AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #1 Skrevet 4. januar 2014 Dette hørtes sikkert rart ut, men jeg har så lyst til å melde meg på et treningssenter. Er bare redd for at folk skal syntes jeg er dårlig, lat osv. Jeg er ikke tykk, så er ikke det det er om, men jeg er ikke i kjempe form heller. Jeg har egentlig lyst til å begynne med styrketrening, men ser bare kvinner som er kjempe flinke osv, der resultater lyser lang vei. Så jeg er redd jeg ikke har selvtillit nok til å begynne.. Jeg er ganske tynn, liten "pingle" rett og slett.. Er det slik at det er press på slike sentere? Eller er dem hyggelige.. Høres sikkert kjempe teit ut! Men jeg har virkelig ikke den store selvtilliten når det kommer til trening. men har såå lyst.. Anonymous poster hash: e2d50...ec0
WubWub Skrevet 4. januar 2014 #2 Skrevet 4. januar 2014 Folk generelt er for opptatt med seg og sitt. Spesielt på treningssenter hvor man har fokus på egen innsats og følge planen sin. 1
loffen Skrevet 4. januar 2014 #3 Skrevet 4. januar 2014 Alle har vært 'pingler', og alle bryr vi oss bare om oss selv når vi trener. Det er bare å melde seg inn! Styrketrening er både gøy og bra for jenter. Kjør på, det er ingenting å være redd for! 1
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2014 #4 Skrevet 4. januar 2014 De fleste går og lusker rundt i egen tilstand og ser ikke de andre på senteret omtrent. 1
Wiggins Skrevet 4. januar 2014 #5 Skrevet 4. januar 2014 De fleste andre på senteret bryr seg null og niks om deg og hva du gjør, så lenge du ikke går i veien for dem. Om folk løfter den aller letteste manualen eller den tyngste gir jeg blanke i, jeg bryr meg om meg selv og min egen framgang. Et godt tips for å ikke gå i veien er følgende: De fleste trener tre sett med én øvelse. Når du ser folk gå fra et apparat så spør hvis du ikke er sikker på om de er helt ferdig med det, før du selv begynner å bruke det. Et annet godt tips er at du spør om å få veiledning første gang, det er ikke bare å gå inn og løfte i vei. Med veiledning kan du få litt bedre struktur på treninga. 2
ol93 Skrevet 4. januar 2014 #6 Skrevet 4. januar 2014 Dette hørtes sikkert rart ut, men jeg har så lyst til å melde meg på et treningssenter. Er bare redd for at folk skal syntes jeg er dårlig, lat osv. Jeg er ikke tykk, så er ikke det det er om, men jeg er ikke i kjempe form heller. Jeg har egentlig lyst til å begynne med styrketrening, men ser bare kvinner som er kjempe flinke osv, der resultater lyser lang vei. Så jeg er redd jeg ikke har selvtillit nok til å begynne.. Jeg er ganske tynn, liten "pingle" rett og slett.. Er det slik at det er press på slike sentere? Eller er dem hyggelige.. Høres sikkert kjempe teit ut! Men jeg har virkelig ikke den store selvtilliten når det kommer til trening. men har såå lyst.. Anonymous poster hash: e2d50...ec0 Jeg tenkte akkurat det samme som deg før jeg begynte på et treningssenter. Har hatt en lang periode på sykehus, så kondis og styrke var noe jeg absolutt ikke hadde! Men hoppet i det, å jeg angrer ikke! Møter utrolige hyggelige folk i alle størrelser og form. følte meg ikke dom da jeg begynte, men heller stolt at jeg hadde tatt skrittet til treningssenteret! 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #7 Skrevet 4. januar 2014 Jeg tenkte akkurat det samme som deg før jeg begynte på et treningssenter. Har hatt en lang periode på sykehus, så kondis og styrke var noe jeg absolutt ikke hadde! Men hoppet i det, å jeg angrer ikke! Møter utrolige hyggelige folk i alle størrelser og form. følte meg ikke dom da jeg begynte, men heller stolt at jeg hadde tatt skrittet til treningssenteret! Ah, takk for bra tilbakemeldinger dere! Jeg har en tendens til å være litt kløne når jeg er ny i ting, så er nok lurt å be om litt veiledning Jeg har også som du over, hatt en lang periode på sykehus, samt. en kneoperasjon, så er nok å begynne litt forfra igjen.. takk takk! Anonymous poster hash: e2d50...ec0 1
ol93 Skrevet 4. januar 2014 #8 Skrevet 4. januar 2014 Ah, takk for bra tilbakemeldinger dere! Jeg har en tendens til å være litt kløne når jeg er ny i ting, så er nok lurt å be om litt veiledning Jeg har også som du over, hatt en lang periode på sykehus, samt. en kneoperasjon, så er nok å begynne litt forfra igjen.. takk takk! Anonymous poster hash: e2d50...ec0 Ja, blir litt sånn at man starter helt på bunden etter et langt sykehusopphold. Men da er det deilig å vite at man ikke er den eneste og at alle er i forskjellig form. Er ikke sånn at alle på et treningssenter er topptrente Masse lykke til videre 1
kaffemaskin Skrevet 4. januar 2014 #9 Skrevet 4. januar 2014 Jeg tenkte også det i starten når jeg begynte å trene på treningssenteret. Men alle må begynne en plass, og alle er så opptart med seg og sitt at de ikke bryr seg stort om andre.
Gjest Daenerys Skrevet 5. januar 2014 #10 Skrevet 5. januar 2014 Jeg har nettopp startet å trene etter en lang periode med sykdom selv, så jeg løper ikke akkurat raskt eller løfter tungt, men jeg får ingen stygge blikk Man konkurrerer kun med seg selv på treningssenteret, og jeg har aldri opplevd nedlatende blikk. Husk at alle har startet en gang
Hokus Pokus Skrevet 5. januar 2014 #11 Skrevet 5. januar 2014 Jeg trener på et senter med veldig mange medlemmer som er i kjempegod form. Ingen bruker energi på å bry seg om andre gjør det bra eller dårlig så det trenger du ikke være redd for! For et par uker siden, tok jeg pullups og greide å tryne skikkelig hahah. Fikk ikke mer enn et blikk eller to engang
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #12 Skrevet 5. januar 2014 Jeg sluttet på treningssenter fordi en annen kunde kom bort og korrigerte meg på noe. Det var ikke kult i det hele tatt. Det stod til og med oppslag om at det kun var de ansatte som skulle korrigere andre, så jeg ble jo så glad da jeg så det og følte meg trygg. Er man usikker, så blir sånne opplevelser kjipe Anonymous poster hash: 137d1...193 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #13 Skrevet 5. januar 2014 Jeg sluttet på treningssenter fordi en annen kunde kom bort og korrigerte meg på noe. Det var ikke kult i det hele tatt. Det stod til og med oppslag om at det kun var de ansatte som skulle korrigere andre, så jeg ble jo så glad da jeg så det og følte meg trygg. Er man usikker, så blir sånne opplevelser kjipe Anonymous poster hash: 137d1...193 Beklager å si det, men da sliter du veldig. Jeg har blitt korrigert, men er glad for det fordi jeg slipper å skade meg selv ved å gjøre det feil. Anonymous poster hash: f9175...826 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #14 Skrevet 5. januar 2014 Hva folk svarer i slike tråder og hva folk svarer i andre tråder, er merkelig lite i samsvar. Det er jo en annen tråd her inne på ørten sider, hvor det står hvor irriterende det er med "folk som ikke trener ordentlig", "de som bare løper trener ikke bra nok", om udugelige kvinner og hvem som står i veien... Disse folkene finnes på treningssenterne, og ja, du kan komme til å møte dem. Akkurat som ellers i verden finnes det folk som ser ned på deg, tror de er bedre enn deg, vil ha plassen din og dytte deg vekk. Stå på krava. Du har like mye rett til å være der som dem. Og til deg over: Ikke la deg skvise bort av en random fyr. Ikke sikkert det var stygt ment, engang. Anonymous poster hash: bec73...fc4 2
Pinkee Skrevet 5. januar 2014 #15 Skrevet 5. januar 2014 Unn deg noen pt-timer, så du lærer rett teknikk! Det er gull verdt for å slippe skader, og for å få god framgang. Hvor mange kilo du løfter, eller hvor fort du løper, det skal andre bare drite i, men for din egen del bør du ta i litt. For å være helt ærlig, så ja, jeg legger merke til folk som løfter feil, å er det helt på trynet teknikk, så kan det godt hende jeg får et lidende uttrykk "stakkars rygg" Jeg har også pirka borti noen ungdommer, men iom at jeg har videreformidlet hva pt'n har sagt til meg, så har jeg bare blitt møtt med smil og takk. Jeg er og kjapp å si at jeg er nybegynner selv. Ikke la andre hindre deg i å gjøre noe med din egen helse. Selv er jeg både passe gammel og passe feit, noen har kikka litt på meg ja, men jeg velger å tolke det positivt "så bra at gamla trener, kanskje hun blir slank også" Lykke til 1
Ingvilddd Skrevet 5. januar 2014 #16 Skrevet 5. januar 2014 Jeg er 19, begynte på treningssenter da jeg var 16, og innrømmer at jeg ikke liker meg i den delen av senteret hvor alle gutta trener med benkpress osv. Jeg ligger unna det området, rett og slett fordi jeg føler det ligger et prestasjonskrav i lufta der. Men dette tror jeg er forskjellig fra senter til senter
-littleme- Skrevet 5. januar 2014 #17 Skrevet 5. januar 2014 Jeg forstår veldig godt hva du mener! Jeg har vært slik selv, men ble positivt overrasket over hvor åpene og snille de på treningssenteret "mitt" er. Jeg trener på et treningssenter som er fylt med "bolere", overvektige (og ikke bare litt overvektige heller), gamle, unge, det lokale fotballlaget... Med andre ord: alle typer mennesker. Jeg hadde veldig lav selvtillit før, og var livredd for at folk skulle se på meg i et negativt lys. Heldigvis har jeg lært at de aller, aller fleste tenker mer på seg selv enn på alle andre rundt seg.
fink Skrevet 5. januar 2014 #18 Skrevet 5. januar 2014 Føyer meg til de andre, og sier kjør på! Sett opp veiledningstime ved innmelding, slik at du får et tilpasset program, og får demonstrert øvelsene. Det tar ikke lange tiden før du føler deg tryggere og blir mindre oppmerksom på de rundt deg. Lykke til!
Libertas Skrevet 5. januar 2014 #19 Skrevet 5. januar 2014 Bare tenk som så at de alle har vært der du er, en gang De er også opptatt med seg og sitt, så du skal ikke være redd for at de skal ugle se deg. Og de fleste blir faktisk glad når de ser nye som har funnet veien til treningsenteret
Gjest Elseby13 Skrevet 5. januar 2014 #20 Skrevet 5. januar 2014 De fleste går og lusker rundt i egen tilstand og ser ikke de andre på senteret omtrent. Dette er helt korrekt. Jeg bryr meg i allefall ikke hva de andre gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå