle som sjangler og har det gøy, ler av alt mulig og skulle ønske jeg hadde et nettverk, men jeg har bare meg selv.

Jeg trives ikke i eget selskap og skulle ønske jeg hadde en kompis eller venninne jeg bare kunne dele tankene mine med, jeg kan ikke huske når jeg var i en vennegjeng.

Skulle ønske at det var lett og bli kjent med folk, men det er det ikke. Jeg er 17 år og kommer ikke inn på utesteder, mens alle andre på min alder går på hjemmefester. Jeg kunne gjerne hatt mange fester hjemme, men har ingen å inviterte.

Blir så misunnelig når jeg går over facebook og ser de som har over 1000 venner, med flere hundre likes på bilder(ikke at det betyr noe) men tanken på å ha et så stort nettverk, og kunne velge hvem man skal være med. Om noen er opptatt spørre noen andre.

Hvordan klarer dere egentlig å bli kjent med folk? Jeg er ikke den som stråler selvtillit og vil nødig bare gå bort til noen.

Anonymous poster hash: 71c23...5bc
Videoannonse
Annonse
Gjest Summers
Skrevet

Du må tørre å snakke med de i klassen din. Start med personen du sitter ved siden av. Ja, det er lettere mor meg å gi tipset enn deg å gjennomføre, men du må manne deg opp, det er ditt liv det går utover. Meld deg også som frivillig når det kommer sånn skoleball/russefeirnin/osv.

Meld deg inn i noe sosialt, friluftsgruppe, ungdomspolitikk, kor, osv.

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

De som har 1000 venner på Facebook, er de 17 år? Det er stor forskjell på å ha 1000 venner og være 40+ og være 17 og ha få. Mange venner på Facebook er ikke det samme som å ikke være ensom. Jeg har mange venner på Facebook: tidligere naboer, tidligere kolleger, slektninger, nåværende naboer, nåværende kolleger, venner fra hobbiene mine, tidligere klassekamerater - og så har jeg noen nære venner. Av de vennene jeg har på Facebook er det kun de nære vennene jeg treffer ofte.

Meld deg inn i en klubb eller start en hobby - da får du større kontaktflate. Du går vel på skole? Vis interesse for klassekameratene dines liv for å komme i prat med dem. Da kan det jo være dere blir bedre kjent og kan finne på noe sammen.

Jeg vet selvsagt at dette ikke er lett. Jeg har vært der selv. Men Facebook venner alene forteller ingenting om en person er ensom eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det litt som deg en periode fordi jeg rett og slett ikke var pratsom og utadvendt nok, men begynte å tvinge meg selv til å prate med folk, smile mer til fremmede og innse at jeg faktisk kan kreve mer plass. Du trenger nok å jobbe med selvbildet ditt. Øv deg på å tenke positivt om deg selv med en gang du står opp og rett før du legger deg. Smil og vær imøtekommende. Lykke til :hug:

Anonymous poster hash: 7873a...eb1
AnonymBruker
Skrevet

De som har 1000 venner på Facebook, er de 17 år? Det er stor forskjell på å ha 1000 venner og være 40+ og være 17 og ha få. Mange venner på Facebook er ikke det samme som å ikke være ensom. Jeg har mange venner på Facebook: tidligere naboer, tidligere kolleger, slektninger, nåværende naboer, nåværende kolleger, venner fra hobbiene mine, tidligere klassekamerater - og så har jeg noen nære venner. Av de vennene jeg har på Facebook er det kun de nære vennene jeg treffer ofte.

Meld deg inn i en klubb eller start en hobby - da får du større kontaktflate. Du går vel på skole? Vis interesse for klassekameratene dines liv for å komme i prat med dem. Da kan det jo være dere blir bedre kjent og kan finne på noe sammen.

Jeg vet selvsagt at dette ikke er lett. Jeg har vært der selv. Men Facebook venner alene forteller ingenting om en person er ensom eller ikke.

Jeg vet om flere som har oppmot 2000 venner på facebook, som er på min alder. Men dette er folk som jeg vet er i store nettverk og som man også kan kalle for "populære".

Takk for tipsene alle sammen! Jeg bor i en stor by, men jeg går i en veldig liten klasse. Jeg har flere ganger prøvd og bli venner med den "jentegjengen" som er i klassen, uten hell. Prøver og snakke med dem i timene, arbeide med dem men de holder bare på med sitt og svarer meg med korte setninger.

Synes også det er veldig tungt og bli venner med folk via klubber og interesser, jeg har ingen interesser for tiden, men når jeg var mindre var jeg alltid den jenta som var i kroken alene.

Skulle ønske det var lett og bli kjent med fremmede på gaten, har tenkt og prøve å begynne å snakke med noen når jeg f.eks venter på bussen eller noe, men aner ikke hva jeg skal si/snakke om. Har blitt sjekket opp flere ganger(skulle så inderlig ønske at de var på min alder og ikke 40+)

Gjest Summers
Skrevet

Synes også det er veldig tungt og bli venner med folk via klubber og interesser, jeg har ingen interesser for tiden,

Men da synes jeg du burde få deg noen interesser. Finn ut hva du kanskje kunne likt og test det ut. Er sikkert noen ungdomsklubber der du bor også.

Gjest Summers
Skrevet

Skulle ønske det var lett og bli kjent med fremmede på gaten, har tenkt og prøve å begynne å snakke med noen når jeg f.eks venter på bussen eller noe, men aner ikke hva jeg skal si/snakke om.

Tror det er svært få som får venner fra buss-snakking. Om du ikke kommer i kontakt med "jentegjengen" i klassen så prøv å bli kjent med noen andre. Bedre å ha noen å henge med selv om de ikke er de kuleste enn ingen å henge med. Samtidig avler venner venner.

Skrevet

Altså. Jeg har 700 venner på facebook, mange av disse har jeg møtt et par ganger, snakker med kanskje en gang der og da når jeg ser dem. Er ikke slik at jeg inviterer dem hjem.

Slettet nylig over 100 stk fordi det var folk jeg hadde sluttet å hilse på til og med. De som har flere tusen venner på facebook, har det nok helt likt.

Men ja, har du ikke fått venner på skolen du har gått på? :/ barneskole, ungdomsskole ect..

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er svært få som får venner fra buss-snakking. Om du ikke kommer i kontakt med "jentegjengen" i klassen så prøv å bli kjent med noen andre. Bedre å ha noen å henge med selv om de ikke er de kuleste enn ingen å henge med. Samtidig avler venner venner.

Det er bare de jentene som går i klassen, ellers er det noen gutter men de er opp i årene som jeg har helt grei kontakt med, men blir ikke noe mer enn det siden jeg ikke har noe til felles med dem er jeg ikke med dem på fritiden.

AnonymBruker
Skrevet

Altså. Jeg har 700 venner på facebook, mange av disse har jeg møtt et par ganger, snakker med kanskje en gang der og da når jeg ser dem. Er ikke slik at jeg inviterer dem hjem.

Slettet nylig over 100 stk fordi det var folk jeg hadde sluttet å hilse på til og med. De som har flere tusen venner på facebook, har det nok helt likt.

Men ja, har du ikke fått venner på skolen du har gått på? :/ barneskole, ungdomsskole ect..

På barneskolen hadde jeg så og si ikke venner, hadde det veldig tungt og ble mobbet i en periode.

Når jeg begynte på ungdomsskolen ble alt mye bedre og jeg hadde en bestevenninne som jeg var med hele tiden, jeg har fortsatt kontakt med henne via facebook men hun har flyttet 5 timer unna så blir ikke så ofte vi sees, ellers har jeg ikke noe særlig til venner som jeg snakker med.

Gjest Blondie65
Skrevet

Da må du skape deg noen interesser. Fordelen med det er at man da i allefall har minst en ting å snakke med de på klubbkvelden eller kurset om: interessen. Du kommer deg også ut og rundt mer.

Skrevet

På barneskolen hadde jeg så og si ikke venner, hadde det veldig tungt og ble mobbet i en periode.

Når jeg begynte på ungdomsskolen ble alt mye bedre og jeg hadde en bestevenninne som jeg var med hele tiden, jeg har fortsatt kontakt med henne via facebook men hun har flyttet 5 timer unna så blir ikke så ofte vi sees, ellers har jeg ikke noe særlig til venner som jeg snakker med.

kjedelig. Du kan flytte? Neida.

Uhm, du snakket om fester, det betyr at du drikker/de rundt deg gjør?

hva med å spørre noen i klassen om de skal ut en helg? på facebook eller i matpausen? hvis de sier nei, kan du jo spørre om de vil bli med og du kan ha fest. alt er jo lettere med alkohol i blodet:)

AnonymBruker
Skrevet

kjedelig. Du kan flytte? Neida.

Uhm, du snakket om fester, det betyr at du drikker/de rundt deg gjør?

hva med å spørre noen i klassen om de skal ut en helg? på facebook eller i matpausen? hvis de sier nei, kan du jo spørre om de vil bli med og du kan ha fest. alt er jo lettere med alkohol i blodet:)

Om det bare var så lett og flytte så...haha

Jeg aner ikke hva jentene i klassen driver med, i og med at det virker som om de ikke vil ha noe med meg å gjøre, men skal selvfølgelig gjøre et forsøk å høre med dem men tror jeg allerede kan høre svaret.

Føler folk er så lite hyggelig ute i gatene iforhold til andre land, hvor man bare kan starte en samtale ute og bli kjent med dem derfra.

Er uheldigvis et år til jeg blir 18, skulle ønske det var før, antar det er lettere å få venner på utesteder..

Skrevet

Om det bare var så lett og flytte så...haha

Jeg aner ikke hva jentene i klassen driver med, i og med at det virker som om de ikke vil ha noe med meg å gjøre, men skal selvfølgelig gjøre et forsøk å høre med dem men tror jeg allerede kan høre svaret.

Føler folk er så lite hyggelig ute i gatene iforhold til andre land, hvor man bare kan starte en samtale ute og bli kjent med dem derfra.

Er uheldigvis et år til jeg blir 18, skulle ønske det var før, antar det er lettere å få venner på utesteder..

Det er nok vanskeligere å få venner via utsesteder, og jeg synes det er lurt å begynne å ta tak i dette du sliter med allerede i dag. Du har fått mange gode svar, og jeg håper du bruker dagen i dag på å sette deg noen mål for hvordan du kan skaffe deg et større nettverk.

Sett deg ned og skriv ned på et papir hva du ønsker deg. Tenk etter om det er noen fritidsaktiviteter du kunne tenke deg å delta på. Nå i Januar er det mange kurs som har oppstart, og der finner du mennesker med samme interesse som deg. Maling, mat, data, dans, tegning, golf, treningstudie osv..

Jeg synes du ikke skal jobbe så hardt for å prøve å bli likt, men heller bestemme deg for at du skal være hyggelig mot alle og hjelpe hvis de trenger det. Smil og si hei, og drit i om noen synes det er rart at du snakker til dem. Hev deg over negative tanker du får om hva andre mener, og vær stolt av at du nå går inn for å bli mer sosial og skape deg ett nettverk. Hvor fornøyd er du med deg selv, og hva slags kroppsholdning har du? Hvis du har en "stakkars meg" holdning vil folk ignorere deg eller synes synd på deg, men hvis du velger å gå rakrygget vil de synes du er interessant.

Å ha mange venner på facebook betyr ikke at en person er populær, det betyr bare at personen er flink til å sende venneforespørsler. Dessuten er det viktigste at man har nære venner som man kan stole på og som er glad i en uansett viktigere enn å bli likt av alle.

AnonymBruker
Skrevet

Du skal i hvert fall ikke bruke Facebook som et mål på hvor populær en person er,og hvor mange nære venner de har irl er umulig å vite kun ut i fra antall fb-"venner".

Folk bruker fb forskjellig.Noen legger til alt og alle de møter av folk. Andre har kanskje et stort nettverk fordi de driver med fritidsaktiviteter der de møter nye folk ofte eller de spiller mye spill. Å ha bekjente er noe helt annet enn å ha venner. Jeg har 90 fbook venner og de fleste er folk jeg kjenner ganske godt.Jeg ser mange folk på fbook som jeg vet hvem er,og kunne nok kommet opp i noen hundre "venner" om jeg hadde lagt til alle disse.Men jeg ser ikke helt poenget.Om folk tror jeg er venneløs fordi jeg 90 fb "venner" får de bare tro det.

Anonymous poster hash: f94c6...23d
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du så ensom da? Og hvor lenge har du hatt det sånn? Bor du alene? Er du nyinnflyttet i en ny by? Jeg husker godt at skrittet fra ungdomsskolen til videregående var veldig avgjørende for hvilke venner man behold kontakten med.

Idag er jeg selv 25 år og snakker kanskje med 4 mennesker jeg gikk på ungdomsskolen med, og 1 fra videregående. Ellers er de fleste vennene mine folk jeg har møtt på fest, på byen, på jobb og gjennom andre. Nå begynte jeg å feste ganske tidlig (14/15 år) og det bidro til at jeg møtte min daværende kjæreste og var sosial i helgene. Idag har jeg heller ikke så mange venner jeg kan ringe når jeg kjeder meg, men jeg har heller ikke noe problem med å f.eks gå ut på byen alene å møte folk der. Men skjønner at du ikke kan det, etter som du er 17..

Anonymous poster hash: 3db3d...a40
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du så ensom da? Og hvor lenge har du hatt det sånn? Bor du alene? Er du nyinnflyttet i en ny by? Jeg husker godt at skrittet fra ungdomsskolen til videregående var veldig avgjørende for hvilke venner man behold kontakten med.

Idag er jeg selv 25 år og snakker kanskje med 4 mennesker jeg gikk på ungdomsskolen med, og 1 fra videregående. Ellers er de fleste vennene mine folk jeg har møtt på fest, på byen, på jobb og gjennom andre. Nå begynte jeg å feste ganske tidlig (14/15 år) og det bidro til at jeg møtte min daværende kjæreste og var sosial i helgene. Idag har jeg heller ikke så mange venner jeg kan ringe når jeg kjeder meg, men jeg har heller ikke noe problem med å f.eks gå ut på byen alene å møte folk der. Men skjønner at du ikke kan det, etter som du er 17..

Anonymous poster hash: 3db3d...a40

Jeg bor hos faren min, jeg har bodd her i alle år.

Fra jeg var liten har jeg alltid vært sjenert, på barneskolen hadde jeg ikke så mye venner, bare i begynnelsen ellers ble jeg "litt" mobbet på barneskolen, og hadde det ganske kjipt gjennom hele barneskolen. Skulle egentlig bytte skole da, men det ble ikke noe av.

Når jeg begynte på US fikk jeg meg en bestevenninne, som jeg var med så og si hele tiden, det var bare oss og da var egentlig alt perfekt for meg. Jeg trivdes veldig på ungdomsskolen og det har vært mine beste år så langt.

Så når vi gikk ut av 10ende flyttet bestevenninna mi 5 timer vekk herfra, vi har fortsatt god kontakt men blir ikke så ofte vi ser hverandre. Så jeg har aldri vært den jenta med masse venner, jeg er ikke sjenert lenger og prøver og bli venner med folk.

Er mtp. byen at jeg gleder meg til jeg blir 18, for jeg aner ikke hvordan jeg skal komme meg på fest, i og med at jeg ikke kjenner noen. Jeg vet at det er mye lettere å bli kjent med folk med litt alkohol i blodet.

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok vanskeligere å få venner via utsesteder, og jeg synes det er lurt å begynne å ta tak i dette du sliter med allerede i dag. Du har fått mange gode svar, og jeg håper du bruker dagen i dag på å sette deg noen mål for hvordan du kan skaffe deg et større nettverk.

Sett deg ned og skriv ned på et papir hva du ønsker deg. Tenk etter om det er noen fritidsaktiviteter du kunne tenke deg å delta på. Nå i Januar er det mange kurs som har oppstart, og der finner du mennesker med samme interesse som deg. Maling, mat, data, dans, tegning, golf, treningstudie osv..

Jeg synes du ikke skal jobbe så hardt for å prøve å bli likt, men heller bestemme deg for at du skal være hyggelig mot alle og hjelpe hvis de trenger det. Smil og si hei, og drit i om noen synes det er rart at du snakker til dem. Hev deg over negative tanker du får om hva andre mener, og vær stolt av at du nå går inn for å bli mer sosial og skape deg ett nettverk. Hvor fornøyd er du med deg selv, og hva slags kroppsholdning har du? Hvis du har en "stakkars meg" holdning vil folk ignorere deg eller synes synd på deg, men hvis du velger å gå rakrygget vil de synes du er interessant.

Å ha mange venner på facebook betyr ikke at en person er populær, det betyr bare at personen er flink til å sende venneforespørsler. Dessuten er det viktigste at man har nære venner som man kan stole på og som er glad i en uansett viktigere enn å bli likt av alle.

Jeg er veldig fornøyd med utseendet, eneste jeg er misfornøyd er puppene men med rett bh klarer jeg det fint. :) Har også ganske god holdning tror jeg, før hadde jeg ikke så bra holdning men prøver og rette meg opp når jeg merke noe. Ellers er jeg veldig smilende og glad, sminke meg veldig naturlig og går gjerne uten sminke, bruker ikke sånn voldsom pushup, som får kløften opp til halsen, kler meg ganske voksent.

Skrevet (endret)

Hei. Dette var trist å lese :troest:

Har aldri selv vært i din situasjon, da jeg lett får nye venner. En ting jeg derimot kan si, er at det er nok lettest å få nye venner når man begynner i en ny klasse, i en ny jobb eller starter med en ny aktivitet.

Hva med å begynne å jobbe? Trenger ikke være så ofte, kanskje 1-2 ganger i uken. Ikke bare tjener du penger, men du kommer deg jo også ute blant folk. Det er lærerrikt, og du venner deg til å være sosial. Finn en jobb hvor det jobber en del jenter på din egen alder. Etter litt tid, hvor du har blitt kjent med de du jobber med, er det ingen ting i veien for å invitere de med på noe :)

Eller har du mulighet til å bytte klasse til høsten for eksempel?

Ønsker deg lykke til! :blomst:

Endret av mia pia
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med utseendet, eneste jeg er misfornøyd er puppene men med rett bh klarer jeg det fint. :) Har også ganske god holdning tror jeg, før hadde jeg ikke så bra holdning men prøver og rette meg opp når jeg merke noe. Ellers er jeg veldig smilende og glad, sminke meg veldig naturlig og går gjerne uten sminke, bruker ikke sånn voldsom pushup, som får kløften opp til halsen, kler meg ganske voksent.

Jeg mener ikke kroppsholdning, men holdning som i væremåten og holdningen til livet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...