Gå til innhold

Normalt at gutter kjøper smykker til venninner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer litt på dette. Om en gutt kjøper smykker til ei jente han verken er i et forhold med eller i familie med, er det "rart"? Altså, bare ei venninne? Har ikke tenkt så mye over det (eneste gutter/menn som har gitt meg smykker før har vært enten kjærester, far eller bror) men fikk nå altså et par veldig fine øredobber i julegave av en kompis, og familien reagerte med ganske mye humring og "ertende" kommentarer på julaften. Nå er de riktignok av en annen generasjon, men tenkte jeg skulle spørre her likevel - har ikke vært borti dette før, og det har heller ingen av venninnene mine.

For ordens skyld, han er både hetero og singel, og det er jeg også, så vi er "tilgjengelig" for hverandre i den forstand. Det har derimot ikke vært noe annet enn vennskap mellom oss siden vi ble kjent.

Synspunkter?

Anonymous poster hash: e9d54...464
AnonymBruker
Skrevet

Nei, han vil nok gjerne noe mer.

Anonymous poster hash: f035e...d6a
Skrevet

Smykker er jo veldig enkelt kjøp som venninnegave, og hadde du fått det av nettopp en venninne så hadde du ikke reagert overhodet.

Hadde det vært en ring derimot hadde jeg forstått det, men med øredobber, nei.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk armbånd av en kompis til 20 års dagen min. Nå 14 år senere er vi fremdeles gode VENNER. Vi har vært single samtidig flere ganger og gjort mye gøy sammen, men han hae aldri vist det minste antydning til å være interessert i meg.

Anonymous poster hash: 0dfb8...13a

• Liker 1
Gjest Elseby13
Skrevet

Kommer an på hvor dyre de var..

Skrevet

Du sier at dere er venner, men det er mulig han ønsker noe mer enn bare det. Han håper kanskje på at du skal "skjønne" det når han gir deg en slik gave.hehe

Skrevet

Nei det er ikke normalt.

Det er vel en kar som prøver å komme seg ut av vennesonen :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått ørepynt og armbånd av venner som var og er kun venner. Ikke smykker hvert år, har fått andre fine gaver også. Sivilstatus har variert.

Anonymous poster hash: b99d9...02f
Skrevet

Jeg har fått ørepynt og armbånd av venner som var og er kun venner. Ikke smykker hvert år, har fått andre fine gaver også. Sivilstatus har variert.

Anonymous poster hash: b99d9...02f

Er du veldig pen?

Skrevet

Jeg fikk et armbånd av en jeg betraktet som kamerat og som jeg var tydelig til at jeg ikke ønsket noe mer enn vennskap. Jeg sa jeg ikke kunne ta det imot hvis han ville noe mer, men han insisterte. En måned senere fikk jeg kjæreste og da krevde han å få armbåndet tilbake! Så han hadde tydeligvis andre intensjoner.. Dette er 10 år siden nå altså, han ga seg imidlertid ikke med det første.

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk et armbånd av en jeg betraktet som kamerat og som jeg var tydelig til at jeg ikke ønsket noe mer enn vennskap. Jeg sa jeg ikke kunne ta det imot hvis han ville noe mer, men han insisterte. En måned senere fikk jeg kjæreste og da krevde han å få armbåndet tilbake! Så han hadde tydeligvis andre intensjoner.. Dette er 10 år siden nå altså, han ga seg imidlertid ikke med det første.

Hahahhaah ja nettopp!

Skrevet

Kanskje han satte på feil navnelapp og at gaven egentlig skulle til noen andre?

Gjest Awzm me
Skrevet

Om det er øredobber fra Glitter f.eks. så er det nok ganske uskyldig, smykker er jo en "lett" gave å kjøpe til jenter om det bare er billigsmykker.
Om det var i ekte sølv, gull, hvitt gull, med diamanter eller noe som er litt dyrere er det vel ikke akkurat normalt

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor dyre de var..

Om det er øredobber fra Glitter f.eks. så er det nok ganske uskyldig, smykker er jo en "lett" gave å kjøpe til jenter om det bare er billigsmykker.

Om det var i ekte sølv, gull, hvitt gull, med diamanter eller noe som er litt dyrere er det vel ikke akkurat normalt

Ang pris osv, dette er litt vanskelig å forklare uten å røpe så mye at det kan gjenkjennes, men de er ganske spesielle. Ikke fra Glitter nei, han har bestilt dem fra utlandet og de er knyttet til noe jeg er fan av. Feks om jeg var blodfan av Ringenes Herre og han ga meg en kopi av øredobbene Arwen bruker. Noe i den duren, bare at det er noe helt annet enn Ringenes Herre. Aner ikke hva de kan ha kostet, men de er såpass personlige og fine at det for omtanken sin del ikke spiller noen rolle om de kostet 100 eller 600 kroner, om det gir mening?

Gjest Elseby13
Skrevet

Ang pris osv, dette er litt vanskelig å forklare uten å røpe så mye at det kan gjenkjennes, men de er ganske spesielle. Ikke fra Glitter nei, han har bestilt dem fra utlandet og de er knyttet til noe jeg er fan av. Feks om jeg var blodfan av Ringenes Herre og han ga meg en kopi av øredobbene Arwen bruker. Noe i den duren, bare at det er noe helt annet enn Ringenes Herre. Aner ikke hva de kan ha kostet, men de er såpass personlige og fine at det for omtanken sin del ikke spiller noen rolle om de kostet 100 eller 600 kroner, om det gir mening?

Wow, det der hørtes ut som noe mer enn bare en vennegave. He wants you!

AnonymBruker
Skrevet

TS igjen her, jeg måtte poste to ganger for å få sitatene i rett rekkefølge :P

Kanskje han satte på feil navnelapp og at gaven egentlig skulle til noen andre?

Jeg er helt sikker på at den var til meg, han skriver alltid en liten personlig hilsen på gavelappene :) Da han ga meg gaven smilte jeg litt av hva som sto der, og han kommenterte at han håper jeg ville like innholdet like godt som lappen :P

AnonymBruker
Skrevet

Wow, det der hørtes ut som noe mer enn bare en vennegave. He wants you!

Kan jo nesten begynne å lure, selv om jeg om jeg skal være ærlig ikke tenkte så mye over det før familien begynte å humre for seg selv. Verste er at jeg fikk to gaver, og den andre var like personlig :P Han sa han synes det er vanskelig å kjøpe til meg fordi det må liksom være perfekt, synes han, og det er visst ikke bare enkelt. Jeg trodde bare han mente jeg hadde sær smak som det er vanskelig å treffe blink på eller noe, men mulig jeg har misforstått noe her? Huff, lurer på om jeg kanskje ga ham litt kjip gave i sammenligning :P

Gjest Coolaid
Skrevet

Nei det er ikke helt vanlig. Tror denne personen som gav deg dem prøvde å si deg noe. At du kanskje er like nydelig som øredobbene? hehe ;)

Er han en kjekk og bra fyr? Du er en søt og flott jente..... du veit åssen det virker.

Skrevet

Hvis det ikke var rart at han ga gave til deg, er det ikke rart at gaven han ga var et smykke, synes jeg. Selv ville jeg kanskje ikke gjort det om jeg ikke var interessert fordi det visstnok er en griee at smykke betyr interesse, men smykker ER en veldig enkel og grei gave å gi jenter.

AnonymBruker
Skrevet

Smykker er jo veldig enkelt kjøp som venninnegave, og hadde du fått det av nettopp en venninne så hadde du ikke reagert overhodet.

Hadde det vært en ring derimot hadde jeg forstått det, men med øredobber, nei.

Tja, hadde både jeg og nevnte venninne vært bifil/lesbisk og single, så kunne man evt vurdert om det "betyr" noe, men så lenge det er fra en heterofil venninne blir det vel kun fullstendig sammenlignbart dersom kompisen skulle vært homofil?

Som jeg nevnte reagerte jeg ikke så mye utover at jeg synes det var en veldig fin og omtenksom gave, helt til hele familien satt der med fnisekick og lurte på om jeg hadde glemt å fortelle dem noe. Kanskje ting har forandret seg siden de var på min alder ;)

Hadde det vært en ring tror jeg nok jeg ville synes det var i overkant merkelig, med mindre det var en helt spesiell (og totalt uromantisk) ring jeg hadde ønsket meg spesifikt eller noe. Eller nei, selv da ville det faktisk vært skikkelig rart :P

Nei det er ikke helt vanlig. Tror denne personen som gav deg dem prøvde å si deg noe. At du kanskje er like nydelig som øredobbene? hehe ;)

Er han en kjekk og bra fyr? Du er en søt og flott jente..... du veit åssen det virker.

Så nydelig er jeg neppe, men han skrev på et av bildene av meg på facebook fra nyttårsaften (hvor jeg hadde dem på) at han synes jeg kledde dem, så jeg gjør kanskje ikke skam på dem heller ;)

Han er absolutt en kjekk og bra fyr :) Og takk for komplimentet :) Tror kanskje du overvurderer meg litt, jeg aner ikke hvordan det virker :P Aldri skjønt meg på menn, finnes det en bruksanvisning?

Hvis det ikke var rart at han ga gave til deg, er det ikke rart at gaven han ga var et smykke, synes jeg. Selv ville jeg kanskje ikke gjort det om jeg ikke var interessert fordi det visstnok er en griee at smykke betyr interesse, men smykker ER en veldig enkel og grei gave å gi jenter.

Vi har pleid å gi hverandre gave til bursdag og jul siden vi ble kjent, så det i seg selv er ikke rart :) Helt enig i at smykker er en grei gave å gi jenter, var egentlig det jeg tenkte først selv også. Samt ekstrapoeng for at han fant noe såpass personlig. Men ja. Aner ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...