AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #1 Skrevet 5. januar 2014 Hei. Jeg har lenge hatt langt hår, til midten av ryggen. Trives best med langt, men det plager meg så veldig for det er så tynt. Får ikke satt det opp så det ser pent ut og det er glatt så det føles som det klistrer seg til hodet. Har derfor konstant hestehale/dott/ett-eller-annet. Vurderer å klippe det skulderkort. Forestiller meg at det vil se mer fyldig og tykt ut, få litt mer "spenst" på en måte. Vil det gjøre det eller vil jeg få det samme tamme, klistrete håret i kortere versjon? :-P Anonymous poster hash: 9a880...333
Armitage Skrevet 5. januar 2014 #2 Skrevet 5. januar 2014 (endret) Jeg ville ha gått for en juletreklipp. Det får tynt hår til å se mye fyldigere ut. Det man gjør er at man klipper på en måte slik at det blir støttehår under uten å ta for mye av lengden. Det vil nok ikke bli fyldigere bare ved å klippe det kortere desverre. Bruker du forresten noen fønprodukter? Endret 5. januar 2014 av Armitage
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #3 Skrevet 5. januar 2014 Jeg ville ha gått for en juletreklipp. Det får tynt hår til å se mye fyldigere ut. Det man gjør er at man klipper på en måte slik at det blir støttehår under uten å ta for mye av lengden. Det vil nok ikke bli fyldigere bare ved å klippe det kortere desverre. Bruker du forresten noen fønprodukter? mener du at de klipper så det de ytterste hårstråene blir kortere? bruker som regel ikke produkter. Prøver å føne det til litt mer volum, men det faller ganske fort tilbake igjen, også når jeg bruker produkter Anonymous poster hash: 9a880...333
Armitage Skrevet 5. januar 2014 #4 Skrevet 5. januar 2014 (endret) mener du at de klipper så det de ytterste hårstråene blir kortere? bruker som regel ikke produkter. Prøver å føne det til litt mer volum, men det faller ganske fort tilbake igjen, også når jeg bruker produkter Anonymous poster hash: 9a880...333 Nei. Man klipper så hår under er kortere. Men på en måte så det ikke synes. Det kortere håret under fungerer som en støtte for håret over og gir volum i klippen. Men man kan fremdeles sette opp håret i en hestehale f.eks. uten at det ser rart ut. Det hjelper masse med et godt produkt hvis man har typisk glatt og nordisk hår. Ellers bare faller det sammen etter man har fønet det. Ville ha brukt en mousse eller en føngele med mye hold i. Håret blir litt trått, men ikke seigt eller stivt og holder seg bedre. Endret 5. januar 2014 av Armitage
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #5 Skrevet 5. januar 2014 Nei. Man klipper så hår under er kortere. Men på en måte så det ikke synes. Det kortere håret under fungerer som en støtte for håret over og gir volum i klippen. Men man kan fremdeles sette opp håret i en hestehale f.eks. uten at det ser rart ut. Det hjelper masse med et godt produkt hvis man har typisk glatt og nordisk hår. Ellers bare faller det sammen etter man har fønet det. Ville ha brukt en mousse eller en føngele med mye hold i. Håret blir litt trått, men ikke seigt eller stivt og holder seg bedre. Hm, ja det hørtes jo fint ut hvis det hjelper. Frisøren jeg har gått hos vil ikke klippe håret ytterst kortere på meg, fordi det er så tynt, vet ikke om det samme gjelder når man klipper under som du sier? Takk for tipset det skal jeg prøve :-) Anonymous poster hash: 9a880...333
Armitage Skrevet 5. januar 2014 #6 Skrevet 5. januar 2014 (endret) Hm, ja det hørtes jo fint ut hvis det hjelper. Frisøren jeg har gått hos vil ikke klippe håret ytterst kortere på meg, fordi det er så tynt, vet ikke om det samme gjelder når man klipper under som du sier? Takk for tipset det skal jeg prøve :-) Anonymous poster hash: 9a880...333 Nei det hadde ikke jeg gjort heller. Er frisørlærling. Da blir bare håret enda tynnere og pistrete nederst. Det er ikke det samme som å klippe overhåret. For da klipper man alt håret. Med den teknikken jeg snakker om så deler vi bort håret som er øverst og klipper et lag med den teknikken og ikke det som ligger over. Da unngår vi å ta bort for mye hår. Noe som bare gjør håret tynnere. Det er ikke sikkert frisøren din skjønner hva du mener om du foreslår en juletreklipp. Men det er hva vi kaller det i den salongen jeg jobber i. Men støttehår burde frisøren din skjønne. Endret 5. januar 2014 av Armitage
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå