Gå til innhold

Hva slags juletre brukte dere der dere feiret jul?

37 stemmer

1. 1. Hva slags juletre?

• Gran
      8
    • Kunstig juletre, f.eks. plast
      24
    • Furu
      4
    • Annet
      1
    • Feiret jul, men hadde ikke noe tre (tre hører hjemme utendørs)
      0
    • Feiret ikke jul
      0
  2. 2. Om dere har (hatt) kunstig juletre, når skaffet dere det først?

• Før 1990
      6
    • 1990-1999
      3
    • 2000-2009
      8
    • 2010-2013
      20

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her i familien skaffet vi plasttre i 1989, men gikk over til gran igjen for et par par år siden.

Anonymous poster hash: 8aac8...196
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke tre i år. Men vanligvis er det edelgran eller plastikk fra 90-tallet.

Anonymous poster hash: 25f5b...6d8
AnonymBruker
Skrevet

Vi har frasergran i år - veldig fornøyd! :tree:

Anonymous poster hash: d07c3...93d
Skrevet

Edelgran hos ene forelderen og vanlig gran hos den andre. Synes edelgran er penest. Elsker juletrær, både hvordan de ser ut og lukten, men kan være tilbøyelig til å gå over til kunstig tre etter hvert om de ser ekte nok ut.

Får ikke til å svare i pollen ettersom jeg blir tvunget til å svare på begge spørsmål, selv om det siste spørsmålet er irrelevant for meg.

Skrevet

Plasttre. Ser nesten helt ekte ut, så da blir det til at vi ikke gidder lenger å kjøpe grantre. Vi pleide å bruke edelgran frem til noen år siden. Plasttrærne ser nå så fine ut, i motsetning for bare 10-15 år siden at jeg ser ikke lenger vitsen med å kjøpe ekte tre. Billigere blir det i lengden også.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Skrevet

Edelgran, vi har aldri hatt plast tre, og kommer nok aldri til å få det. Blir ikke jul uten ekte juletre.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Furu. Men jeg ble nødt til å velge en kategori for når jeg skaffet plasttre for å få lov til å stemme (og jeg har aldri feiret jul med plasttre!), så jeg tror du får litt feilaktig resultat her. Du trenger en "har ikke plattre" variabel også.

Gjest shockgirl
Skrevet

Plast. Jeg er allergisk, så vi har alltid hatt plast.

Vet ikke hvor lenge vi har hatt plasttreet, men tror det ble kjøpt i 1990 eller noe sånt. Det er ihvertfall gammelt.

Skrevet

Har ikke juletre lenger, syns trær passer best utendørs.

:heks:

Skrevet

Fordelen med plasttrær er at, om jeg har forstått det riktig, er mer miljøvennlige i lengden? Å produsere plast er vel ikke akkurat bra for miljøet, men man bruker jo samme plasttre år etter år, og på den måten kan man få redusert den enorme produksjonen av juletrær som i følge min miljøengasjerte søster er ganske miljøskadelig ettersom trærne dyrkes i rekordfart, opptar mye dyrkbar jord og sprøytes ned med miljøskadelige midler.

Hvis noen kan mer om dette enn meg eller har gode kilder, så kjør på. Jeg bare siterer det jeg har hørt muntlig :P

• Liker 1
Skrevet

Vi hentet ei gran i skogen :) syns ekte tre er best, lukta av gran minner meg om jul..

• Liker 2
Skrevet

Der vi feiret var det grantre. De hentet det i hagen.

Hjemme hadde vi kunstig tre for første gang. Veldig fornøyd.

Har vert helt motstander av kunstig tre.

Skrevet

Edelgran der vi feira, lite tre i potte på kjøkkenbenken hjemme.

Unghund + tilgang på et spennende, pynta, digert tre alene = Kaos vi gjerne ville unngå! :fnise:

Skrevet

så lenge jeg ikke begynner å reagere på det så blir det edelgran.

Skrevet

Tre i plast, hatt det de siste par årene og kommer definitivt til å fortsette med det.

Skrevet

Plssttre. Både fordi jeg reagerer allergisk på ekte trær innendørs, og fordi det er praktisk. Slås sammen, oppbevares på loftet. Ryr ikke. Trenger ikke vann.

• 9 måneder senere...
Skrevet

Jeg prøvde å svare at jeg ikke feiret jul.

Men avstemningen vil ikke registrere det hvis jeg ikke skriver når jeg begynte å ha plastikk-tre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...