UnknownAngel Skrevet 4. januar 2014 #1 Skrevet 4. januar 2014 Vet ikke om dette er det rette stedet å skrive eller spør om råd, men konkluderte med meg selv at det sikkert er endel her inne som har gått gjennom, eller går gjennom det samme som meg. Så kanskje vi kan hjelpe hverandre litt. Min situasjon er hvertfall slik at jeg nå har vært i et fast forhold i 2 år. Vi er forlovet og prøver nå å få barn. Jeg har ikke gått på noen form for prevensjon på godt og vell 4 år. I begynnelsen av forholdet hadde vi sex så å si hver gang vi møttes (avstandsforhold - vi så hverandre annehver helg, ofte en uke i strekk). På den tiden prøvde vi å la være å ha sex mens jeg hadde eggløsning. Min mensen var da regelmessig. Jeg hadde mensen med 30 dagers mellomrom ca. Etter en stund ble vi enige om å prøve å få barn, og hadde litt den tanken at "skjer det så skjer det". Vi sluttet å tenke på det å ikke ha sex under eggløsning, vi så hverandre også veldig mye på denne tiden. Når vi fant ut vi ville prøve få barn, forsvart plutselig mensen. Jeg kunne gå 2-3 mnd uten mensen. Jeg var å sjekket meg hos lege flere ganger fordi jeg trodde det var graviditet jeg ikke fikk mensen, men testene viste negativ på negativ. Mensen var nå begynt å komme å gå som den selv ville, å det ble umulig å vite når jeg hadde eggløsning. Så etter ca 6 mnd med mensen av og på, bestemte vi oss for å begynne med eggløsningstester. Mensen hadde da begynt å stabilisere seg litt mere og prøvde utifra beregninger å teste rundt da jeg trodde jeg skulle ha eggløsning, men ingen positive tester. Dette funket ikke. Jeg kjente jeg begynte å miste håpet, og reiste på nok en sjekk hos gynekolog. Alt så fint ut. Jeg bestemte meg herifra å ta eggløsningstest hver dag fra siste mensen, og fremover. Jeg tok test hver dag, fram til nesten mensen. Ingen tester slo ut positiv på eggløsning. Jeg valgte etter dette å bytte til annen type tester og prøvde det samme neste mnd, og fremdeles ingen positive eggløsningstester. Det har nå gått 1 år siden vi begynte å teste og prøve, å fremdeles ingenting skjedd. Mensen lever sitt eget liv, og ingen leger kan gi meg et ordentlig svar. Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne, og hvem jeg skal snakke med. Føler også litt at jeg ikke kan snakke med legen min om dette, jeg er jo "bare" 22 år gammel, og leger her mener det er for tidlig med barn. Er det noen som har noen råd? Vi har lenge vurdert å få sjekket hans sperm, er det noen som vet hvor dette kan gjøres på Sørlandet og hva dette evt koster? Har lest litt på nettet at man kan få tabletter for å øke eggløsningen, hvordan er dette å anbefale? Hilsen fortvilet og lei kvinne 22
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #2 Skrevet 4. januar 2014 Du får hjelp av fastlegen. Bare gå dit og fortell det samme som du skriver her. Anonymous poster hash: 510cd...304
bebis1 Skrevet 4. januar 2014 #3 Skrevet 4. januar 2014 Sier det sammen om AB over meg, gå til fastlegen så skal du få hjelp! Hvis ikke er det bare å bytte lege! Du blir nok henvist til gynekolog og kjæresten din til sædprøve, så tar dere det videre etter dere har fått svar på prøver Alderen din trenger du ikke å tenke på, jeg gikk selv til legen når jeg bare var 19 år og fikk hjelp Men ting tar tid, men nå sitter jeg her endelig og er gravid og blir 21 år før babyen kommer Lykke til
Gjest Sobril Skrevet 5. januar 2014 #4 Skrevet 5. januar 2014 Pcos - begynner ikke mensen å tulle da?
pusilus Skrevet 8. januar 2014 #5 Skrevet 8. januar 2014 Bestill deg en legitime og få henvisning, det er ikke normalt at mensen oppfører seg slik. Ønsker dere lykke til i jakten på en liten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå