linaom Skrevet 4. januar 2014 #1 Skrevet 4. januar 2014 Har to "villkattunger" som jeg har hatt i rundt 2 mnd, så de er snart 5 mnd gammel, de er nå helt tamme og verdens beste pusekatter. Det som er problemet er jo at fram til de var rundt to mnd gammel bodde de ute og var villkatter, så det som er problemet er om de kommer til å stikke av når vi slipper dem ut, kommer de tilbake? noen som har noe erfaring? Er så redd for å miste de. Hadde en episode da vi slapp de ut å da løp den ene så fort den kunne langt borte fra oss, den løp og løp, var så vidt vi fikk tak i hun,. Vil virkelig ikke miste noen av koseklumpene mine! noen som har noen tips? Har forresten gått litt i band med de og det går fint.
Dricka Skrevet 4. januar 2014 #2 Skrevet 4. januar 2014 Gir du dem mat så vil de nok komme tilbake. Kjenner folk som har villkatter og de bor hos dem enda.
Lech Skrevet 4. januar 2014 #3 Skrevet 4. januar 2014 Er de kastrerte? Det bør isåfall gjøres før de slippes ut. De er også for unge til å gå ut enda da retningssansen ikke er helt på plass, selv om de har bodd ute. Jeg ville ventet med å slippe de ut til de var tryggere og kastrerte. Lurt å trene litt innkalling på de, ved at du f.eks gir dem noe godt hver gang du puser på dem. I begynnelsen er det lurt å være litt ute med dem og ha muligheten til å ha døren åpen. 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #4 Skrevet 4. januar 2014 De må være rundt 10 -12 mnd før du kan slippe de ut på egenhånd pga dårlig retningssans før det. Anonymous poster hash: fe422...310 1
linaom Skrevet 4. januar 2014 Forfatter #5 Skrevet 4. januar 2014 Gir du dem mat så vil de nok komme tilbake. Kjenner folk som har villkatter og de bor hos dem enda. Er de kastrerte? Det bør isåfall gjøres før de slippes ut. De er også for unge til å gå ut enda da retningssansen ikke er helt på plass, selv om de har bodd ute. Jeg ville ventet med å slippe de ut til de var tryggere og kastrerte. Lurt å trene litt innkalling på de, ved at du f.eks gir dem noe godt hver gang du puser på dem. I begynnelsen er det lurt å være litt ute med dem og ha muligheten til å ha døren åpen. Så når mener du at vi kan slippe de ut? etter 1 år ca? Er så utroligt slitsomt at de prøver å løpe ut hver gang vi åpner døren...Har så lite lyst til å miste de..
Minya Skrevet 4. januar 2014 #6 Skrevet 4. januar 2014 De bør helst ikke slippes ut uten oppsyn før de er åtte-ni måneder gamle. Men du kan ta dem med ut og være ute med dem en halvtimes tid og så ta dem med inn igjen. Som regel er katter på den alderen nysgjerrige på verden, men også litt forsiktige med å stikke for langt avgårde så lenge "mamma" er i nærheten. Har du klart å prege innkalling på dem, er det null problem å få dem inn igjen. Har du en lyd eller noe du lager når du skal gi dem mat, feks, er det lurt å bruke den lyden når du skal kalle inn kattene. Jeg lager smaskelyder og en slags nomnomnom-pipestemme når jeg serverer våtfór eller noe annen mat som de synes er himmelsk godt, og det funker som bare det når jeg kaller inn våre katter.
Lech Skrevet 4. januar 2014 #7 Skrevet 4. januar 2014 Så når mener du at vi kan slippe de ut? etter 1 år ca? Er så utroligt slitsomt at de prøver å løpe ut hver gang vi åpner døren...Har så lite lyst til å miste de.. Når de er 8 mnd ca, og kastrerte. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå