stinni Skrevet 4. januar 2014 #1 Skrevet 4. januar 2014 Hei. I dag våknet jeg til en at hunden min så vidt klarte å gå på beina. Jeg måtte hjelpe henne opp trappa, og hun er veldig slapp. Det er en toller på snart 8 år. Tidligere i vinter så røyk hun korsbeinet i venstre bakbein, og hun halter på beinet i nærmere seks uker. Hun hadde endelig begynt å gå normalt igjen til i dag. Og nå utover kvelden har det begynt å bli verre. Nå klarer hun nesten ikke å gå i det hele tatt. Men hun har appetitt og reagerer når hun får mat. Har noen anelse om hva dette kan være? Jeg har tenkt at det kan være midlertidig lammelse, men hva vil det si? Er veldig bekymret for min lille baby.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #2 Skrevet 4. januar 2014 Hvorfor ringer du ikke en veterinær og spør? Anonymous poster hash: c6527...6fd 6
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #4 Skrevet 4. januar 2014 du ringer vetrinær med en gang, er ikke noe å lure på en gang Anonymous poster hash: 87291...e03 1
LilleTulla Skrevet 4. januar 2014 #5 Skrevet 4. januar 2014 Begge bakbeina? Vet hunder kan bli lam i bakbeina ved prolaps. Skjedde med vår hund, men han ble fin igjen
kisskissbangbang Skrevet 4. januar 2014 #6 Skrevet 4. januar 2014 Dette er veterinærmat. Hvorfor i alle dager har du ikke ringt før? Jeg blir helt oppgitt.. 6
Gjest Whitestripes Skrevet 4. januar 2014 #7 Skrevet 4. januar 2014 Jeg hadde en tispe som ble lam i bakparten, og hun hadde livmorbetennelse. Ring veterinær så fort som mulig!
Gjest Bøllefrøa Skrevet 5. januar 2014 #9 Skrevet 5. januar 2014 Vi har hatt to katter som begge ble lam fra hoften og ned begge bena. Den ene var 14år og viste seg å være blodpropp i hoften som gjorde at bakbeina ble uførlige/lam. Den ble avlivet samme dag. Katten vi fikk etter den ble 5-6år, jeg bodde ikke hjemme når dette skjedde, men mener å huske at den også fikk problemer med å stå på bakbeina helt plutselig. Den ble også tatt til veterinær med det samme og den hadde visst en hjertesykdom/fip eller noe lignende som ga helt akutte smerter og lammelser. Ble dessverre også avlivet på dagen Håper hunden din blir frisk!! *klem* men ring en veterinær med det samme!
Libertas Skrevet 5. januar 2014 #10 Skrevet 5. januar 2014 Jeg tviler på at vi har mange vetrinærer på dette kvinneforumet, så jeg ser ikke helt vitsen med å spørre her. Du må ringe vetrinær, spesielt når det er noe så alvorlig som lammelse! Heller ringe en gang for mye enn en gang for lite. Blir egentlig ganske oppgitt over at folk stiller slike spørsmål på kvinneforumet, istedet for å ringe vetrinær ASAP.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #11 Skrevet 5. januar 2014 Hvis du hadde blitt mulig midlertidig lam, hadde du spurt her inne? Sånt ringer man med en gang om. Anonymous poster hash: 18416...1dc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå