Gå til innhold

Leggetid for dine barn/ungdom + når står de opp ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er leggetiden for dine barn /ungdommer ? Og når står de opp? Lurer på både til hverdags og i helg.

Har selv barn på 11 og 16 og lurer på hva andre gjør.

Anonymous poster hash: 79897...46c
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert lite relevant, men mine legger seg ca kl.19. Men de er begge under 2 år da.

Anonymous poster hash: dbbb9...e49
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke barn, men har småsøstre rundt den alderen der.

To stk på 9 som legger seg halv 8 på ukedagene, og 9 i helgene. Og to stk på 15 og 16 som legger seg 10 på ukedagene, og rundt 11-12 i helgene :)

Anonymous poster hash: 2a37f...819
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke barn, men har småsøstre rundt den alderen der.

To stk på 9 som legger seg halv 8 på ukedagene, og 9 i helgene. Og to stk på 15 og 16 som legger seg 10 på ukedagene, og rundt 11-12 i helgene :)

glemte å si når de står opp :P Småttisene står vel opp mellom halv 8-8 engang. Og de to andre står opp mellom 11 og 2 :P

I ukedagene står de minste opp klokken 7. Og de to andre venter gjerne til halv 8, slik at de har veldig dårlig tid :P

AnonymBruker
Skrevet

Min tolvåring må være i seng til 21 på skolekvelder, og 22 i helgene.

Anonymous poster hash: a3a06...bc7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker dette var noe jeg alltid kranglet med moren og faren min om. Bodde hos min mor i ukedagene og var hos faren min annenhver helg. Som regel var min far strengere på leggetider i helgene enn mamma (utrolig nok). Da jeg gikk i 9.klasse fikk jeg være oppe så lenge jeg ville i helgene hos han, heldigvis.

Mamma gadd vel ikke å krangle om leggetider lengre i ukedagene, så i løpet av ungdomsskolen fikk jeg friere tøyler. Har rom i kjelleren, så min mor hadde ikke så mye kontroll på når jeg la meg uansett. Hun sa det at så lenge jeg kom meg på skolen, så kunne jeg gjøre som jeg ville. Om jeg la meg 02.00 så var det greit, bare jeg sto opp til riktig tid. Jeg kom meg på skolen hver dag, og forsov meg kanskje 5 ganger på 5 år. Var en periode borte fra skolen (pga personlige grunner), og da ble pc'n inndratt for en periode. Gjorde ikke det flere ganger for å si det sånn ;)

Er 19 nå, og som ungdommer flest. Legger meg sent og står opp mellom 13/14.00 hvis jeg ikke jobber :) Begynner jeg 15.00 på jobb kan jeg stå opp en time før. Eller så står jeg opp 06.15.

Vet at mange barn/ungdommer synes leggetider er kjipe og det ofte blir krangler om det. Selvfølgelig skjønner jeg at 10 åringer må ha leggetider, men utover ungdomsskolen så er et sånn avtale som jeg hadde med min mor veldig fin :) Man får mer ansvar for egen leggetid og når man må stå opp.. Holder man det ikke så får det jo bli konsekvenser, og man lærer av det. Vi kan jo ikke forvente at vi får hjelp til å stå opp hele livet heller, så det er jo greit å lære seg det først som sist.

Anonymous poster hash: dd67c...410
  • Liker 3
Skrevet

Men du har jo ikkelært deg det enda?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men du har jo ikkelært deg det enda?

Jeg har da det?

Kommer meg opp 06.15 jeg, uten at min mor/far er innblandet i det ;)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Gutt 14 og et halvt, legger seg ca 10 på ukedager og 00-01 helger.

Anonymous poster hash: 6c4b9...6ea
AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker dette var noe jeg alltid kranglet med moren og faren min om. Bodde hos min mor i ukedagene og var hos faren min annenhver helg. Som regel var min far strengere på leggetider i helgene enn mamma (utrolig nok). Da jeg gikk i 9.klasse fikk jeg være oppe så lenge jeg ville i helgene hos han, heldigvis.

Mamma gadd vel ikke å krangle om leggetider lengre i ukedagene, så i løpet av ungdomsskolen fikk jeg friere tøyler. Har rom i kjelleren, så min mor hadde ikke så mye kontroll på når jeg la meg uansett. Hun sa det at så lenge jeg kom meg på skolen, så kunne jeg gjøre som jeg ville. Om jeg la meg 02.00 så var det greit, bare jeg sto opp til riktig tid. Jeg kom meg på skolen hver dag, og forsov meg kanskje 5 ganger på 5 år. Var en periode borte fra skolen (pga personlige grunner), og da ble pc'n inndratt for en periode. Gjorde ikke det flere ganger for å si det sånn ;)

Er 19 nå, og som ungdommer flest. Legger meg sent og står opp mellom 13/14.00 hvis jeg ikke jobber :) Begynner jeg 15.00 på jobb kan jeg stå opp en time før. Eller så står jeg opp 06.15.

Vet at mange barn/ungdommer synes leggetider er kjipe og det ofte blir krangler om det. Selvfølgelig skjønner jeg at 10 åringer må ha leggetider, men utover ungdomsskolen så er et sånn avtale som jeg hadde med min mor veldig fin :) Man får mer ansvar for egen leggetid og når man må stå opp.. Holder man det ikke så får det jo bli konsekvenser, og man lærer av det. Vi kan jo ikke forvente at vi får hjelp til å stå opp hele livet heller, så det er jo greit å lære seg det først som sist.

Skal være glad du ikke er mitt barn, dette hadde aldri blitt tillatt i mitt hjem! For mange ungdommer nå til dags eier ikke respekt for regler eller disiplin, og man kan jo skjønne hvordan det har blitt slik når foreldre er så late at de gidder ikke krangle med barna sine og derfor får de styre akkurat slik dem vil. Skammelig er det.

Anonymous poster hash: d6b71...6ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal være glad du ikke er mitt barn, dette hadde aldri blitt tillatt i mitt hjem! For mange ungdommer nå til dags eier ikke respekt for regler eller disiplin, og man kan jo skjønne hvordan det har blitt slik når foreldre er så late at de gidder ikke krangle med barna sine og derfor får de styre akkurat slik dem vil. Skammelig er det.

Gjest Belle âme
Skrevet

Eg er 14:

00:00 i vekedagane.

Når eg vil i helgene ca.. Pleier å være 02:00

Står opp 2-3 i helgedagane.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke problemet? Det var jo for å lære å ta mer ansvar selv. Jeg kom meg opp og gikk på skolen uten problemer. Selvfølgelig hadde jeg leggetider når jeg var 10 år, men når jeg kom meg opp på ungdomsskolen så fikk jeg friere tøyler når det gjaldt det.

Hvis du tror jeg ikke hadde regler hjemme i det hele tatt så tar du feil. Dessuten, som jeg sa, så ble det leggetider i en periode i og med at jeg ikke kom meg på skolen i en liten periode. + at pc'n ble inndratt blant annet.

Jeg tror foreldrene må velge sine kamper, og det var det min mor gjorde. Søsteren min fikk også friere tøyler når det gjelder leggetider utover ungdomsskolen. Hun går å legger seg før 21:00 (ofte også i helger) og står over rundt 09.00 i helger og 06.15 på hverdagene ;)

• Liker 2
Skrevet

Jeg er 17 år, legger med rundt 11 og står opp halv 7 i ukedagene. I helgene varierer det veldig, kan legge meg alt fra mellom 12 og 05. Står opp mellom 10 og 12.

AnonymBruker
Skrevet

15 år og hun har ikke noe leggetid. Hun er en flink og fornuftig jente. Går som regel og legger seg i halv ti tiden. I helgene er hun i seng rundt elleve-tolv.

Så vi er ganske heldig sånn sett :)

Anonymous poster hash: 4bde9...cdd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...