Gå til innhold

Sosialt klein..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så sosialt klein, sliter veldig i sosiale sammenhenger at jeg helst unngår det så mye som mulig. Får jo høre det en del også, at jeg er stille, innesluttet, sjenert osv. Og deterjo sant, men skulle ønske det ikke var sånn.

Jeg finner ikke på noe å si, føler meg så uinteressant for andre uansett, tror jeg prater for lavt når jeg først prøver å si noe at jeg blir "oversett". Jeg synes selv jeg har blitt bedre det siste året, men får fortsatt høre at jeg er så stille og sjenert, selv når jeg faktisk prøver. Tenker ofte da at det er bedre å bare holde seg vekk fra alt.

Er det noen her som har noen tips? Ønsker å bli sosial, møte nye mennesker, være med på sosiale ting som skjer, men tør ikke..

Anonymous poster hash: fc956...0e3

Anonymous poster hash: fa5c6...6f5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du sliter litt med dårlig selvbilde og dårlig selvtillit. Har du prøvd å ta noen kurs eller lese noen selvhjelpsbøker for å bli litt mer åpen?

• Liker 1
Skrevet

Jeg er så sosialt klein, sliter veldig i sosiale sammenhenger at jeg helst unngår det så mye som mulig. Får jo høre det en del også, at jeg er stille, innesluttet, sjenert osv. Og deterjo sant, men skulle ønske det ikke var sånn.

Jeg finner ikke på noe å si, føler meg så uinteressant for andre uansett, tror jeg prater for lavt når jeg først prøver å si noe at jeg blir "oversett". Jeg synes selv jeg har blitt bedre det siste året, men får fortsatt høre at jeg er så stille og sjenert, selv når jeg faktisk prøver. Tenker ofte da at det er bedre å bare holde seg vekk fra alt.

Er det noen her som har noen tips? Ønsker å bli sosial, møte nye mennesker, være med på sosiale ting som skjer, men tør ikke..

Anonymous poster hash: fc956...0e3

Jobber du eller går du på skole?

AnonymBruker
Skrevet

Jobber du eller går du på skole?

Jeg jobber for tiden

Jeg tror du sliter litt med dårlig selvbilde og dårlig selvtillit. Har du prøvd å ta noen kurs eller lese noen selvhjelpsbøker for å bli litt mer åpen?

Det vet jeg at jeg gjør, men det er jo mange som gjør det som likevel klarer å være sosiale..

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber for tiden

Det vet jeg at jeg gjør, men det er jo mange som gjør det som likevel klarer å være sosiale..

Hmm, hva jobebr du med? Sliter du med å snakke med kollegaene dine?

AnonymBruker
Skrevet

Har ingen problemer med å prate med kollegene mine. Har jo og noen venninner jeg møter en sjelden gang (grunnet avstand) og en kamerat jeg finner på ting med, da føler jeg ikke noe på det å prate. Det er og noen ganger jeg helt fint klarer å dra igang en samtale med en ukjent uten at det er noe problem, men som regel er det det. I større sosiale sammenhenger, fest feks har jeg problemer. Blir jo heller aldri kjent med noen nye mennesker på den måten. Føler alle andre er så mye mer interessante enn meg, så best å holde seg stille..

Skrevet

Jeg jobber for tiden

Ja men du skal ikke sammenligne deg med andre, når det får deg til å føle at du ikke strekker til. Jeg er sikker på at du egentlig bare trenger å justere tankegangen din litt og få litt kunnskap om hvordan du kan konversere og starte samtaler, så vil dette gå kjempe fint. Anbefaler virkelig boken "hvordan snakke med folk i enhver situasjon" av Emma Sargent og Tim Fearon. Den har fine øvelser og er lettleselig og ikke minst effektiv!

Skrevet

Send meg en PM så kan jeg sikkert hjelpe deg litt :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var som deg, men ble mer å mer sosial, rafting ut på ski, hyttetur, fjelltur, startet med klatring, og ble kjent med masse nye mennesker, trenger ikke å ha så mye å si på starten, det kommer jo etter at man har gjort en del ting i livet enn å bare jobbe og skrive her på KG hehe :D

Kanskje du burde reise mer? det er mye man kan gjøre for å "ha noe å snakke om"

Anonymous poster hash: e6151...42a
Skrevet

Eneste tipset jeg har er å hoppe ut i det, bli med på ting, gjør masse sosialt. Det er den eneste ordentlige måten å lære det på. Hvis du vil bli mer sosial og selvsikker sånn sett må du tørre å prøve masse først. Ikke trekk deg tilbake, bare tenk at det kommer til å gå fint. Vær åpen og bestemt!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har det akkurat som deg.. Vil bli mer sosial men tørr ikke :rodme:

Anonymous poster hash: 5a170...31a
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en veldig kritisk mor som pleide å kjefte, og påpeke hver eneste feil overalt i hytt og pine, alle intensjoner og handlinger ble påpekt som en dårlig og kritikkverdig måte, ingenting ble perfekt og ingen kunne feile, bortsett fra henne. Flere ganger tenkte jeg "hun gjør jo det selv?", men turte ikke. Dette har gjort meg veldig innesluttet og usikker som et sosialt menneske. Det, og sikkert flere ting.

Jeg har i hvert fall ikke selvtillit når jeg skal ta valg, og hvert fall ikke når jeg skal snakke med andre mennesker. Jeg vurderer alt sammen opp og ned, både før og etter et sosialt møte. Synes jeg blir for stiv rundt andre mennesker, og skulle ofte ønske at jeg hadde et menneske rundt meg som kunne fortelle meg når jeg gjorde noe riktig eller galt, for jeg er nesten helt hjelpesløs for meg selv. Utrolig ekkelt egentlig, så jeg går til psykolog - og det har hjulpet veldig mye. Skal begynne i samtalegruppe etterhvert også, og da får jeg øvd litt på det sosiale.

Anonymous poster hash: 814d7...e04
AnonymBruker
Skrevet

Fokuser mindre på deg selv og mer på andre. Observer og lytt, mens du tenker hva du mener om det som blir sagt. Etter hvert som du blir mindre selvbevisst og merker at du har oppfatninger om ting, vil du begynne å si hva du mener og opplever, uten at du tenker så mye over det. Du er en av mange mennesker, med dine opplevelser og meninger, verken dårligere eller bedre enn andre.

Anonymous poster hash: b6e0f...bac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...