AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #1 Skrevet 4. januar 2014 Det er umulig å leve av musikk i Norge, da det er få forbrukere og høye skatter her. Hvis jeg vil selge riff eller tekstlinjer til et amerikansk plateselskap, vil jeg da måtte skatte av dette i Norge? Kan jeg i såfall slippe avgifter hvis jeg registrerer virksomheten min som et amerikansk selskap? Kan jeg da betale skatt kun til USA, men bo og bruke inntekten i Norge eller må jeg flytte til USA som de fleste andre i bransjen? Anonymous poster hash: 3dade...1ff
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #2 Skrevet 4. januar 2014 Vil tro at du må skatte av alle inntekter... Anonymous poster hash: c6106...881
Smascha Skrevet 4. januar 2014 #3 Skrevet 4. januar 2014 Det er umulig å leve av musikk i Norge, da det er få forbrukere og høye skatter her. Hvis jeg vil selge riff eller tekstlinjer til et amerikansk plateselskap, vil jeg da måtte skatte av dette i Norge? Kan jeg i såfall slippe avgifter hvis jeg registrerer virksomheten min som et amerikansk selskap? Kan jeg da betale skatt kun til USA, men bo og bruke inntekten i Norge eller må jeg flytte til USA som de fleste andre i bransjen?Anonymous poster hash: 3dade...1ff Korleis kan du skatte til USA viss du ikkje har oppholdstillatelse der?
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #4 Skrevet 4. januar 2014 Det er umulig å leve av musikk i Norge, da det er få forbrukere og høye skatter her. Hvis jeg vil selge riff eller tekstlinjer til et amerikansk plateselskap, vil jeg da måtte skatte av dette i Norge? Kan jeg i såfall slippe avgifter hvis jeg registrerer virksomheten min som et amerikansk selskap? Kan jeg da betale skatt kun til USA, men bo og bruke inntekten i Norge eller må jeg flytte til USA som de fleste andre i bransjen? Anonymous poster hash: 3dade...1ff Om du så flytter til USA, må du skatte til norge de første tre årene. Om selskapet ditt er registrert i utlandet spiller ingen rolle.Anonymous poster hash: a6cd1...151
Gjest meh Skrevet 4. januar 2014 #5 Skrevet 4. januar 2014 Om du så flytter til USA, må du skatte til norge de første tre årene. Om selskapet ditt er registrert i utlandet spiller ingen rolle. Hvordan kan dette håndheves?
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #6 Skrevet 4. januar 2014 Hvordan kan dette håndheves? Off-topic, men jeg må bare spørre. Er du virkelig bare 17 år gammel?? Anonymous poster hash: 9a0d1...556
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #7 Skrevet 4. januar 2014 Hvordan kan dette håndheves? Folkeregisteret fører oversikt over utflyttede borgere, og rapporterer til skattemyndighetene. Mange har prøvd å unndra seg skatt på denne måten, men det fungerer ikke. Selve innkrevningen kan nok tidvis være problematisk, men man slipper ikke unna.Anonymous poster hash: a6cd1...151
Oslomann71 Skrevet 5. januar 2014 #8 Skrevet 5. januar 2014 Du må sjekke skatteavtalen med USA. http://www.regjeringen.no/nb/dep/fin/tema/skatter_og_avgifter/skatteavtaler/skatteavtale-norge---usa.html?id=106975
Kara W Skrevet 5. januar 2014 #9 Skrevet 5. januar 2014 Hvorvidt du kan eie og drive et selskap i USA må du nesten forhøre deg med de amerikanske myndighetene om. Dersom det er mulig, og så lenge du lar pengene dine bli der borte vil du kun skatte av verdien på aksjene i selskapet. Men jeg antar at du egentlig har lyst på pengene, og med en gang du tar utbytte eller lønn ut av selskapet så vil det bli vanlig skatt i Norge. Dette er da altså etter at selskapet har betalt sin skatt til USA. Dersom du har et selskap i Norge kan du i det minste trekke ifra alle utgifter før du betaler skatt, og det hjelper jo en del.
Betasuppe Skrevet 5. januar 2014 #10 Skrevet 5. januar 2014 Det er umulig å leve av musikk i Norge, da det er få forbrukere og høye skatter her. Hvis jeg vil selge riff eller tekstlinjer til et amerikansk plateselskap, vil jeg da måtte skatte av dette i Norge? Kan jeg i såfall slippe avgifter hvis jeg registrerer virksomheten min som et amerikansk selskap? Kan jeg da betale skatt kun til USA, men bo og bruke inntekten i Norge eller må jeg flytte til USA som de fleste andre i bransjen?Anonymous poster hash: 3dade...1ff Jeg kan hjelpe deg, men du må sverge på at du synes skatt i seg selv er umoralskt, og at du ikke støtter systemet i sin helhet. For det ville vært NOE hyklersk å være for velferdssystem etc hvis du vil slippe unna selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå