AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #1 Skrevet 4. januar 2014 Lurer på om det er venninnen min som det er noe galt med eller om det er samboeren hennes eller blir hun rett og slett påvirket av han? Eller hva annet kan det være? Har ei venninne som fikk seg en kjæreste før ca 1,5 år siden og etter ca 1 år ble dem samboere, hun flyttet inn hos han. Sånn nå i det siste så har jeg og samboer lurt på om vi skulle finne på noe sammen. eks på det er å invitere hverandre på middag, se film sammen eller bare ta et vanlig kaffe besøk en etter middagen. Ok, skal innrømme det at vi spurte en gang før jul og en gang etter jul. Når jeg spurte før jul sa hun at samboeren var syk og gikk til psykolog så han kunne ikke ha folk rundt seg. Men i løpet av jula så hadde dem masse folk på besøk og var sammen med masse familie. Nå når jeg spurte etter jul så hadde han fått et tilbake fall og var blitt syk igjen. Sånn ellers så kan hun ikke svare telefon på ettermiddagen etter han er kommet hjem fra jobb eller i helgene når han er hjemme. Hun ringer meg kun på dagtid når hun er alene på tur til og fra jobb eller ikke sammen med samboeren at han er ute på besøk hos noen eller på en handle tur. Hun kommer nesten aldri på besøk lenger fordi hun må hjem å lage middag til samboeren og etter middag orker hun ikke komme på besøk heller. (Hun bor ca 30 min unna, og ikke kan jeg komme til henne heller fordi samboeren er hjemme.) For å si det sånn så tror jeg ikke det er noen av vennenes hennes som får komme på besøk til henne. Det er vel ingen av hennes venner som har sett denne mannen, eller jo det er det, men kun fordi de har gått forbi huset til den ene venninnen, så vi vet han finnes. Når det kommer til hannes venner så kan de komme og gå akkurat når de vil og da er han ikke syk i det hele tatt da kan han være rundt så masse mennesker som bare det. Jeg personlig syns dette er rar, men det kan jo være meg som plutselig er blitt noe merkelig i det siste. Hva kan jeg gjøre, hva er galt siden man ikke får komme på besøk? Anonymous poster hash: 69c5d...716
Gjest Whitestripes Skrevet 4. januar 2014 #2 Skrevet 4. januar 2014 Det kan jo være flere årsaker her. Kanskje han er et sjalu monster som vil holde henne unna folk hun kjenner fra før. Kanskje han ikke liker dere (usannsynlig hvis dere aldri har møttes). Kanskje han har sosial angst og sliter med å møte nye mennesker. Har du snakket med venninnen din om dette? Spurt henne om hvorfor det er sånn? 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #3 Skrevet 4. januar 2014 Her hadde jeg prøvd å få til en avtale med kun venninnen din. En kaffe i all hast, en film, gåtur osv. Du må få henne på egenhånd først. Anonymous poster hash: 142a6...563
Gjest Ingaborga Skrevet 4. januar 2014 #5 Skrevet 4. januar 2014 Han høres ut som en manipulerende, voldelig mann som holder på å isolere henne, slik at hun ikke skal ha noen å fortro seg til. Sannsynligvis har hun ikke mye kontakt med familien sin heller. Det er helt klart ham det er noe feil med, og jeg ville oppsøkt henne, feks på jobben hennes, slik det var foreslått lenger oppe, og konfrontert henne.
Gjest Eurodice Skrevet 4. januar 2014 #6 Skrevet 4. januar 2014 Her lukter det dominans og jernkontroll lang vei. 3
Gjest Inferno Skrevet 4. januar 2014 #7 Skrevet 4. januar 2014 To ting slår meg: Han er en manipulativ, eiesyk drittsekk. Han har angst eller en annen lidelse som gjør det vanskelig å omgås andre. Jeg tenker at det første er mest sannsynlig, ettersom hun ikke har vært villig til å møte deg/dere uten ham. Oppsøk henne på jobb og se hvordan hun reagerer.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #8 Skrevet 4. januar 2014 To ting slår meg: Han er en manipulativ, eiesyk drittsekk. Han har angst eller en annen lidelse som gjør det vanskelig å omgås andre. Jeg tenker at det første er mest sannsynlig, ettersom hun ikke har vært villig til å møte deg/dere uten ham. Oppsøk henne på jobb og se hvordan hun reagerer. Men om han har angst eller andre lidelser, kan hun ikke bare si det til meg så slutter jeg og mase så kan heller dem ta kontakt når dem føler seg klar. Da kan man jo skjønne hvorfor dem aldri vil, hvis han har sånne lidelser for å si det sånn. Er ikke alltid like lett å oppsøke henne på jobben, da hun jobber på en skole. Anonymous poster hash: 69c5d...716
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #9 Skrevet 4. januar 2014 Det kan jo være flere årsaker her. Kanskje han er et sjalu monster som vil holde henne unna folk hun kjenner fra før. Kanskje han ikke liker dere (usannsynlig hvis dere aldri har møttes). Kanskje han har sosial angst og sliter med å møte nye mennesker. Har du snakket med venninnen din om dette? Spurt henne om hvorfor det er sånn? Hvis han har sosial angst så fortell meg det, så slipper jeg ved en senere anledning å mase hull i hode på denne fordi jeg ikke vet at han har sosial angst. eller kjenner hun han ikke så godt at hun vet om det, enda større fare spør du meg. Om han er så sjalu så burde hun hjelpe han med å jobbe med sjalusien sin. men det er ikke sikkert hun vet det heller. har ikke snakket med venninnen min om dette fordi jeg er usikker på hvordan jeg skal ta det opp med henne. Hun er ikke alltid den letteste å snakke med sånn her om. Anonymous poster hash: 69c5d...716
Gjest Inferno Skrevet 4. januar 2014 #10 Skrevet 4. januar 2014 Men om han har angst eller andre lidelser, kan hun ikke bare si det til meg så slutter jeg og mase så kan heller dem ta kontakt når dem føler seg klar. Da kan man jo skjønne hvorfor dem aldri vil, hvis han har sånne lidelser for å si det sånn. Er ikke alltid like lett å oppsøke henne på jobben, da hun jobber på en skole. Anonymous poster hash: 69c5d...716 Kan jo være at han synes det er ubehagelig å fortelle folk han ikke kjenner at han har angst. Det strider liksom litt mot regla om at menn skal være uredde og barske. Finn ut når hun slutter og vent på henne utenfor skolen. 1
Gjest Whitestripes Skrevet 4. januar 2014 #11 Skrevet 4. januar 2014 Hvis han har sosial angst så fortell meg det, så slipper jeg ved en senere anledning å mase hull i hode på denne fordi jeg ikke vet at han har sosial angst. eller kjenner hun han ikke så godt at hun vet om det, enda større fare spør du meg. Om han er så sjalu så burde hun hjelpe han med å jobbe med sjalusien sin. men det er ikke sikkert hun vet det heller. har ikke snakket med venninnen min om dette fordi jeg er usikker på hvordan jeg skal ta det opp med henne. Hun er ikke alltid den letteste å snakke med sånn her om. Anonymous poster hash: 69c5d...716 Jeg skjønner at det ikke er så lett å ta opp, men hun er jo den eneste som kan gi deg et svar på dette. Vi kan jo bare spekulere. Om dere er veldig nære venninner, burde du kunne snakke med henne om dette.
Betasuppe Skrevet 4. januar 2014 #12 Skrevet 4. januar 2014 Kan du ikke konfrontere henne med dette over telefon, når hun drar fra jobb og sitter alene i bilen?
minister-mio Skrevet 4. januar 2014 #13 Skrevet 4. januar 2014 Det jeg lurer på er om det er hun som ikke vil at dere skal treffe han eller om han ikke vil treffe dere.
Gjest BettyBoop Skrevet 4. januar 2014 #14 Skrevet 4. januar 2014 Lurer på om det er venninnen min som det er noe galt med eller om det er samboeren hennes eller blir hun rett og slett påvirket av han? Eller hva annet kan det være? Har ei venninne som fikk seg en kjæreste før ca 1,5 år siden og etter ca 1 år ble dem samboere, hun flyttet inn hos han. Sånn nå i det siste så har jeg og samboer lurt på om vi skulle finne på noe sammen. eks på det er å invitere hverandre på middag, se film sammen eller bare ta et vanlig kaffe besøk en etter middagen. Ok, skal innrømme det at vi spurte en gang før jul og en gang etter jul. Når jeg spurte før jul sa hun at samboeren var syk og gikk til psykolog så han kunne ikke ha folk rundt seg. Men i løpet av jula så hadde dem masse folk på besøk og var sammen med masse familie. Nå når jeg spurte etter jul så hadde han fått et tilbake fall og var blitt syk igjen. Sånn ellers så kan hun ikke svare telefon på ettermiddagen etter han er kommet hjem fra jobb eller i helgene når han er hjemme. Hun ringer meg kun på dagtid når hun er alene på tur til og fra jobb eller ikke sammen med samboeren at han er ute på besøk hos noen eller på en handle tur. Hun kommer nesten aldri på besøk lenger fordi hun må hjem å lage middag til samboeren og etter middag orker hun ikke komme på besøk heller. (Hun bor ca 30 min unna, og ikke kan jeg komme til henne heller fordi samboeren er hjemme.) For å si det sånn så tror jeg ikke det er noen av vennenes hennes som får komme på besøk til henne. Det er vel ingen av hennes venner som har sett denne mannen, eller jo det er det, men kun fordi de har gått forbi huset til den ene venninnen, så vi vet han finnes. Når det kommer til hannes venner så kan de komme og gå akkurat når de vil og da er han ikke syk i det hele tatt da kan han være rundt så masse mennesker som bare det. Jeg personlig syns dette er rar, men det kan jo være meg som plutselig er blitt noe merkelig i det siste. Hva kan jeg gjøre, hva er galt siden man ikke får komme på besøk? Anonymous poster hash: 69c5d...716 vanskelig å si. Noe skurrer iallefall. Jeg hadde blitt bekymret for henne om jeg var deg. Usikker på hva jeg ville gjort i situasjonen da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå