Gå til innhold

Er det mannen som skal betale for bryllupet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt til å fri til dama, og har en del spørsmål.

- Hvor mye bør forlovelsesringen koste? Jeg vil helst ikke bruke så mye penger på det, så går det fint om jeg kjøper en litt rimeligere ring til meg selv?

- Hvor mye bør gifteringene koste?

- Siden det er jeg som frir, forventes det at jeg betaler for hele bryllupet? Det blir vel fort en 100.000 kr? Får man ta opp forbrukslån til dette?

Anonymous poster hash: 00011...5ef
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Paret betaler for bryllupet, ikke mannen alene. Noen får noe sponset av foreldre også.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Dere deler på summen. Dere er jo begge enige om å gifte dere.

Anonymous poster hash: 129c0...ef5
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Man spleiser vel som regel? Og du, forbrukslån for å finansiere et bryllup høres ut som første skritt mot deltagelse i Luksusfellen. Spar heller opp penger.

Anonymous poster hash: 19f9e...9f4

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Tradisjonelt er det brudens far som betaler brylluppet.

I våre dager er det som regel brudeparet selv, med eventuell hjelp fra foreldre.

Anonymous poster hash: 781d1...07e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forlovelsesring kan brukes som giftering også. Dere deler nok på utgiftene og tilpasser det til det dere har råd til :-)

Anonymous poster hash: 605fe...170
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har muligens et litt annet syn enn mange andre ettersom jeg har bodd NY siden jeg var 16 (er 24 nå). Amerikanere har gjerne et litt mer konservativt syn på ekteskap og bryllup enn skandinavere. Uansett! Selvsagt skal den kommende ektemannen betale for bryllupet! Du får spare litt mer og venter litt lengre med å fri dersom du ikke har råd (evt senke standarden på bryllupet). Har du mulighet til å få finansiell støtte av foreldre/familie eller noe annet?

Anonymous poster hash: ea213...7df
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har muligens et litt annet syn enn mange andre ettersom jeg har bodd NY siden jeg var 16 (er 24 nå). Amerikanere har gjerne et litt mer konservativt syn på ekteskap og bryllup enn skandinavere. Uansett! Selvsagt skal den kommende ektemannen betale for bryllupet! Du får spare litt mer og venter litt lengre med å fri dersom du ikke har råd (evt senke standarden på bryllupet). Har du mulighet til å få finansiell støtte av foreldre/familie eller noe annet?

Vel, men vi er i Norge og ikke USA og glad kan vi være for det.

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

Har ett spørsmål til: Forventes det at jeg betaler for bryllupsreisen også? Og forventes det at man flyr business class når man drar på bryllupsreise?

Skrevet

Har ett spørsmål til: Forventes det at jeg betaler for bryllupsreisen også? Og forventes det at man flyr business class når man drar på bryllupsreise?

Nei, dere skal som par betale.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Paret betaler for bryllupet, ikke mannen alene. Noen får noe sponset av foreldre også.

Det var nytt for meg. Trodde samme regler gjaldt som ved date? Det er jo vanlig folkeskikk at den som ber en person med ut betaler.

Skrevet

Det var nytt for meg. Trodde samme regler gjaldt som ved date? Det er jo vanlig folkeskikk at den som ber en person med ut betaler.

Er nok ikke det, pga nå er dere jo et par allerede og da skal jo begge legge ned kroner i bryllupet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere deler på summen. Dere er jo begge enige om å gifte dere.

Anonymous poster hash: 129c0...ef5

Joda, det er ikke meg imot å dele på summen. Men jeg føler meg kanskje litt drittsekk hvis jeg skal be henne om å betale når det er jeg som frir? Tror nok kjæresten også forventer det.

Man er jo enige om å gå ut og spise sammen også, men det er jo en selvfølge at mannen betaler når han spør?

AnonymBruker
Skrevet

Burde du ikke heller kunne snakke med din postensielle forlovede om dette? Slik at dere kan være enige om en løsning som dere begge kan leve med :)

Anonymous poster hash: c51e7...a89

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tradisjonelt er det brudens far som betaler brylluppet.

I våre dager er det som regel brudeparet selv, med eventuell hjelp fra foreldre.

Anonymous poster hash: 781d1...07e

Faren min har nok ikke råd til å punge ut 100.000. Og hvorfor skal man egentlig tape masse penger på å få en gutt i stedet for jente? Kunne det ikke like godt vært delt 50/50 mellom foreldreparene?

AnonymBruker
Skrevet

Det var det jeg også trodde. At det er en selvfølge at mannen betaler. Nei, foreldrene mine hjelper meg nok ikke med det. De forventer at jeg er voksen og betaler for meg selv nå.

Skrevet

Joda, det er ikke meg imot å dele på summen. Men jeg føler meg kanskje litt drittsekk hvis jeg skal be henne om å betale når det er jeg som frir? Tror nok kjæresten også forventer det.

Man er jo enige om å gå ut og spise sammen også, men det er jo en selvfølge at mannen betaler når han spør?

Vel, du må da bare spandere bryllupet på damen, men jeg må innrømme at jeg synes hun er ei svinmerr hvis hun forventer du skal betale for alt, men hvis du gjør, så ha et budsjett klart sånn at hun ikke bruker 35000kr av de 100000kr på kjole til seg selv og avspiser gjestene med griseskyller. :fnise:

• Liker 11
Skrevet

Faren min har nok ikke råd til å punge ut 100.000. Og hvorfor skal man egentlig tape masse penger på å få en gutt i stedet for jente? Kunne det ikke like godt vært delt 50/50 mellom foreldreparene?

Jeg har et forslag: Paret betaler for kalasset selv.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Brudens far ikke brudgommens far som fra gammelt av betalte bryllupet. Så sånn sett var det vel heller fordel å få gutter ;) Men jeg synes dere begge skal legge opp penger ilag. Og den som tjener mest kan spytte i mest. Bryllupsreise deler dere også på :)

Min mann tjener 2 ganger så mye som meg, så jeg betalte litt, og han betalte mesteparten av bryllupet vårt. Men ut fra mi lønn så betalte jeg en god del jeg også ja. Bryllupsreise dro vi ikke på. Ble ikke anledning til det :S

Anonymous poster hash: 12f48...67a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forlovelsesring kan brukes som giftering også. Dere deler nok på utgiftene og tilpasser det til det dere har råd til :-)

Anonymous poster hash: 605fe...170

Ringene er det vel mannen som betaler? Det er jo sånn man gir når man frir. Da kommer man bare ikke i etterkant og sier "gi meg 50%!", eller hur?

Jeg trodde forlovelsesringer var sånne fine med diamant på, mens gifteringen var mer en vanlig ring i gull som man har på seg hele tiden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...