AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #1 Del Skrevet 4. januar 2014 Jeg har hørt det er på grunn av forurensning. Men jeg var ikke helt sikker, så jeg bestemte meg for å google det. Grunnen til at jeg bestemte meg for å gjøre dette nå, er fordi himmelen har vært rosa her jeg bor i dag. Resultatene googesøket ga var at det skjedde med solnedgang og -oppgang. Men jeg bor i Nord-Norge hvor vi når har mørketid. Altså - null sol. Er det fortsatt dette som er forklaringen på dagens spreke farger på himmelen? Og har du eventuelt en link med forklaringen? Anonymous poster hash: 327a1...4b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #2 Del Skrevet 4. januar 2014 Selv om dere pr. definisjon har mørketid nå og ikke ser sola, så er sola like under horisonten og gir farger som om den var i ferd med å stå opp. Anonymous poster hash: d3dcb...705 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gresshoppesang Skrevet 11. januar 2014 #3 Del Skrevet 11. januar 2014 Å. Jeg har alltid trodd det var gjenskinnet fra de som svever på rosa skyer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MockingJay Skrevet 23. januar 2014 #4 Del Skrevet 23. januar 2014 Himmelen er rosa fordi pga at temperaturen er rundt minus 74 i den delen av atmosfæren som sollyset treffer, og pga hvordan sollyset bøyes da, så er det bare det røde lyset som kommer igjennom:) Kilde; illustrert vitenskap fra i fjor engang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå