Gå til innhold

Hagen min tror det er sommer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til min store forskrekkelse oppdaget jeg i dag at hagen min tror det er vår.

Ute i blomsterbedene er det fult av tulipanknopper, krokuser som har kommet opp osv. Er ikke bare et par eller, snakk om kanskje 50-60 som har kommet opp nå.

Disse vil jo få problemer når det blir kaldt igjen. Er det noe jeg kan gjøre for å berge de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

grave de opp og sette kaldt/mørkt i en kjeller.?

Nei du er ikke alene med en forvirra hage.Jeg har masse planter på verandaen som er type ute og kjører..

Skrevet

Og her er det skikkelig grønn plen. Ser ut som våren.

Skrevet (endret)

Å grave opp og sette inn er ingen praktisk løsning. Kanskje dekke over, men slike planter er i utgangspunktet ganske hardføre. Stikker opp her også, dog ikke så mye enda. Satser på et lunt snødekke om (før) kulda slår til for fullt igjen. Man kan eventuelt dekke til med strie ol. for de mest utsatte vekstene, men det blir for ganske dyrt da det går med ganske mye strie.

Hos meg har scillafrøene fra forrige sesong også begynt å spire. Om noe går fløyten så regner jeg med at det er disse.

Har forøvrig et fulgebad i hagen. Hadde aldri trodd jeg skulle se fugler bruke det 5. januar.

Endret av skrue
Skrevet

Lurer på om jeg prøver å dekke det til med granbar. Får jeg brukt juletreet til noe også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg så en løvetann i veigrøfta i forrige uke

Anonymous poster hash: e6bbb...88c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...