kareen Skrevet 4. januar 2014 #1 Skrevet 4. januar 2014 Var på besøk hos min mor i jula, og da fikk jeg servert noe hun vet jeg hater. Blodig, fettete og senete kjøtt. Klarer ikke å få det i munnen uten å brekke meg. Jeg er ikke vegetarianer, men klarer kun å spise rent kjøtt. Jeg takket vennlig nei og spiste masse av alt annet. Allikevel begynte hun å kjefte på meg pga dette, jeg ble helt satt ut og sa bare at jeg ikke ville ha det, og det ble utrolig dårlig stemning. Ikke snakket med henne siden... Burde jeg ha tvunget det i meg og sittet og brekt meg, for så å gå og kastet opp etterpå, for husfredens skyld? Personlig mener jeg at folk må regne med at ikke alle liker alt, selv om de selv gjør det. Og det må da være lov å si at man ikke vil ha det når man har så problemer med det? Greit nok i finere selskap, men det er jo moren min. Uff, rare saker.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #3 Skrevet 4. januar 2014 Det var frekt av henne å servere deg noe hun vet du ikke liker. Anonymous poster hash: 610c7...182 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #4 Skrevet 4. januar 2014 Blodig kjøtt?? Har du ikke hørt om en blodig biff? Anonymous poster hash: 8f1ac...85a 2
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2014 #5 Skrevet 4. januar 2014 Har du ikke hørt om en blodig biff? Anonymous poster hash: 8f1ac...85a Men det er jo bare deilig.
kareen Skrevet 4. januar 2014 Forfatter #6 Skrevet 4. januar 2014 Blodig kjøtt?? Det var halvstekt kjøtt, helt rødt og blodig med masse fete sener. Folka her er altetende. 1
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2014 #7 Skrevet 4. januar 2014 Det var halvstekt kjøtt, helt rødt og blodig med masse fete sener. Folka her er altetende. Ok.
Gjest New_Girl Skrevet 4. januar 2014 #8 Skrevet 4. januar 2014 Så lenge du ikke gjorde noe stort nummer av det, noe du tydeligvis ikke gjorde, så syns jeg det må være helt greit å takke nei. Det er jo moren din, så hun burde for det første vite at du ikke liker det, og hun burde hvert fall akseptere at du ikke spiser det. 2
Gjest Akiko Skrevet 4. januar 2014 #9 Skrevet 4. januar 2014 Hadde hun valgt å overse at du ikke spiste kjøttet ville det jo ikke vært er problem. 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #10 Skrevet 4. januar 2014 Jeg som mamma hadde ikke brydd meg om du bare spiste tilbehøret. Det er ikke alltid like enkelt å servere noe som alle spiser og har man litt kresne barn så må de barna bare regne med noen ganger å få servert ting de ikke liker. Anonymous poster hash: b9ae5...049
Vinterbarn Skrevet 4. januar 2014 #11 Skrevet 4. januar 2014 (endret) Hei :D selv eter jeg raw vegansk. og velger det kroppen min respondere best på som gir meg energi og livsglede.man kan prate om det rolig å fortelle sakte at dette har ingenting med din verdi å gjøre mamma jeg er veldig gla i deg og det du gjør (noe som gjør at hun ser at det ikke har noe med hennes innsats eller den hun er som menneske og gjøre) jeg velger alikevel å spise andre ting som får meg til å føle meg bedre og det er jo det vi vil, at vi begge ska føle oss glade og tilfreds selv om man er mødre så eier man ikke barna sine,man har dem til låns. vi har så mye i oss som kan bli trykket på av følelser fra barndom, av og til kan man ta ting innover seg, Jeg ville ringt henne og sagt masse fint til henne og det at jeg er stor nok selv nå til å velge hva jeg vil spise og at det du velger har ingenting med henne å gjøre å d hun velger. klemmer Endret 4. januar 2014 av Vinterbarn
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #12 Skrevet 4. januar 2014 spis det du får servert. Anonymous poster hash: c7815...94c
Gjest Whitestripes Skrevet 4. januar 2014 #13 Skrevet 4. januar 2014 Hjemme hos sin egen familie må det være lov å takke nei til enkelte ting uten at det skal bli bråk. Jeg regner med at om du hadde takket nei til det samme hos noen andre, hadde de syntes det var greit, uten å lage noen sak av det.
Jade Skrevet 4. januar 2014 #14 Skrevet 4. januar 2014 Hadde nok stått over jeg også, gitt At en mor (som vet at jeg ikke liker det) reagerer på det, er jo bare merkelig. Man må kunne ha litt mer "takhøyde" "hjemme hos mor"
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #15 Skrevet 4. januar 2014 Ikke for å drepe noen drømmer, men det er ikke blod... Senete kjøtt er jo ikke akkurat en fryd å spise, men man skjærer jo bare bort det man ikke ønsker. Er du sikker på at hun vet at du hater det? Det kan jo være hun ble skuffet fordi du ikke spiste et stykke dyrt kjøtt hun hadde gjort seg flid med å servere? Anonymous poster hash: 91238...290 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #16 Skrevet 4. januar 2014 Det er ikke frekt å takke høflig nei til noe man ikke klarer å spise. Du forlangte jo ingen ekstraservice og spiste dessuten mye av annet enn kjøttet. Her virker det som din mor tar dette veldig personlig, og hun reagerer litt irrasjonelt. Kanskje hun pleier å få mye bekreftelse og ros for maten hun lager, og at dette med maten er viktig for hennes selvbilde? ...eller kanskje din mor led av julesyndromet akkurat da. Julesyndromet oppstår når damer har stresset og kavet for å lage jul for familien. Mange juleutbrente damer har svært lav toleranse for noe som helst som kan tolkes som misnøye. Anonymous poster hash: c08dc...f69 3
brunsaus123 Skrevet 4. januar 2014 #17 Skrevet 4. januar 2014 Hatt samme problem med familien selv.Regelrett mobbing fordi jeg brakk meg av ketchup og generelt ikke ville spise maten de laget som både så ut og luktet som bæsj. Løsningen ble rett og slett å unngå å besøke de i middagstider.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #18 Skrevet 5. januar 2014 Ikke frekt av deg. Heller frekt av moren din å kjefte fordi du ikke vil ha kjøttet! Hadde jeg feks fått servert svin, rødt kjøtt eller rømme så hadde ikke jeg spist, takler det ikke. Jeg hadde heller forsynt meg av tilbehøret slik som du gjorde. Hadde blitt satt ut og faktisk sint om min mor hadde kjeftet fordi jeg ikke hadde spist noe hun vet jeg ikke liker! Snakk om å lage problem utav ingenting tenker jeg!Anonymous poster hash: 270ef...e68
Ariana Skrevet 5. januar 2014 #19 Skrevet 5. januar 2014 Nei, det synes jeg ikke, men jeg synes heller ikke at det er dårlig gjort av henne å servere noe du ikke liker. Siden du var på besøk antar at jeg du har flyttet for deg selv, og selv om det naturlig nok er hyggelig (og jeg vet at mine foreldre gjør det når jeg er hjemme), kan man ikke forvente at foreldre skal lage den maten en selv liker. Du gjorde ikke noe nummer ut av det, spiste tilbehør, og jeg synes du løste det på en grei måte. Imidlertid dårlig gjort av moren din å kjefte på deg. Jeg hadde nok kanskje prøvd å presse i meg litt av det jeg ikke likte hvis jeg var på besøk hos noen, men hvis det er hjemme hos mor er det litt mer uformelt og de som bor der vet jo som regel hva du ikke liker. 2
Gjest Kaffelattn Skrevet 5. januar 2014 #20 Skrevet 5. januar 2014 Når man ikke liker mat eller ikke ønsker å smake, da spiser man ikke. Dette gjelder overalt og uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå