Gå til innhold

Person of Interest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sett litt ja! Fortsatt på sesong 1 :) Kommet langt?

Skrevet

Jeg har sett litt ja! Fortsatt på sesong 1 :) Kommet langt?

Jeg går og venter på episode 12 i sesong 3. Den her sesongen er totalt sinnsykt. Nedtur de fem første episodene og så ble den bare totalt sinnsyk.

Gjest Sebraen
Skrevet

Så sesong 1 og 2 i sommer. Likte den veldig godt, må få startet på sesong 3 snart.

Skrevet

Jeg og gubben ser den, begge er helt hekta :danse:
Ser den på TVNorge, så vi er bare på sesong 2, men veldig bra serie, med min type humor :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

1) Jeg nekter å gå med på at det der er Sci Fi.

2) Ufattelig dårlig skuespill.

3) Den stemmen på han hovedfiguren som er "ute i felten" er bare så utrolig falsk og irriterende. En sånn lav, hes stemme som man hører er falsk.

Anonymous poster hash: 31927...033
  • Liker 2
Skrevet

Digger serien! Så den da TVNorge viste hele sesong 1 forløpende i sommer/høst, og er nå såvidt igang med sesong 2 som vises der.

Skrevet

1) Jeg nekter å gå med på at det der er Sci Fi.

2) Ufattelig dårlig skuespill.

3) Den stemmen på han hovedfiguren som er "ute i felten" er bare så utrolig falsk og irriterende. En sånn lav, hes stemme som man hører er falsk.

Hovedpersonen er maskinen.

AnonymBruker
Skrevet

Hovedpersonen er maskinen.

Tuller du? "Maskinen" er jo nesten ikke med. Den er jo bare lagt inn for å kunne lage en krimhistorie.

Hovedpersonene er selvsagt John Reese og Harold Finch, der John Reese er han som er ute i felten.

Skrevet

Tuller du? "Maskinen" er jo nesten ikke med. Den er jo bare lagt inn for å kunne lage en krimhistorie.

Hovedpersonene er selvsagt John Reese og Harold Finch, der John Reese er han som er ute i felten.

DA får du gå og se de to første sesongene om igjen.

AnonymBruker
Skrevet

DA får du gå og se de to første sesongene om igjen.

Nei jeg har sett de altfor mange ganger før. Samboer er veldig glad i den serien.

Men altså. Finch finner opp en maskin som kan finne ut om en person er i fare. Og så handler resten av episoden rundt den/de personene som maskinen har funnet og så skal Finch og Reese hjelpe de. Du kan da ærlig talt ikke si at det gjør maskinen til hovedpersonen?? Det er jo det samme som å si at det er "moren" i How I met your mother som er hovedrollen. Serien handler om hvordan Ted til slutt ender opp med hun som blir barnas mor, men det er da Ted som er hovedrollen.

Maskinen er jo bare for å lage et plot, en historie. Hovedrollene er selvsagt Reese og Finch.

AnonymBruker
Skrevet

Da har du ikke forstått mye.

Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal si. Du er umulig å snakke til og vil ikke høre på fornuft. Du kan jo heller forsøke å forklare hvorfor du mener at maskinen er hovedrollen?

Selv om de så er maskinen så er det likevel de som er hovedrolleinnhaverene.

Du kan søke på Main character person of interest, og du vil ikke finne et eneste søke som sier at det er maskinen som er hovedrollen.

http://personofinterest.wikia.com/wiki/Category:Main_Characters

Main characters
220px-Loz_emerson_poi_close.png
magnify-clip.png
Michael Emerson in NYC shooting Person of Interest
220px-Loz_boker2.png
magnify-clip.png
Graubaer's Boker filming in NYC
  • John Reese (Jim Caviezel): a former member of the U.S. Army Special Forces and later a CIA field officer who is presumed dead following a mission in China. Little is known about Reese's background and his name is one of several aliases he uses. He lost his lover, Jessica Arndt, prior to meeting Finch, which appears to have marked him deeply. Reese demonstrates skill in the use of a range of weapons, hand-to-hand combat, and surveillance tactics. He knows very little about Finch and often is rebuffed when he attempts to learn more about him.
  • Harold Finch (Michael Emerson): a reclusive, security conscious and intensely private billionaire software engineer. His real name is unknown and he has many aliases (most commonly Harold Wren), using various species of birds as the last name. Finch has developed a machine that can isolate the Social Security numbers of people with either premeditated homicidal intent or who will be homicide victims, based on its analysis of surveillance data. Following a traumatic event in his own life that led to the death of his business partner and close friend, Nathan Ingram, he recruits Reese to help him deal with the people the Machine identifies. Finch lives and works in an abandoned library and shows the results of severe physical injuries, including the inability to turn his head, a rigid posture, and a limp.
  • Detective Jocelyn "Joss" Carter (Taraji P. Henson): an NYPD homicide detective and the mother of a teenaged son, Taylor. Carter is a former U.S. Army interrogation intelligence officer who passed the bar exam in 2004, but gave up practicing the law to return to police work. Carter first crosses paths with Reese following his encounter with a group of young men on a New York subway, but knew him principally as a mysterious man in a suit. Carter is initially determined to apprehend Reese, but eventually forms an alliance with him and Finch, during which she is unaware of the existence of the Machine.
  • Detective Lionel Fusco (Kevin Chapman): a corrupt cop Reese blackmails into being a source inside the police department. Finch later arranges for Fusco to be transferred to Carter's precinct so that he works with her. Over time, Fusco becomes increasingly loyal to Finch and Reese, but continues to keep a secret regarding the death of a cop involved with HR. Like Carter, he does not know about the Machine's existence.
  • Samantha Shaw (Sarah Shahi) (season 2, recurring; season 3, main): a government assassin who worked for Special Counsel, unknowingly dealing with the "relevant" numbers from the Machine. She is now an ally of Reese and Finch. She has been hinted as sociopathic, and enjoys shooting people during the course of the episodes. She states that she is only helping Finch and Reese because of their dog, Bear.
  • Root (Amy Acker) (seasons 1–2, recurring; season 3, main): a highly intelligent computer hacker and contract killer with a keen interest in both Finch and the Machine. Her real name is Samantha "Sam" Groves. In Season 3, she is revealed to have altered the Machine's code to let it communicate with her.
  • Bear (played by Graubaer's Boker[7]): a Belgian Malinois with military training who Reese rescues from Aryan Nationalists, who were using him as an attack dog. Bear spends most of his time with Finch, who was reluctant to have him in the library at first, but has become attached to him over time. Bear gained his name by eating $1,000,000 in bearer bonds stolen by Leon Tao.

http://en.wikipedia.org/wiki/Person_of_Interest_%28TV_series%29

Skrevet

Bare noen timer til jeg skal se den igjen, juhu!!

Skrevet (endret)

Flere enn jeg her som ser denne vidunderlige Sci Fi serien Person of Interest.

Jeg syns den er artig. Ville ikke strukket meg til å kalle den "vidunderlig", den betegnelsen er reservert for "Fringe". Men helt klart severdig, og jeg liker den nye utviklingen med maskinens nyvunne autonomi veldig godt. Fra å bare spytte ut et nummer i ny og ne, så legger den nå ganske kompliserte planer og kommer nok til å gjøre seg gjeldende som en egen figur mer og mer.

Der er jeg veldig spent, for tematikken knyttet til motivasjonen til en kunstig intelligens er vanskelig å turnere. Man kan ikke relatere det til mennesklige motiver i det hele tatt.

Hvis du leser bøkene til William Gibson, fra Neuromancer og utover, så har han mye intelligent å si om saken. Der beskrives en virkelighet der flere AI frigjør seg og blir selvstendige aktører i Cyberspace. Mona Lisa Overdrive er særlig artig, for der har maskinene adoptert Voodoo-paradigmet og presenterer seg for utvalgte hackere under navn og personaer knyttet til den kultusen, som Baron Samedi, Papa Legba eller Erzulie Freda, og presenterer dealer som ville vært en voodoo-demon verdig.

Kanskje de bare vil ha mer prosessor-tid så de kan kalkulere primtall.

Anyway, jeg er spent på hvordan maskinen kommer til å utvikle seg nå som den etter alt å dømme er blitt fri. Det var jo tendenser til at maskinen hadde funnet et smutthull sent i sesong 2. Du vet, den hadde opprettet et selskap som BARE jobbet med å reprogrammere hukommelsen som Finch trodde ble slettet hver dag, nettopp for å sikre at maskinen ikke ble en aktør.

Så jeg er enig med deg i at maskinen seiler opp som en betydelig hovedperson. Og spenningen knytter seg for meg mest til hvilke andre intensjoner den kan tenkes å ha utenom det formålet den ble bygget for.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Skrevet

12 episode såg jeg i går og det begynner og ligne noe ja.

• 4 uker senere...
  • 5 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hvor kan man se denne serien på nett? Michael Emerson vil for alltid være Ben Linus fra LOST i mine øyne, men jeg digger han så vil gi denne serien en sjanse også :)

Anonymous poster hash: e998d...4ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...