AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #1 Skrevet 4. januar 2014 Vært gift i snart 20 år, to små barn sammen. Han har klart å falle for ei annen, men de kuttet kontakten når jeg fant det ut. Nå lover han på tro og ære at det er hos familien sin han vil være. Gråter mye, vi har også valgt å gå til terapi - men foreløpig har det ikke hjulpet nevneverdig. Jeg sliter med tilliten. Han holdt på med henne i 5 måneder, ikke seksuelt men veldig nær. Jeg har i etterkant fått se logger - og det er snakk om enorme mengder kjærlighetserklæringer. Det er tydelig at han ønsker å få henne til sengs, men at hun var litt hard to get, slik at de ikke rakk å komme dit. Han har også drømt seg helt bort med henne, ser ut som de faktisk planla en fremtid..han skrev at han elsket henne. Og når jeg leser alt han har gjort for henne så tror jeg faktisk han mente det. Han har også skrevet ydmykende ting om meg. At jeg ikke tenner ham, ikke har gjort det på flere år, at han kan tenke seg noe annet, at når han er på ferie med meg må han fly rundt og leke at han er glad i familien sin..det er som et slag i magen. Han har bokstavelig talt ligget i ektesengen vår og tekstet med henne.. natt etter natt.. drømt seg vekk i henne. De har skapt en egen verden. Jeg er helt knust! Anonymous poster hash: ec23a...2ed
makkapakka Skrevet 4. januar 2014 #2 Skrevet 4. januar 2014 da har du jo fått det egentlige svaret. 14
Gjest Linneah2013 Skrevet 4. januar 2014 #3 Skrevet 4. januar 2014 Vil du virkelig fortsette samlivet med en sånn mann? Er jo ganske grovt det han har gjort, vil du klare å glemme det han har gjort?
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #4 Skrevet 4. januar 2014 Åh, herrefred. For en frekk, hensynsløs, dum og ekkel og motbdelig og grusom oppførsel han har hatt! Ts, her er en kjempe diger klem til deg Ikke gi i terapi med han. Ikke gå med på dette. Dra fra han og begynn et nytt liv. Dette er et stort sjokk for deg...og han har jo latterliggjort hele livet du faktisk lever! Kom deg bort. For et svin av en fyr. Anonymous poster hash: c81be...4b6 20
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #5 Skrevet 4. januar 2014 det er ikke så uvanlig som du tror, så ikke føl deg for ille. etter 20 år med samme dame skjønner jo du også at tenning forsvinner og han får lyst på nye impulser? Jeg har sjøl gått lei av samme jente etter noen måneder bare, selv om hun var nydelig. Jeg tror dere kvinner har litt urealistiske høye forventninger til ekteskap og forhold, menn er bare mennesker med lyster og drifter vi også, og kvinner er ikke gudinner som har alt vi trenger. Bra dere går i terapi, og at han velger å være så åpen med deg, viser jo at han er utrolig glad i deg og vil at det skal fungere. Prøv og fokuser mest mulig på det. Anonymous poster hash: 91636...dd5 4
Gjest BettyBoop Skrevet 4. januar 2014 #6 Skrevet 4. januar 2014 Huff. Så grusomt. Stakkars deg. Hadde jeg vært deg hadde det klikka helt for meg. Er egoistisk av han å bare leke happy familiefar kun pga barna. Han frarøver jo deg sjansen til å møte en du fortjener. Nei konfronter han og si at et slikt samliv som dette fortjener du ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #7 Skrevet 4. januar 2014 For å kunne ha et godt liv videre, må du velge å enten tro på mannen din og gå fullt inn for forholdet deres. Eller så må du vurdere seriøst at dere skiller dere. Det er ikke holdbart å leve med masse usikkerhet og tvil i et forhold som har vært rammet av svik og utroskap. Forholdet er satt hardt på prøve, tilliten din til mannen likeså. Mannen må vise deg at det er deg og familien sin han satser på - og du er bare nødt til å stole på at dette er riktig. Hvis du ikke klarer det, bør du vurdere å leve videre alene. Anonymous poster hash: 65713...f08 1
Lucid Skrevet 4. januar 2014 #8 Skrevet 4. januar 2014 det er ikke så uvanlig som du tror, så ikke føl deg for ille. etter 20 år med samme dame skjønner jo du også at tenning forsvinner og han får lyst på nye impulser? Jeg har sjøl gått lei av samme jente etter noen måneder bare, selv om hun var nydelig. Jeg tror dere kvinner har litt urealistiske høye forventninger til ekteskap og forhold, menn er bare mennesker med lyster og drifter vi også, og kvinner er ikke gudinner som har alt vi trenger. Bra dere går i terapi, og at han velger å være så åpen med deg, viser jo at han er utrolig glad i deg og vil at det skal fungere. Prøv og fokuser mest mulig på det.Anonymous poster hash: 91636...dd5 Forskjellen ligger i HVA man velger å gjøre med de lystene og impulsene. Ethvert menneske som er skrudd sammen riktig forstår at man ikke går bak ryggen på den personen du har valgt å dele livet ditt med. Ja, menn er også bare mennesker, og ingen av oss er ufeilbarlige, mange kan trå feil, men her er det snakk om overlagt utroskap, dette var ikke noe som bare "skjedde".. Dette foregikk i et halvt år, og det var ikke før TS fant ut av det at han plutselig angret seg og var åpen om det.. Hvorfor måtte TS faktisk finne det ut sånn før han innså at han burde kutte kontakten, og at det var hos familien han ville være? Hvorfor kom samvittigheten, tårene og de vonde følelsene først nå? TS, dere må begge være forberedt på at å fortsette vil kreve mye arbeid fra begge sider, og du må være helt sikker på at både du og mannen din er villig til å legge sjela i det arbeidet for å komme videre, ellers er det ikke noe vits. Hvis en av dere fortsatt er usikre, så kommer det til å slite enda sterkere på dere begge. 6
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2014 #9 Skrevet 4. januar 2014 det er ikke så uvanlig som du tror, så ikke føl deg for ille. etter 20 år med samme dame skjønner jo du også at tenning forsvinner og han får lyst på nye impulser? Jeg har sjøl gått lei av samme jente etter noen måneder bare, selv om hun var nydelig. Jeg tror dere kvinner har litt urealistiske høye forventninger til ekteskap og forhold, menn er bare mennesker med lyster og drifter vi også, og kvinner er ikke gudinner som har alt vi trenger. Bra dere går i terapi, og at han velger å være så åpen med deg, viser jo at han er utrolig glad i deg og vil at det skal fungere. Prøv og fokuser mest mulig på det.Anonymous poster hash: 91636...dd5 Tror du seriøst at menn er noen lekkerbiskener etter 20 års ekteskap da? 26
Gjest Teta Skrevet 4. januar 2014 #10 Skrevet 4. januar 2014 Vært gift i snart 20 år, to små barn sammen. Han har klart å falle for ei annen, men de kuttet kontakten når jeg fant det ut. Nå lover han på tro og ære at det er hos familien sin han vil være. Gråter mye, vi har også valgt å gå til terapi - men foreløpig har det ikke hjulpet nevneverdig. Jeg sliter med tilliten. Han holdt på med henne i 5 måneder, ikke seksuelt men veldig nær. Jeg har i etterkant fått se logger - og det er snakk om enorme mengder kjærlighetserklæringer. Det er tydelig at han ønsker å få henne til sengs, men at hun var litt hard to get, slik at de ikke rakk å komme dit. Han har også drømt seg helt bort med henne, ser ut som de faktisk planla en fremtid..han skrev at han elsket henne. Og når jeg leser alt han har gjort for henne så tror jeg faktisk han mente det. Han har også skrevet ydmykende ting om meg. At jeg ikke tenner ham, ikke har gjort det på flere år, at han kan tenke seg noe annet, at når han er på ferie med meg må han fly rundt og leke at han er glad i familien sin..det er som et slag i magen. Han har bokstavelig talt ligget i ektesengen vår og tekstet med henne.. natt etter natt.. drømt seg vekk i henne. De har skapt en egen verden. Jeg er helt knust! Anonymous poster hash: ec23a...2ed Jeg tror ikke jeg hadde greit å leve videre med noe sånt... Terapi er bortkastet hvis han ikke en gang er glad i deg/familien sin.
MeLoveU Skrevet 4. januar 2014 #11 Skrevet 4. januar 2014 (endret) Hvis han har kuttet kontakten, angret, blitt med på terapi og vist deg logger osv synes jeg at han fortjener en sjanse til...!! Det høres ikke ut som at de kom så langt at de kysset engang så jeg synes du skal roe deg ned og være takknemlig for det. Ikke flåsete/arrogant ment, men det han gjorde og å være virkelig utro (med å ha sex) kan ikke sammenlignes. Det mener iallefall jeg. Det er ikke bare bare å skilles, så alle de forslagene uten konstruktiv mening hvor folk bare skriver "dump han" "kast han ut" osv tror jeg tar litt lett på hvor stort slit fysisk og ikke minst psysisk det er å skille seg.... Endret 4. januar 2014 av MeLoveU 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #12 Skrevet 4. januar 2014 Tror du seriøst at menn er noen lekkerbiskener etter 20 års ekteskap da? Nå går menn og kvinner inn i forhold med ganske ulike motiver. Menn vil ha mus, kvinner vil ha hus. Selvfølgelig blir det verre for menn i lengden.Anonymous poster hash: 91636...dd5 3
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2014 #13 Skrevet 4. januar 2014 Nå går menn og kvinner inn i forhold med ganske ulike motiver. Menn vil ha mus, kvinner vil ha hus. Selvfølgelig blir det verre for menn i lengden.Anonymous poster hash: 91636...dd5 Det hadde jeg ikke vært så så sikker på, hvis jeg var deg. 10
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2014 #14 Skrevet 4. januar 2014 Når han er på ferie med meg må han fly rundt og leke at han er glad i familien sin.. Vanskelig å ha respekt for en fyr som skriver sånt. 5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #15 Skrevet 4. januar 2014 Hvis han har kuttet kontakten, angret, blitt med på terapi og vist deg logger osv synes jeg at han fortjener en sjanse til...!! Det høres ikke ut som at de kom så langt at de kysset engang så jeg synes du skal roe deg ned og være takknemlig for det. Ikke flåsete/arrogant ment, men det han gjorde og å være virkelig utro (med å ha sex) kan ikke sammenlignes. Det mener iallefall jeg. Det er ikke bare bare å skilles, så alle de forslagene uten konstruktiv mening hvor folk bare skriver "dump han" "kast han ut" osv tror jeg tar litt lett på hvor stort slit fysisk og ikke minst psysisk det er å skille seg.... Det er noe som heter ''emosjonelt utroskap'' bare så du vet det. Anonymous poster hash: 71b71...c32 3
Teeny Skrevet 4. januar 2014 #16 Skrevet 4. januar 2014 Uff, hadde ikke brukt mer tid på en sånn taper!
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2014 #17 Skrevet 4. januar 2014 Det er noe som heter ''emosjonelt utroskap'' bare så du vet det. Anonymous poster hash: 71b71...c32 Forelskelse i en annen er verre enn et knall i fylla, synes jeg. 5
MeLoveU Skrevet 4. januar 2014 #18 Skrevet 4. januar 2014 (endret) Det er noe som heter ''emosjonelt utroskap'' bare så du vet det.Anonymous poster hash: 71b71...c32 Det jeg mente var at en lengre "emosjonelt" utroskap ikke kan sammenlignes med lengre utroskap med sex. Det er min mening. Endret 4. januar 2014 av MeLoveU
apekatt Skrevet 4. januar 2014 #19 Skrevet 4. januar 2014 Synes ikke han er verdt å forsøke å ha et bra ekteskap med. Hadde aldri klart å leve med en person som hadde skrevet de greiene om meg. Det tror jeg ikke du klarer heller. Dropp terapi og skill deg fra drittsekken. 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #20 Skrevet 4. januar 2014 Takk for meldingene deres.. han skrev også til henne at han håper jeg finner en annen mann.. Herlig..! Anonymous poster hash: ec23a...2ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå