Stimla Skrevet 4. januar 2014 #1 Skrevet 4. januar 2014 Hei. Sitter her og funderer for å finne ut hvordan vi kan komme oss hjem igjen til familie og venner, et stort ønske fra både min og min manns side. Vi bor nå ca en kjøretur på 2,5 time fra hjemstedet vårt, kun pga jobb. Heldigvis trives vi her vi bor og har blitt kjent med mange. Vi har en gutt på 3 og tvillingjenter på 10 mnd og hvis vi skal flytte til hjemstedet vårt ønsker vi å gjøre dette før eldste begynner på skolen. Så vi har tid til å tenke på dette og kanskje er mannen så heldig å finne en jobb innen den tid. Problemet er at det er veldig liten mulighet for han å få seg jobb der vi vil bo og derfor tenker jeg på muligheten for ukependling. Det blir litt for langt å pendle hver dag, så det er ikke aktuelt uansett. Men hva da med barna, synes det er synd at barna ikke får se pappaen sin annet enn i helgene. De vil jo få mye mer tid med besteforeldre og annen familie, og vi har mange venner med barn i samme alder, så på den måten vil vi jo trives mye bedre ved å bo på hjemstedet. Dessuten er det billigere å bo på bygda og det er lettere for oss å bruke bilen mindre. Alt er mer positivt med å bo der, bortsett fra dette med jobb. Hva tenker dere? Er ute etter litt innspill for å finne ut om dette er et aktuelt alternativ i de hele tatt. Det er veldig mye som veier for, men både barna og jeg kommer til å savne pappa og mann veldig på ukedagene. Håper noen kan svare, både hvis du har erfaringer med dette og ellers tanker om dette 😊
Gjest Wei Wei Skrevet 4. januar 2014 #2 Skrevet 4. januar 2014 Det er ikke bare barna som ikke får se pappaen store deler av uka, men også du som skal ha alt ansvar for oppfølging av ungene 5 dager i uka. Mange vil mene at det er slittsomt. Dere bør vurdere hvor realistisk det blir for ham å få jobb nærmere bostedet. Er det snak om et halvt år, så ville jeg flyttet, evt. ventet til han fant jobben og så flyttet. Er det liten sjanse å skaffe jobb, så ville jeg fortsatt å bo der dere er og heller "helgependlet" til besteforeldre og venner. 1
Stimla Skrevet 4. januar 2014 Forfatter #3 Skrevet 4. januar 2014 Ja det er sant, men vi ville hatt mye mer avlastning der enn her hvor vi ikke har noen. Er jo tre år frem i tid, kanskje er det helt uaktuelt med ukependling, kommer jo ann på barna og situasjonen. Mannen fikk et jobbtilbud for snart to år siden, og etter det har det ikke vært noe aktuelt, så det er ikke veldig sannsynlig at han vil få en jobb der. Grunnen til at han sa nei da var fordi vi akkurat hadde kjøpt hus og han hadde takket ja til sin nåværende jobb. Skulle ønske det ble annerledes, men det er nå sånn det er. Er bare så kjedelig at når vi drar dit må vi være hos svigers, noe jeg synes er veldig slitsomt og vi må velge hvem vi skal dra til og det blir veldig stress. Så ender vi opp med å se de vi vil se kanskje 2-4 ganger i året fordi det ikke lar seg gjøre oftere. Synes det er så synd, og jeg har så lyst til å flytte "hjem". Prøver å finne en løsning, for mannen vil også flytte, men for han er jobben veldig viktig. For min del kan jeg gjøre det aller meste da den utdanningen jeg har ikke gir meg god lønn uansett.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #4 Skrevet 4. januar 2014 Hvordan er det for deg og jobb på det nye stedet? Anonymous poster hash: 6461d...c6c
Stimla Skrevet 4. januar 2014 Forfatter #5 Skrevet 4. januar 2014 Har en uvanlig jobb selv, men den er ikke godt betalt så jeg må ikke jobbe med det. Er åpen for det meste så jeg tror nok det skal gå greit med jobb for min del. Så hvis vi får til å flytte så gjør jeg det uten tvil. Men det blir jo sikkert ikke noe av annet enn hvis mannen får seg jobb. Pendling er jo ikke noe bra alternativ sånn egentlig. Men lurer jo på om det kunne latt seg gjøre.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #6 Skrevet 6. januar 2014 Har erfaring med en mann som reiste mye i jobben, ikke hver uke men alltid vekke minst en uke i strekk. Vi har også tvillinger. Jeg vil ikke anbefale det til noen! Anonymous poster hash: c5e39...000
Boletta Skrevet 6. januar 2014 #7 Skrevet 6. januar 2014 (endret) Kan dere skaffe dere feriebolig der i stedet, så slipper dere å være på besøk hver gang dere vil dra dit? Edit: Leif Endret 6. januar 2014 av Boletta
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #8 Skrevet 6. januar 2014 Min mann er borte annenhver uke. Går helt fint, men ville jo aldri gjort det dersom vi ikke måtte. Han jobber i Oslo og det er helt uaktuelt for oss å bo på østlandet. Han kan heller ikke få jobb her uten å gå ned masse i lønn og få mye dårligere betingelser. Såpass mye at i ikke hadde hatt råd til å bo i huset vårt og fremdeles klare å betale studielån osv. Vi har tre barn under fire år så det er klart det er slitsomt men alt går med gode rutiner og hvis man er innstilt på å få det til. Og så hjelper det jo på at han er hjemme en uke i strekk og da. Tror ofte det er han som synes det er verst siden han går glipp av mye tid med barna.Anonymous poster hash: b25ef...f64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå