Slimproppen Skrevet 4. januar 2014 #1 Del Skrevet 4. januar 2014 Jeg er usikker på om jeg skal gå for trepersienner og litt mørke gardiner, eller en lystett rullgardin. Vil ha det så mørkt som mulig, men samtidig vil jeg jo at det skal være fint. Hva har dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morgun Skrevet 4. januar 2014 #2 Del Skrevet 4. januar 2014 Vi pusser opp soverommet nå og skal kjøpe spesialtilpassede lystette gardiner. Har østvendt vindu og har hatt både persienne og rullegardin tidligere, men nå går vi for lystette som går fra gulv til tak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea2 Skrevet 4. januar 2014 #3 Del Skrevet 4. januar 2014 Hva med gardiner som kan være åpne på sidene og ikke trekkes for (til pynt), men en mørk rullgardin som trekkes ned om natta? Evt persienner, men de slipper inn mye mer lys. Rullgardiner er sjelden fine om de er det eneste i vinduet, så jeg synes at de bør ha noe som rammer inn på sidene. På dagtid blir jo rullgardinen neste usynlig øverst i vinduskarmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JamesHardy Skrevet 4. januar 2014 #4 Del Skrevet 4. januar 2014 Har persienne og svarte gardiner. Da blir det sånn passe mørkt med mindre sola står på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slimproppen Skrevet 4. januar 2014 Forfatter #5 Del Skrevet 4. januar 2014 Skal jeg ha rullgardin blir det fra ytterkant til ytterkant, pga vindu er så nærme vegg og klesskap vil det si at jeg ikke vil få plass til gardin i tillegg. Soverommet er sørvent tror jeg, men gatelys som skinner igjennom. Har hvite persienner nå, aaaaaltfor lyst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosebud Skrevet 4. januar 2014 #6 Del Skrevet 4. januar 2014 Vi har mørk, lystett rullgardin, og noen tynne og lette hvite gardiner på sidene til pynt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slimproppen Skrevet 4. januar 2014 Forfatter #7 Del Skrevet 4. januar 2014 Har målt og vurdert litt. Det må enten bli lystett rullgardin, eller trepersienner og gardiner utenpå. En viktig faktor er også at jeg sover m vindu åpent året rundt. Lettere å få inn luft m persienner og gardiner? Hva ville dere gjort? Det viktige er vel å få det mørkt og sovevennlig, men samtidig gjøre soverommet litt mer innbydende enn det er i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slimproppen Skrevet 4. januar 2014 Forfatter #8 Del Skrevet 4. januar 2014 Bor forøvrig i 1 etg, så uansett hva jeg velger kommer det alltid til å være trukket for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea2 Skrevet 4. januar 2014 #9 Del Skrevet 4. januar 2014 Jeg synes at trepersienner ser mye finere ut enn rullgardiner.. og i alle fall når de alltid er lukket. Dessuten er det jo lettere å slippe inn litt lys uten å åpne helt med persinenner. Samme gjelder luft. Parsiennene har jo et lite mellomrom mellom i stedet for at hele gardina blir stående å blafre om det trekker/blåser litt. Det eneste er at persinenner alltid slipper gjennom litt lys. Ikke mye, men noe må man regne med, ettersom det er disse mellomrommene og "hullene" som snorene er tredd gjennom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slimproppen Skrevet 4. januar 2014 Forfatter #10 Del Skrevet 4. januar 2014 Er enig i at persienner er finest, men da må jeg ha lystette gardiner i tillegg. Mye gatelys her Økonomisk sett er det vel billigst med rullgardin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #11 Del Skrevet 4. januar 2014 Jeg har forede liftgardiner. Intet annet kommer inn her. Anonymous poster hash: ec5d7...041 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sea Lace Skrevet 4. januar 2014 #12 Del Skrevet 4. januar 2014 Jeg har hvite trepersienner og lystette gardiner som går fra gulv til tak. Da blir det helt mørkt, men jeg føler likevel at det slipper inn betraktelig mer luft enn den lystette rullegardinen som hang her tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slimproppen Skrevet 4. januar 2014 Forfatter #13 Del Skrevet 4. januar 2014 Jeg har hvite trepersienner og lystette gardiner som går fra gulv til tak. Da blir det helt mørkt, men jeg føler likevel at det slipper inn betraktelig mer luft enn den lystette rullegardinen som hang her tidligere. Er det jeg og ser for mer, at det blir mer luftig og godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #14 Del Skrevet 4. januar 2014 Gardiner på soverom er unødvendige støvsamlere etter mitt syn Anonymous poster hash: 94d8b...314 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slimproppen Skrevet 5. januar 2014 Forfatter #15 Del Skrevet 5. januar 2014 Rent hygienisk tror jeg rullgardin er beste valget, i tillegg blir det mørkest. Viktigst av alt; det er en mye rimeligere løsning, jysk har mørke rullegardiner ned til 150 kr nå, noe som gjør at da får jeg mer til overs til stuegardiner/persienner der. Har et veldig lite soverom, jeg går for rullgardin, tar mindre plass også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå