Gå til innhold

Hvordan fungerer dette med studiepoeng?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg skal søke høyere utdanning til høsten, skal også ta opp noen fag nå denne våren for å få bedre snitt.

Jeg har vært litt surrete og tatt litt fag her og litt fag der på høyskole/universitet. Til sommeren vil jeg ha 60 fullførte studiepoeng, men disse vil ikke ha noe særlig med hverandre å gjøre. Det er 3 fag med 10 studiepoeng og to fag med 15 studiepoeng.

Har forstått det sånn at man kan få 2 tilleggspoeng for 60 studiepoeng, gjelder det også for meg? Eller må det være tatt innenfor samme emne/skole?

Takker for svar.

Anonymous poster hash: 7eec2...415
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har forstått det slik at det ikke har noe å si hvilke fag du har tatt for å få 2 tilleggspoeng, kun at det er 60 studiepoeng, evt 30 for å få ett tilleggspoeng. Med andre ord får du tilleggspoeng

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! :)

http://utdanning.no/karakterkalkulator#karakterer

Bruk den, så blir det riktig med en gang og du slipper å tenke noe mer på det :P

Jeg prøvde denne, og den ga meg 0,5 poeng for tysk 2, kan det stemme? Trodde det bare var fordypningsspråk man fikk disse poengene.

AnonymBruker
Skrevet

Det er som du sier. Du får 2 tilleggspoeng for 60 studiepoeng uansett hvordan du har fått de, og du får 0,5 for språk. Jeg lurte nemlig på det samme ifjor når jeg holdte på å søke, og etter at jeg hadde regnet med alder, skole osv så ble det det riktig resultat:)

Men man må huske å sende inn dokumentene riktig ellers så får du ikke bruk for de:P

Anonymous poster hash: e2872...194
AnonymBruker
Skrevet

Det er som du sier. Du får 2 tilleggspoeng for 60 studiepoeng uansett hvordan du har fått de, og du får 0,5 for språk. Jeg lurte nemlig på det samme ifjor når jeg holdte på å søke, og etter at jeg hadde regnet med alder, skole osv så ble det det riktig resultat:)

Men man må huske å sende inn dokumentene riktig ellers så får du ikke bruk for de:P

Anonymous poster hash: e2872...194

Takk :)

Hvordan sender man inn dokumentasjon på språkfag, er ikke det bare vitnemålet som på en måte er "beviset" for det? Finner ingenting om at man får 0,5 studiepoeng for tysk 2, så jeg er ikke helt overbevist at man får det. Hvis ikke det er noe helt nytt noe fra i år da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...