AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #1 Skrevet 4. januar 2014 Hei. Har brukt marsala vin og rødvinseddik til å lage en saus. Dette kostet visst en del penger, men forsto det slik at man kan oppbevare og bruke ved en senere anledning. Spurte både på vinmonopolet og i butikken, men betjeningen visste visst ikke. Så, skal det oppbevares i kjøleskapet eller bare på kjøkkenbenken? Takk. Anonymous poster hash: c599e...7ae
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #2 Skrevet 4. januar 2014 Marsalavinen ville jeg oppbevart i kjøleskapet, helst med vakuumkork, hvis du har. Rødvinseddik kan stå på kjøkkenbenken eller i et kjøkkenskap. Anonymous poster hash: af5cc...638
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #3 Skrevet 4. januar 2014 Marsalavinen ville jeg oppbevart i kjøleskapet, helst med vakuumkork, hvis du har. Rødvinseddik kan stå på kjøkkenbenken eller i et kjøkkenskap. Anonymous poster hash: af5cc...638 Takk for svar. Hvor lenge holder marsalavinen og rødvinseddiken seg? Står ikke noe på flaskene. Anonymous poster hash: c599e...7ae
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #4 Skrevet 4. januar 2014 Hvis du ikke skal bruke vinen innen en uke (oppbevart i kjøleskapet) ville jeg fryst den ned. Eddiken kan stå hvor som helst. Anonymous poster hash: 12c91...f62
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #5 Skrevet 4. januar 2014 Takk for svar. Hvor lenge holder marsalavinen og rødvinseddiken seg? Står ikke noe på flaskene. Anonymous poster hash: c599e...7ae Eddik holder seg så og si i en evighet. Den blir ikke dårlig. Vin kan kanskje holde seg et par uker når den er åpnet før den blir dårlig og du får enda en flaske eddik. Anonymous poster hash: 12c91...f62
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #6 Skrevet 4. januar 2014 Marsala er jo en søt vin, så den holder seg lenger enn vanlig matvin. Med vakuumkork 3-4 uker, uten vakuumkork kanskje halve tiden, litt avhengig på hvor nøye man er på smaksendringer, og om vinen skal drikkes eller brukes i mat. Hvis du regner med å bruke vinen i mat, er jeg enig i forslaget om å fryse den i passe porsjoner. Da holder den i månedsvis. Anonymous poster hash: af5cc...638
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #7 Skrevet 4. januar 2014 Marsala har lang holdbarhet, slik som annen sterkvin. Jeg har hatt en åpnet flaske i halvannet år, lagde sist en saus med den i jula. Oppbevarer den mørkt i kjøkkenskap. Eddik oppbevarer jeg i kjøleskap (åpnet), er holdbar i åresvis.Anonymous poster hash: 4a0c0...f4a
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #8 Skrevet 4. januar 2014 Takk for gode svar. Har dere noen gode tips til oppskrifter ved bruk av Marsala eller rødvinseddik? Anonymous poster hash: c599e...7ae
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #9 Skrevet 6. januar 2014 Prøvde dette og det smakte faktisk godt. Olje, steke charlottløk, marsalavin, rødvinseddik, steke ris, smør. serverte med kyllingfilet. Dere som har peiling, er det en god kombinasjon med vin og smør? Fett og syre. Anonymous poster hash: c599e...7ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå