Gjest Xavia Skrevet 17. mai 2004 #1 Skrevet 17. mai 2004 Jeg har brukt Elisabeth Arden sitt solpudder. Trodde jeg skulle bli kjempefornøyd med at det var i to nyanser, men det viser seg at jeg så godt som aldri bruker den mørkeste varianten, og derfor er jeg snart tom for den lyseste... Noen som har et bra solpudder å anbefale? Et uten alt for mye glitter effekt i.
Gjest Ethereal Skrevet 17. mai 2004 #2 Skrevet 17. mai 2004 Det kommer an på hvor lys du er i huden... Ta et søk på temaet solpudder, så får du haugevis med svar. Min anbefaling er helt klart Guerlain Terracotta i nr 2 hvis du er ganske lys (bittelitt skimmer), eller solpudderet fra Body Shop i presset form, som er helt matt.
Gjest Xavia Skrevet 17. mai 2004 #3 Skrevet 17. mai 2004 Prøvde å søke, men fikk ikke opp noe... Jeg vil ikke si at jeg er veldig lys i huden (synes feks det er "vanskelig" å finne selvbruningskrem som gir nok farge), men den mørkeste delen av solpudderet mitt passer i alle fall best om sommeren. Synes det blir litt over the top ellers i hverdagen.
Gjest Ethereal Skrevet 17. mai 2004 #4 Skrevet 17. mai 2004 Jeg er selv medium i huden, og bruker nå YSL nr 3, som er litt i mørkeste laget for andre årstider enn om sommeren. I vinter brukte jeg Guerlain nr 2.
Gjest Anonymous Skrevet 17. mai 2004 #5 Skrevet 17. mai 2004 Liker egentlig ikke solpudder i to nyanser, som regel blir den ene fargen for lys og den andre for mørk.. :-? Og det er faktisk ikke så lett og blande seg frem til den rette nyansen ved hjelp av pudderbørsten (eller kanskje det er jeg som er klønete?=) Har nettopp kjøpt Guerlians solpudder selv, og er kjempefornøyd.Det som først og fremst avgjorde valget var at Guerlian finnes i en rekke nyanser (de har utvidet sortimentet med enda flere nyanser nå), mange flere enn de fleste andre merkene. Ble forresten litt sjokkert over hvor lyst solpudder jeg måtte ha..Har verken tatt sol eller brukt selvbruningskrem i hele år, og jeg måtte ha nyanse nr 20, som er en av de lysere tonene.Legger jeg litt mer på vil det være helt ok i sommer også.
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 17. mai 2004 #6 Skrevet 17. mai 2004 Det kommer an på hvor lys du er i huden... Ta et søk på temaet solpudder, så får du haugevis med svar. Min anbefaling er helt klart Guerlain Terracotta i nr 2 hvis du er ganske lys (bittelitt skimmer), eller solpudderet fra Body Shop i presset form, som er helt matt. Hvor mye koster Guerlain sitt solpudder? Noen som kan anbefale andre typer solpudder som passer for bleikiser?(er like lys som Nicole Kidman, men med fregner!""##¤)
Gjest Ethereal Skrevet 17. mai 2004 #8 Skrevet 17. mai 2004 Prisen ligger på ca 260-270, og mitt solpudder varte i ett år ved daglig bruk! Ellers har merker som Versace og YSL også solpudder i lysere nyanser, som ikke blir orange eller gir (som sambo sier) "skorsteins-look". Selv har jeg lyst til å teste solpudderet fra Jean Paul Gaulthier (for menn!), det ser veldig naturlig ut, og er helt uten skimmer. Det dumme er prisen; koster ca 40 euro, dvs rundt 350 norske.
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 17. mai 2004 #9 Skrevet 17. mai 2004 Prisen ligger på ca 260-270, og mitt solpudder varte i ett år ved daglig bruk! Ellers har merker som Versace og YSL også solpudder i lysere nyanser, som ikke blir orange eller gir (som sambo sier) "skorsteins-look". Skorsteins look? Fikk anbefalt Isa Doras solpudder på et parfymeri en gang. Er ikke kunnskapsrik når det gjelder sminke, så jeg lot meg imponere av damen bak disken som sa at det var en røverkjøp og at fargen passet meg helt fint selv om den så litt mørk ut. (Hun prøvde det på hendene mine. Skulle vel ha ringt en varselklokke der ja. ) Kom hjem og prøvde det foran speilet på badet. Fikk en skikkelig "mandarinfarge". Jeg matchet iallefall den oransje boksen som pudderet lå i.
Gjest Ethereal Skrevet 17. mai 2004 #10 Skrevet 17. mai 2004 Dessverre får man det man betaler for når det gjelder pudder! De dyrere typene er mer "finmalt" slik at det blir lettere å få riktig mengde pudder jevnt fordelt, og i tillegg er ofte fargeutvalget bedre. Det eneste billige(re) solpudderet jeg er fornøyd med, er det fra Body Shop til ca 130,-
Gjest Anonymous Skrevet 17. mai 2004 #11 Skrevet 17. mai 2004 Et godt råd er å se på parfymeridama som veileder deg.Hun som "hjalp" meg når jeg kjøpte guerlian-solpudderet så ut som om hun hadde dyppet ansiktet i en god gammeldags brunkrem fra 80-tallet-maks unaturlig og oversminket.Ergo valgte jeg en lysere nyanse enn hun foreslo (hun så litt fornærmet ut, da..) Er enig med Etheral, når det gjelder pudder får du ofte det du betaler for, det gjelder egentlig all slags underlag-inkludert foundation.IsaDoras solpudder har jeg hørt mye dårlig om.Men om man vil ha et rimelig solpudder har L'oreal kommet med et nytt denne våren, og min erfaring er at av billigmerkene er L'oreal det med best kvalitet.Verdt et forsøk? Guerlian Terracotta koster 299 på Esthetique.
ringblomst Skrevet 18. mai 2004 #12 Skrevet 18. mai 2004 Enig med de andre at Guerlains solpudder er bra, men det er en viss skimmer i det.
Gjest Xavia Skrevet 19. mai 2004 #13 Skrevet 19. mai 2004 Enig med de andre at Guerlains solpudder er bra' date=' men det er en viss skimmer i det.[/quote'] Litt skimmer er greit, bare det ikke blir "over the top".
Gjest Ethereal Skrevet 19. mai 2004 #14 Skrevet 19. mai 2004 Solpudderet mitt fra YSL har ingenting skimmer i det, så jeg vurderer faktisk å kjøpe det fra Guerlain igjen; det hadde jeg aldri trodd jeg skulle si, men litt skimmer får en til å se mer opplagt ut.
*Emma* Skrevet 19. mai 2004 #15 Skrevet 19. mai 2004 Jeg har hele tiden brukt pudder fra Isa Dora som het Terracotta powder eller noe i den duren og var kjempe fornøyd. (Men det er kanskje ikke det samme som solpudder???) Jeg fikk masse komplimenter av folk som trodde jeg hadde vært i syden etc fordi jeg hadde så pen farge i ansiktet.... men nå finner jeg den ikke lenger så jeg lurer på om de har sluttet å selge den?!
Lillebi Skrevet 19. mai 2004 #16 Skrevet 19. mai 2004 Det kommer an på hvor lys du er i huden... Min anbefaling er helt klart Guerlain Terracotta i nr 2 hvis du er ganske lys (bittelitt skimmer) Jeg er veldig fornøyd med solpudderet fra Guerlain. Jeg er lys i huden, men bruker nr 2. Det kan bli litt mørkt "vinterstid", men samtidig synes jeg poenget med solpudder er å gi litt farge til huden. At det har en glittereffekt har jeg aldri tenkt over, evt er det bare et ekstra pluss som virker slik at huden har friskere farge synes jeg.
Junebug Skrevet 19. mai 2004 #17 Skrevet 19. mai 2004 Som Katriana kjøpte jeg også Ardens solpudder i to fargenyanser og jeg brukte også den lyseste fargen, den mørke fargen ble for mørk. Så jeg var ikke kjempe fornøyd - men innpakningen er utrolig lekker. Tror egentlig det var den jeg falt for da jeg kjøpte den for et par år siden. Siden har jeg kjøpt Guirlain sitt solpudder nr 1 og er veldig fornøyd. Jeg er lys og den fargen går fint til meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå