Gjest pysepusen Skrevet 4. januar 2014 #1 Skrevet 4. januar 2014 Lurer på å kjøpe denne som vogn nr. 2 når vår kjære Simo Duo blir stasjonert i barnehagen. Er det et smart kjøp eller bør jeg se på noe annet? Egentlig vil jeg jo ha en vogn som er vendt mot meg, men det er ikke mange som er det...
Kakaoen Skrevet 5. januar 2014 #2 Skrevet 5. januar 2014 (endret) Jeg har den og elsker den Den er super lett, enkel å slå sammen, tar relativt liten plass. Ungen sover som en drøm i den og han proteserer sjelden når jeg setter han oppi. Det er god plass i kurven under vogna. Liker at det er fotbrett på den, så den ser mye mer komfertabel ut enn f.eks babyjogger city gt. Den er veldig god å trille Superenkel å manøvrere. Og har du ikke hatt svigbart hjul foran før så blir dette en ny og god opplevelse Jeg har også en Bugaboo cameleon, og der sitter mini vendt mot meg. Noe han synes er kjempekjedelig. Han vil heller følge med på omverden Jeg anbefaler den virkelig Gøy med en vogn ikke "alle" har også synes jeg. Eneste jeg savner på den er håndbrems siden det er en del bakker her jeg bor Endret 5. januar 2014 av Kakaoen
Gjest Chelseagirl Skrevet 5. januar 2014 #3 Skrevet 5. januar 2014 Slenger meg med her ja! Jeg har en liten toyota aygo. Vil denne vogna få plass i bagasjerommet på den?
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #4 Skrevet 5. januar 2014 Jeg har også en Bugaboo cameleon, og der sitter mini vendt mot meg. Noe han synes er kjempekjedelig. Han vil heller følge med på omverden Du vet du kan snu sittedelen? Anonymous poster hash: 03c3b...561
Gjest pysepusen Skrevet 5. januar 2014 #5 Skrevet 5. januar 2014 Jeg har den og elsker den Den er super lett, enkel å slå sammen, tar relativt liten plass. Ungen sover som en drøm i den og han proteserer sjelden når jeg setter han oppi. Det er god plass i kurven under vogna. Liker at det er fotbrett på den, så den ser mye mer komfertabel ut enn f.eks babyjogger city gt. Den er veldig god å trille Superenkel å manøvrere. Og har du ikke hatt svigbart hjul foran før så blir dette en ny og god opplevelse Jeg har også en Bugaboo cameleon, og der sitter mini vendt mot meg. Noe han synes er kjempekjedelig. Han vil heller følge med på omverden Jeg anbefaler den virkelig Gøy med en vogn ikke "alle" har også synes jeg. Eneste jeg savner på den er håndbrems siden det er en del bakker her jeg bor Ser for meg at det blir en ny opplevelse, ja Har aldri hatt lyst på trehjuling før jeg så den vogna. Hvis det eneste du savner er håndbrems, blir jeg nok fornøyd! Hvordan er det forresten med plass til å henge fra seg stelleveske?
Kakaoen Skrevet 5. januar 2014 #6 Skrevet 5. januar 2014 Ser for meg at det blir en ny opplevelse, ja Har aldri hatt lyst på trehjuling før jeg så den vogna. Hvis det eneste du savner er håndbrems, blir jeg nok fornøyd! Hvordan er det forresten med plass til å henge fra seg stelleveske? Jeg liker ikke å ha stelleveska på vogna for jeg er så lav at jeg bare sparker borti den når jeg går Så legger alltid veska i handlekurven. Men jeg har kjøpt en ekstra krok til å henge poser på som jeg har brukt mye. Så det er vel plass tenker jeg. Spørr Belle, ho har også denne vogna. Vi kjøpte vogn ca samtidig
Kakaoen Skrevet 5. januar 2014 #7 Skrevet 5. januar 2014 Slenger meg med her ja! Jeg har en liten toyota aygo. Vil denne vogna få plass i bagasjerommet på den? Det får du nok. Jeg får plass i en volvo V40. Bakhjulene er super enkle å ta av, og da ta den enda mindre plass, f.eks så kan du sette den på høykant Du vet du kan snu sittedelen? Anonymous poster hash: 03c3b...561 Seff vet jeg det Men et av argumentene for å kjøpe Bugabooen var at jeg ville ha ungen mot meg. To av grunnene til at jeg kjøpte denne vogna var fordi Buggisen ikke var så god på grusvei, og at ungen nekta å sove i den siden den har en liten svai opp i ryggen og han er grisenysgjerrig
Gjest Marmot Skrevet 5. januar 2014 #8 Skrevet 5. januar 2014 Jeg hadde den og var veldig glad i den. Det eneste jeg synes var minuset, er at den blir ganske stor sammenlagt. Jeg byttet den mot Babyjogger City Mini GT, eneste grunnen til det var at vi flyttet fra 120 kvm hus til 30 kvm leilighet. Totalt sett er jeg dog langt mer fornøyd med GT'en, det er virkelig en fantastisk vogn.
Kakaoen Skrevet 5. januar 2014 #9 Skrevet 5. januar 2014 Er du vandt til en Simo så kommer bumbleriden til å bli liten sammenlagt Finnes det en butikk du kan se den i i nærheten?
Gjest Marmot Skrevet 5. januar 2014 #10 Skrevet 5. januar 2014 Er du vandt til en Simo så kommer bumbleriden til å bli liten sammenlagt Det er jeg ikke enig i. Eneste forskjellen er at den er flatere ved fremhjulet, men det hjelper jo ikke så mye. Fremhjulet kan man heller ikke ta av og på enkelt, om jeg ike husker feil, og det tar opp en del plass.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #11 Skrevet 19. januar 2014 Er du vandt til en Simo så kommer bumbleriden til å bli liten sammenlagt Finnes det en butikk du kan se den i i nærheten? Vognverden i Røa Næringspark i Oslo har den.Anonymous poster hash: e392e...e51
wondergirl Skrevet 19. januar 2014 #12 Skrevet 19. januar 2014 Det er jeg ikke enig i. Eneste forskjellen er at den er flatere ved fremhjulet, men det hjelper jo ikke så mye. Fremhjulet kan man heller ikke ta av og på enkelt, om jeg ike husker feil, og det tar opp en del plass. Det er enkelt å hekte av bakhjulene på Bumbleride, hvis du må det, du bare drar i en spake på hvert hjul. Fremhjulet er festet sånn som på sykler, med en sånn greie som du sveiver rundt (vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det). Jeg har den og er veldig fornøyd, men noen småting er det: Sidem vogna er så lett, kan du ikke henge for mye på håndtaket før den tipper. Du må i hvertfall henge det ganske langt nede på sidene, og da subber bæreposeme mot hjulene (jeg pleier å snurre dem en ekstra gang rundt, men det er likevel et minus, synes jeg). Jeg har heller ikke funnet noe søskenbrett som passer til Bumbleride. For noen høye menn med store føtter (som f.eks min mann), er det et problem at det blir for liten plass til føttene når håndtaket heves ( han blir gående og sparke i bremsen, evt må bøye seg litt hvis han ikke hever håndtaket). Vi bruker fortsatt vognbagen, og det kan være litt knotete å spenne den fast på understellet, men det blir vel ikke noe aktuelt problem for deg. Ellers er jeg superfornøyd med at den er så utrolig lett å trille og manøvrere! Ofte triller jeg med en hånd fordi den er så lett. Og nå har jeg fått testet den på vinterføre, og jeg er SÅ glad for de store hjulene, det er ingen sak å trille i nysnø og slaps. :-)
^^Belle^^ Skrevet 20. januar 2014 #13 Skrevet 20. januar 2014 Lurer på å kjøpe denne som vogn nr. 2 når vår kjære Simo Duo blir stasjonert i barnehagen. Er det et smart kjøp eller bør jeg se på noe annet? Egentlig vil jeg jo ha en vogn som er vendt mot meg, men det er ikke mange som er det... Elskerelskerelsker vogna vår! :D Jeg synes definitivt det er et smart kjøp altså, den er jo relativt billig. Og ikke minst fin å se på - jeg var nemlig som deg og kunne aldri tenke meg å ha en trehjuling før jeg oppdaget denne vogna. (Om du vil prøvekjøre, kan du bare komme til meg!) Jeg pleier å ha stellevesken på styret og det funker helt fint for meg. Men som det er blitt nevnt tidligere i tråden, så er den ganske baktung og velter om det blir veldig tungt oppi der. Men jeg innbiller meg at de fleste trehjulinger er slik? Det har uansett ikke vært et veldig stort problem her ihvertfall. Dessuten er handlekorgen svær og har plass til det du ikke får plass til på styret. Det eneste som jeg synes er knotete med vogna er ryggen. Synes det er tungvindt å regulere den, og jeg skulle gjerne sett at den ble enda litt rakere. Men det kan også hende jeg synes det fordi jeg (og ungene) er vant med buggisen vår som er så enkel å regulere, og hvor barnet sitter helt rakrygget på det bratteste. Jeg synes vogna blir liten sammenlagt, ihvertfall i forhold til buggisen. Vi pleier å sette den på høykant i bilen, da tar den ikke store plassen. Den er dessuten veldig lett. Jeg savner forresten ikke håndbrems, men så har jeg heller aldri hatt det på noen av mine vogner.
Governorswife Skrevet 20. januar 2014 #14 Skrevet 20. januar 2014 Vi har TFK i dag, og har synes den har vært fantastisk bra, men lyst på en ny til neste barn, for den begynner og bli litt sliten, og det er dessverre heller ikke plass til den og hardbag i den ene bittelille bilen vår. Da kommer spørsmålene til dere som har Bumbleriden... Funker den også til høye personer? Jeg er 180cm og mannen 195cm, funker håndtakene da og vil mannen med 47 i sko sparke borti når han triller? Hvordan er størrelsen på bag'en ift TFK'en? Mange sier at den ser rar ut med bag på siden den settes oppå sportsdelen, men i det ene innlegget på Vognverden bloggen vises den med sportsdelen tatt av. Har dette noe å si for sikkerheten om man tar den av og bruker med bare understellet? Finner ingenting om dette på nettet....
wondergirl Skrevet 20. januar 2014 #15 Skrevet 20. januar 2014 Jeg ville gått innom en butikk for å prøve vogna, jeg, mht høyden. Kan hende det er bedre med ei vogn med teleskophåndtak (sånt som du trekker ut). Bagen er ganske lang, jeg har fortsatt min 9 mnd gutt på 74cm (målte i dag :-)) oppi.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #16 Skrevet 20. januar 2014 Men er det noen butikker i bergensområdet som har den inne? Ble litt usikker når noen her sa den IKKE var liten sammenlagt...? Har Bumbleride Indie Twin som vi bruker som søskenvogn fra før og elsker den! Er så himla fornøyd. Så har jo en viss peiling, men skulle gjerne sett enkelvogna sammenlagt før (nok et) vognkjøp. Anonymous poster hash: 15b98...f74
^^Belle^^ Skrevet 21. januar 2014 #17 Skrevet 21. januar 2014 Alt er vel relativt, mtp størrelsen sammenlagt. Har du Babyjogger City Mini blir den nok svær, men har du for eksempel Bugaboo som meg blir den liten. Jeg tror at Indie muligens blir ganske lik sammenlagt som Babyjogger City Elite, kan noen bekrefte eller avkrefte det? Da kan du jo se på City Elite i en butikk om størrelsen er grei eller ei.
^^Belle^^ Skrevet 21. januar 2014 #18 Skrevet 21. januar 2014 Nå måtte jeg google, og det ser ut som om Indie faktisk blir mindre sammenlagt enn City Elite. 1-2 tommer i alle retninger.
wondergirl Skrevet 21. januar 2014 #19 Skrevet 21. januar 2014 Kom på en ting til, du kan flatpakke vognbagen også! Det kan jo hjelpe på plassen. :-)
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #20 Skrevet 21. januar 2014 Kom på en ting til, du kan flatpakke vognbagen også! Det kan jo hjelpe på plassen. :-) Nettopp det tror jeg hjelper mye på størrelsen i bil. TFK'en må jeg separere, hardbagen må ligge i forsetet og ene setet legges ned for å få inn understellet, håpløst. Anonymous poster hash: e392e...e51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå