Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det begynte for ett og et halvt år siden, jeg satt ved siden av telefonen hans, og det ramlet inn, synlig på displayet, en melding med et hjerte, fra ei venninne av ham. Jeg spurte ham om det, og jeg fikk se at han først hadde skrevet "I love you" til henne (hun snakker ikke norsk), bare det, helt uprovosert. Han forklarte at han hadde ment at han var glad i henne som en venn, men jeg likte det uansett ikke. Han ble faktisk overrasket over at jeg reagerte på det! Senere spurte jeg om jeg kunne få se flere av meldingene mellom dem, men da hadde han slettet de fleste, fordi jeg "sikkert bare ville overtolke, og lese alt mulig rart inn i dem". En av de få meldingene som var uskyldig nok til å få bli, var en melding hvor hun skrev at den nye kjæresten til eksen hennes ikke får skrive på min kjærestes facebookvegg, fordi "you are mine". Jeg spurte min kjæreste om det og, og han forklarte at hun mente "selvfølgelig" at han er hennes venn. Han mente også at dette var et godt eksempel på hvordan man lett kan overtolke alt mulig.

Uansett lovte han å slutte å sende flørtete meldinger til denne jenta, og han sa at jeg bare kunne lese både på mobilen og Facebook, for han har ingenting å skjule!

Etter en stund innså jeg at han sendte for det meste whatsapp meldinger med henne, ikke sms, så da ba jeg om å få se de meldingene også. Men da hadde han akkurat, tilfeldigvis, ved et uhell, slettet alle whatsappmeldinger.

Så jeg leser meldinger fra denne jenta når han ikke ser (jeg kan gjøre det når han ser og, men det blir så mye drama - jeg får jo lov, så jeg kan gjøre det i ro og fred når han dusjer). Meldingene er stort sett uskyldige nok nå, men jeg legger merke til at det virker som om det er hull i samtalene. Plutselig er det en pause, og emnet skifter helt ut av det blå, og/eller en av de svarer på et spørsmål som aldri ble stilt. Jeg har ikke spurt ham om samtalehullene, men jeg har sagt noe om at han sletter meldinger, som referanse til de meldingene jeg vet at han slettet, og da forsikrer han meg om at han aldri har slettet en melding siden den gangen.

Nå nylig så jeg tilfeldigvis at han hadde skrevet til ei anna jente, på Facebook "Hei Prinsessa, hvordan har du det?". Jeg syntes det var en litt flørtete tone, så jeg klikket litt til, og så at denne jenta er exen hans. Jeg så han hadde kommentert på flere av bildene hennes at hun er pen, og sendt henne noen flere meldinger, men han har generelt så sjelden kontakt med henne, at det ikke gjorde meg noe. Senere spurte jeg ham om denne "Prinsessemeldingen", og da sa han at hun var ei gammel venninne, som var blitt alvorlig syk, så han syntes han måtte være ekstra hyggelig mot henne. Og kort tid etterpå hadde han rett og slett slettet alle meldinger han noen sinne har utvekslet med henne på Facebook.

Egentlig er jo ikke noe av dette så mye å styre over, noen flørtete meldinger til venninner, jeg vet jo at han ikke er fysisk utro. Det jeg har problemer med er at han blir så utrolig sur om jeg spør han om det, at han sletter unna meldinger, og at han tydeligvis lyver om det (selv om man jo kan argumentere at en eks også er en "gammel venninne" - og det kan jo være andre årsaker til disse "hullene" i samtalene). Problemet er at jeg tar meg selv i å lure på hvor mye han er til å stole på da. Også har jeg denne gnagende følelsen av at jeg blir hold for narr... Ikke at det han gjør er noen big deal, men det faktum at han gjør noe bak ryggen på meg. Jeg mistenker egentlig at jeg overreagerer og bare er overdrevet opphengt i småting, men det hadde i så fall vært fint om noen kunne si det til meg! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest TheRighteous
Skrevet

Hadde reagert veldig på det der jeg, i mye større grad enn hva du gjør! Syns ikke du overreagerer. Hadde overhode ikke likt at typen kalte eksen sin for "prinsessa", og at han skrev at han elsket andre jenter. Tenk alt han har skrevet som han har slettet.. Hadde blitt gal av å vite at typen min drev å slettet meldinger, da har han jo faktisk noe å skjule. Slik tenker jeg da, hvertfall!

• Liker 4
Gjest Vevila
Skrevet

Eksen min var helt lik. Mer og mer kom fram i lyset, og jeg tilga gang på gang. Til slutt orket jeg ikke mer å kuttet ham ut! Han er visst helt lik seg enda, så enkelte blir aldri "bedre".

AnonymBruker
Skrevet

slutt og snok.

Anonymous poster hash: ffd44...b60

AnonymBruker
Skrevet

slutt og snok.

Slutte å snoke er det siste hun skal gjøre..

Anonymous poster hash: 8bf2b...3a9

• Liker 4
Gjest Whitestripes
Skrevet

Et sånn fjortisforhold hadde jeg ikke giddet, rett og slett. Hvis man er så oppmerksomhetssyk, så får man være singel.

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde ikke orket en sånn type. En ting er å noen ganger, kanskje ubevisst, søke oppmerksomhet fra det annet kjønn mens man er i forhold, men det der er alt for overlagt. Bare det at disse samtalene pågår over en viss tid og at han systematisk sletter viser jo at det er med ganske stort overlegg at han gjør dette.

For meg ville sånn oppførsel vært en dealbreaker uansett om jeg anså sjansen for fysisk kontakt som stor eller ikke. Har selv en venninne hvis kjæreste var over halve byen per sms før hun fant ut av det. Jeg synes det er en ganske ydmykende og vitner om lav respekt for partner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle menn er jo utro og flørter med andre damer da, så er bare å holde seg unna :)

Anonymous poster hash: 286f8...7dc
  • Liker 1
Gjest Elseby13
Skrevet

Og du er sammen med denne fyren fordi..?

Tenk deg selv, hvis han lar "I love you" og "you're mine" stå, hva er det han da sletter?

Mannen holder deg for narr, vis ham utgangsdøra før HAN dumper deg.

AnonymBruker
Skrevet

Slutte å snoke er det siste hun skal gjøre..

Anonymous poster hash: 8bf2b...3a9

Hvordan får man en jente til å la vær å snoke egentlig?

Skrevet

Poenget er at alt jeg vet med sikkerhet, er at han sendte flørtete meldinger med ei jente, og lovet å slutte med det. I tillegg har han sendt noen meldinger til eksen, men det er kanskje snakk om åtte meldinger på tre år... Disse hullene i samtalen med hun andre jenta har muligens en logisk forklaring...? Jeg aner ikke hvor mye som foregår i mitt hode, og hvor mye som faktisk er virkelighet. Jeg aner jo heller ikke om han har slettet andre meldinger til andre damer.... :-/

Skrevet

Han har faktisk sagt til meg at det er helt greit. Han sier at han har ikke noe å skjule, så jeg kan bare lese alt av meldinger om jeg vil.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Ved å finne seg en av dem som er skremmede maskuline i tankegangen. En av de jentene som har en selvfølelse og -trygghet solid som grunnfjellet.

... og se ikke bort fra at da er det deg som begynner å snoke på telefonen hennes... ;)

Skrevet

Du kan begynne med å tenke over hvilke kvinner du blir ilag med og hvorfor de vil snike på mobilen din?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Poenget er at alt jeg vet med sikkerhet, er at han sendte flørtete meldinger med ei jente, og lovet å slutte med det. I tillegg har han sendt noen meldinger til eksen, men det er kanskje snakk om åtte meldinger på tre år... Disse hullene i samtalen med hun andre jenta har muligens en logisk forklaring...? Jeg aner ikke hvor mye som foregår i mitt hode, og hvor mye som faktisk er virkelighet. Jeg aner jo heller ikke om han har slettet andre meldinger til andre damer.... :-/

Kvitt deg med fyren med en gang så slipper du å spekulere i det. Ikke finn deg i å bli behandlet uten respekt

Anonymous poster hash: b1904...ddb

• Liker 3
Gjest Awzm me
Skrevet

Oi, dette er uakseptabelt av kjæresten. Hadde aldri i verden orket en sånn gutt

• Liker 1
Skrevet

Dette høres mistenkelig ut som oppførselen til min ekskjæreste gjennom 5 år. Han hadde alltid masse onlinevenninner som han hadde en flørtete tone med, og jeg har aldri vært spesielt sjalu av meg og brydde meg derfor (etter veldig overbevisende samtaler med han) ikke om det. Tenkte at så lenge han flørter litt med andre og er åpen med meg om det, så kunne det neppe skje noe mer.

Jeg kunne nesten ikke tro det, men det viste seg at han hadde vært utro bak min rygg med opptil flere jenter. (Jeg vet "bare" om 2, men regner vel gjerne med at det er flere enn det)

Det det er røyk er det også stort sett ild.... For å si det på den måten! Og det å være sammen med en slik fyr er ikke bra for hverken selvtilliten din eller respekten du har til deg selv. Alle signalene her forteller at dette er noe som du burde enten finne ut av raskt som fy eller komme deg bort fra. Absolutt ikke overreagering mener jeg.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...