Gå til innhold

Nu er det bihulebetennelse. Må jeg ha penicilin?

Gjest Virvar

Anbefalte innlegg

Gjest Virvar

Jeg har fått bihulebetennelse. Nå er jeg sikker. Etter forskjølelse i en uke - begynte det natt til i går. Våknet flere ganger med smerter rundt ene øyet og i kinnbeinet og tennene i overkjeven på samme side. Paracett hjalp ikke, så jeg satset på å sove det av meg, noe jeg ikke greide. Ny paracett og rett ut på sofaen. Nytteløst. Gom grønne klyser fra nesen på den vonde siden. Deretter prøvde jeg med ibux på recept som jeg hadde liggende. Smertelindring omsider - men jeg hadde svak murring i hele går . og det sprengte på inni kinnet mitt og rundt øyet. Det gjorde også vondt å snyte seg - som om det var et digert sår inni beinet et eller annet sted i pannen/nesen. Var sløv og rar hele dagen. Glad jeg ikke behøvde sette meg bak rattet. Hadde temperatur på rett under 38 grader.

Også i dag har jeg smerter og var oppe om natten for å ta smertestillende. foreløpig to paracett og en sånn sterk ibux. Men det er vondt fremdeles. også i dag temp på rett under 38 grader.

Så er spørsmålet, går dette over av seg selv? Eller må jeg på penicilin?

I morgen skal jeg egentlig på jobb, men kan ikke akuratt si at tanken er så veldig fristende. Det gjør jo vondt å bøye på hodet, og jeg er det motsatte av pigg og oplagt. Nå må det nevnes at min smertererskel ikke er så veldig høy, så jeg holder ikke ut smerter så veldig lenge. Så jeg lurer på hvor lenge jeg må belage meg på å ha det sånn.

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fighter

Bruke nesespray (otrivin eller noe annet, ikke bare saltvannsoppløsning) i en uke. Er det fortsatt like ille kontakt lege og få pencilin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått til legen med en gang.

Jeg hadde bihulebetennelse for ett år siden, den første pencilin kuren virka ikke, og jeg ble derfor drit syk, hadde skyhøy crp og de ville legge meg inn på sykehuset, men jeg nektet. Fikk takk og pris ny kur som hjalp, men jeg hadde noen dager der som var ganske jævlige, så jeg ville ikke gått med det for lenge.

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til akupunktør!!!!

Hadde selv bihulebetennelse i tre mnd i fjor høst og hadde dene ene pencilinkuren etter den andre.

Til slutt fikk jeg "pencilinsjokk". Ble kjempedårlig.

Det endte med akupunturbeh og vakummassasje og etter tre beh var jeg helt fin og har ikke vært syk siden.

Det koster selvsagt litt mere enn en kur med tab. men skulle jeg bli syk nå, skal jeg ta akupunktur igjen.

Ønsker deg god bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg anbefaler alt annet enn pennicillin!

Gå til akupunktør, homoeopat, kiropraktor...

Ikke legen i allefall!!

Nei og nei, pennicllin er så dårlig for kroppen. Kroppen din er utstyrt med noe som heter immunforsvar. Det hjelper deg å fighte det. Tro meg, du trenger ikke medisiner!

Hvordan klarte menneskene i steinaldertiden seg da?

Jo, de slappet av, spiste mye proteiner og bær, også gikk det over av seg selv etter en uke eller to..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Ja, og så hadde de en gjennomsnittlig levealder på ca 22.

Det kan faktisk bli kronisk, og du kan faktisk oppleve at det setter seg i tannrøttene dine. Da må du rotfylle, og det er IKKE godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lizbet
Jeg anbefaler alt annet enn pennicillin!

Gå til akupunktør, homoeopat, kiropraktor...

Ikke legen i allefall!!

Nei og nei, pennicllin er så dårlig for kroppen. Kroppen din er utstyrt med noe som heter immunforsvar. Det hjelper deg å fighte det. Tro meg, du trenger ikke medisiner!

Hvordan klarte menneskene i steinaldertiden seg da?

Jo, de slappet av, spiste mye proteiner og bær, også gikk det over av seg selv etter en uke eller to..

Og hvor lenge levde disse menneskene i steinalderen??

Det er ikke alt imunforsvaret klarer å ta seg av på egen hånd!!

Slike holdninger skremmer meg virkelig!

Og jeg tror du glorifiserer steinalderlivet en smule... En forkjølelse går over etter en uke eller to, ja. Men det gjelder ikke alle andre plager og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvar

ROTFYLLE!! :o ?? *vræl*! Det vil jeg ikke. Men det skumle er jo at det er i kjeven og tennene det er vondt :-? Før har jeg pleid ha smerten i pannen.

Jeg følte meg liksom helt smertefri i dagtidlig. Men siden jeg var veldig vond i natt og ikke hadde sovet så lenge - og på en måte innstillt meg på i gårkveld at det fikk bli en egenmelding - så ble jeg hjemme. Lå og sov - det sies at søvn hjelper mot det meste.

Men når da timene gikk- så ble det også vondere - og jeg var ikke lenger smertefri.

Nå murrer det i kinnbeinet og tennene, og det stikker når jeg hoster eller snyter meg. :( Og så jeg som trodde jeg var på bedringens vei. Nå er det for seint å ringe og få time hos legen også for de har timebestilling på morgenen. I morgen må eg gå på jobb så de ikke tror jeg skulker. Men det håper jeg at jeg overlever. Så har jeg fri i fire dager. Tenkte at da kunne jeg heller gi det litt tid- sørge for å snyte meg og løse opp med nesespray, og ta ibux på recept. Det er 400 mg i hver tablett så de skal være sterkere . det står i pakkevedlegget at ibux inneholder virkestoffet ibuprofen som her en smertestillende, betennelsesdempende og febernedsettende virkning. SÅ jeg håper jo på at dette også kan hjelpe meg litt med betennelsen.

Jeg blir alltid så dårlig i magen av penicilin og vet jo at det ikke er bra for kroppen. Men nåler tør jeg ikke prøve på- og det finnes ikke så mange alternativer å finne her da. Dessuten så må jeg vente til jeg får lønn før jeg kan gå til legen også - panicilin koster sikkert litt.

håper dette går over av seg selv jeg. Skal iallefall slappe av i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Jeg måtte rotfylle pga bihulebetennelse. Legen mente det ville gå over av seg selv. :roll:

Spis yoghurt og idoform og ta en tur til legen, kjære deg... da går det over så myyyyyye fortere også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir alltid så dårlig i magen av penicilin og vet jo at det ikke er bra for kroppen. Men nåler tør jeg ikke prøve på- og det finnes ikke så mange alternativer å finne her da. Dessuten så må jeg vente til jeg får lønn før jeg kan gå til legen også - panicilin koster sikkert litt.

håper dette går over av seg selv jeg. Skal iallefall slappe av i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Virvar

Fikk beskjed om at så lenge jeg ikke fikk feber igjen så kunne jeg bare se det an. Passe på å holde åpent med nesespray. Så det gjør jeg nå. I dag var første dagen jeg ikke trengte ta smertestillende. Får håpe det går i riktig retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta pencilin. Det drar lett med seg langvarige bivirkninger. Gå til en homeopat eller akkupunktur. De har også vakt i helgene.

Du bruker nok legnre tid på å bli frisk selv enn å ta en liten tur til homeopaten eller akkupunktuøren. Uansett. Håper det går rett vei, god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hillary..
Jeg har fått bihulebetennelse. Nå er jeg sikker. Etter forskjølelse i en uke - begynte det natt til i går. Våknet flere ganger med smerter rundt ene øyet og i kinnbeinet og tennene i overkjeven på samme side. Paracett hjalp ikke, så jeg satset på å sove det av meg, noe jeg ikke greide. Ny paracett og rett ut på sofaen. Nytteløst. Gom grønne klyser fra nesen på den vonde siden. Deretter prøvde jeg med ibux på recept som jeg hadde liggende. Smertelindring omsider - men jeg hadde svak murring i hele går . og det sprengte på inni kinnet mitt og rundt øyet. Det gjorde også vondt å snyte seg - som om det var et digert sår inni beinet et eller annet sted i pannen/nesen. Var sløv og rar hele dagen. Glad jeg ikke behøvde sette meg bak rattet. Hadde temperatur på rett under 38 grader.

Også i dag har jeg smerter og var oppe om natten for å ta smertestillende. foreløpig to paracett og en sånn sterk ibux. Men det er vondt fremdeles. også i dag temp på rett under 38 grader.

Så er spørsmålet, går dette over av seg selv? Eller må jeg på penicilin?

I morgen skal jeg egentlig på jobb, men kan ikke akuratt si at tanken er så veldig fristende. Det gjør jo vondt å bøye på hodet, og jeg er det motsatte av pigg og oplagt. Nå må det nevnes at min smertererskel ikke er så veldig høy, så jeg holder ikke ut smerter så veldig lenge. Så jeg lurer på hvor lenge jeg må belage meg på å ha det sånn.

:(

Hvis du virkelig har bihulebetennelse, noe som påvises i lab hos legen, fordi det er snakk om en bakterie, så hjelper ikke smertestillende.

Trad. vestlig medisinks behandling er antiobiotikakur. Da får du sykemelding for å slappe av!!

Akupunktur er en anerkjent alternativ behandlingsform, som kan være smart å vurdere dersom du stadig har bihulebetennelse fordi det ikke er bra å bruke for mye natibiotika. Kroppen kan bli resistent mot antibiotika - medisinen kan slutte å fungere, noe som er svært uheldig den dagen man virkleig trenger det...la oss si hvis man blir smittet av en tung bakteriesykdom fra jungelen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du virkelig har bihulebetennelse, noe som påvises i lab hos legen, fordi det er snakk om en bakterie, så hjelper ikke smertestillende.

Trad. vestlig medisinks behandling er antiobiotikakur. Da får du sykemelding for å slappe av!!

Akupunktur er en anerkjent alternativ behandlingsform, som kan være smart å vurdere dersom du stadig har bihulebetennelse fordi det ikke er bra å bruke for mye natibiotika. Kroppen kan bli resistent mot antibiotika - medisinen kan slutte å fungere, noe som er svært uheldig den dagen man virkleig trenger det...la oss si hvis man blir smittet av en tung bakteriesykdom fra jungelen....

:klappe:

Godt sagt!

Jeg synes absolutt det er lurt på ta antibiotikabehandling først, men det er bare å innse at dette ikke er godt for kroppen i lengden ( og det tror jeg de som er PRO antibiotika og penicillin også vet! )

Om man fortsatt blir dårlig og har tatt en eller flere kurer med antibiotika, og det stadig er tilbakevendene, så bør man vurdere alternative behandlingsformer etterhvert.

Fra dette til noe litt på siden :

Noe av det værste jeg vet er at folk bruker penicillin til behandling av ufarlige lidelser, som f.eks kviser / akne. Jeg bruklte dette selv, for skikkelig kviseutbrudd, men jeg fikk mange vonde bivirkninger ( jævelskapen i trynet forsvant heller ikke ) og jeg hadde to kurer! Har aldri tatt det igjen, - sparer det til jeg blir virkelig syk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...