Gå til innhold

Hvor gjøre av utklipp fra blader?

Midnattsol

Anbefalte innlegg

Har akkurat bladd igjennom en helg haug med Det Nye og diverse blader og klipt ut det jeg vil samle på. Men..hvor skal jeg gjøre av det? Sette det i en perm eller lime det inn i en bok kanskje? Det er forskjellig størrelse på utklippene, noen er små og noen en hel side. Har klipt ut alt mulig, for eksempel oppskrifter på drinker, smoothies, små velvære/fitness-tips, interiørtips, diverse reportasjer osv.

Noen forslag?

Skulle denne kanskje vært under hus, hage og hobby?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller du kan samle dem i plastikkmapper. er praktisk hvis du vil gjøre noe med dem senere, det kan bli vanskelig hvis de er limt på ark :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en skoledagbok hvor jeg limer eller skriver inn alt sånt i. Greit egentlig, har styr på hva jeg skal, hva jeg skal huske osv, pluss at jeg har sånne ting som bladutklipp, bilder osv der :)

Og nei, skoledagbok er ikke bare for fjortiser, kjenner flere i 20-årene som fortsatt har det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de utklippene.. :roll: Jeg har en hel perm full av utklipp. De ligger hulter til bulter i plastlommer. Meningen var å klistre dem opp på papir - sortere dem - skrive inn oppskrifter i oppskriftboka. Men nei, så langt har jeg ikke kommet. Må bare innse at det er et evighetsprosjekt i denne heimen :tunge1:

Men det var meg - og jeg anbefaler som andre her å lime dem inn i ei bok el.l. Evt kan du sortere og arkivere i en sånn arkivmappe. En arkivskuff hvis du har mye :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag en utklippsperm med kategorier; mat og drikke, mote, sminketips, interiør og bolig, hobby, kjerringråd, helse, generelle tips...!?

Mamma har hele permer bare med oppskrift-utklipp...

Jeg har lyst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har samlet alt sånt i plastlommer og lagt dem i en perm. Veldig flink til å samle ting og planlegge hva jeg skal gjøre med det en gang.. :oops: Men å sette seg ned, sortere interiør/klær/oppskrifter etc og lime inn i bok, skrive ned og prøve ut, nei det har jeg ikke fått somlet meg til ennå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scrap-bokking tradisjonen er jo komen for å bli!

-Kvifor ikkje prøve å gjere noko slikt med utkippa dykkar og?

Kan jo laga ei scrapbook for kvart tema?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et gammelt hjemme-arkiv som jeg har utklipp i. Du vet en av de som man kan legge regninger i osv. Veldig kjekt!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mine utklipp i permer med sånne plastlommer.

Limt utklippene opp på fargede ark,og pyntet rundt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest -kebolle

Har perm på perm på perm som enten handler om hvert sitt tema, eller er delt inn i flere tema.. Det tar masse plass, og hvis jeg ikke hadde vært så tvangsnevrotisk ;-) at jeg ikke klarer å kaste noe, ville jeg kasta det... Men det svarte vel neppe på spm ditt. Bortsett fra at jeg tror det er en god idé å dele det inn i temaer da. Hvordan ellers skal en huske på at akkurat DEN paioppskriften ligger i permen som også handler om kjønnssykdommer, pizzastreiken i Ulan Bator, kjempepandaens liv og levnet, feature-stoff og litteraturtips...?! Det klarer i hvert fall ikke jeg, med den mengden utklipp jeg har opparbeidet meg.. (uff :roll: over min egen tarvelige samlemani)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har limt de inn i et fotoalbum. Litt her og litt der. Angrer litt på at jeg ikke tok et album til hver kategori, for det blir gjerne litt vanskelig å finne ting når det ikke er sortert.

Hvis du har en kjempestor side du vil lime inn, kan du jo brette den i 4 og bare ta lim på den ene. Da kan du brette ut hele siden selv om den er større enn arket du limte på.. Litt dårlig forklart, men du skjønner sikkert :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...