Gå til innhold

Alle søppelkasser i nabolaget er stappfulle

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hver tirsdag kommer søppelmennene for å tømme søppelkassene. Denne uka var tirsdag på nyttårsaften så de kom aldri. Og nå har søppelkassene vært stappfulle siden nyttårsafte (minst), og vi må vente til tirsdag før de kommer. Eier ikke oslo kommune skam?

Anonymous poster hash: ce80e...5b0
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh nei, det der er helt vanlig.

AnonymBruker
Skrevet

Eh nei, det der er helt vanlig.

Hva er helt vanlig? At vi må la søppelet vårt ligge i verandaen inntil oslo kommune sender noen søppelbiler på tirsdag?

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Hva er helt vanlig? At vi må la søppelet vårt ligge i verandaen inntil oslo kommune sender noen søppelbiler på tirsdag?

Der jeg bodde før, kunne man kjøpe ekstrasekker på brannstasjonen, fylle opp og sette dem ved siden av de ordinære søppeldunkene. Jeg har aldri hatt behov for det her jeg bor nå, så jeg vet ikke hvilken ordning det er i denne byen.

Endret av Arabella
AnonymBruker
Skrevet

sånn er det her jeg bor også. plager ikke oss.

Anonymous poster hash: 7d77b...ef1
Skrevet

Her flyttet de tirsdagtømmingen til mandag, så de kjørte dobbelt på mandagen.

Skrevet

Her kjørte de en annen dag. De kom på torsdagen istedenfor onsdag

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får kjøpe deg ekstrasekker om det er fullt, ts. Å planlegge avfallsmengden er ditt eget ansvar. Uansett hva du gjør så kan du ikke la matavfall ligge utenfor huset. Tenker du ikke på at det kommer katter, fugler, rotter og mus og fråtser i godsakene? :hakeslepp:

Anonymous poster hash: 33f07...6d6

• Liker 3
Skrevet

Hver tirsdag kommer søppelmennene for å tømme søppelkassene. Denne uka var tirsdag på nyttårsaften så de kom aldri. Og nå har søppelkassene vært stappfulle siden nyttårsafte (minst), og vi må vente til tirsdag før de kommer. Eier ikke oslo kommune skam?

Fikk litt lyst til å skrive "Å huff, så leit".

Her kommer de annenhver uke hele året. Bortsett fra i juni og juli, for da kommer de hver uke i tilfelle det er sol og søppelet blir liggende i solsteiken og stinke.

Skrevet

Man skal kunne kjøpe ekstra-sekker på avfalls-anleggene, eller kunne levere avfall der selv? Vi har også tømmedag tirsdag, men denne gang kom de mandag kveld både lille julaften og lille nyttårsaften. Jeg bor ikke i Oslo. Men det må jo være mulig

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De skal organisere kjøringen slik at dette ikke skjer, så her har dere havnet i en lomme mellom områdene. Ring kommunen og si fra, i stedet for å furte på nettet. Dette skjedde her i jula i fjor, jeg ringte kommunen og samme dag var kassene tømt, da de har egne biler som bare kjører rundt og retter feil.

Anonymous poster hash: 141fc...7c4
  • Liker 1
Skrevet

I fjor fikk vi brev om at søppeltømmingen byttet dag i julen. Sikker på dere ikke har fått noe informasjon?

AnonymBruker
Skrevet

Du fikk brev i posten om hvordan søppeltømmingen er lagt opp rundt røddager, slik at du kunne avpasse søppelkastingen etter det. Hos oss ble det hentet torsdag istedet for tirsdag.

Anonymous poster hash: 6eaff...908

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her var søppeltømmedagen 1 nyttårsdag, da kom de dagen etter istedenfor. Det gjør de alltid. Enten dagen før eller etter ordinære dagen.

Jeg hadde ikke godtatt at de skulle utsette det en hel uke. En ting er at man kan kjøpe/få en ekstra sekk, en annen ting er hvor skal den leveres? Og hvem har plass og lyst til å kjøre en full søppelsekk i bilen?

Anonymous poster hash: 0f3cc...380
Skrevet

Ekstra-sekken fra renovasjon settes ved siden av søppeldunken. Så blir den tømt samtidig som dunken

AnonymBruker
Skrevet

her er søppeltømming på onsdag, dvs 1. juledag og 1. nyttårsdag.
Vi fikk ekstrasekk på siste tømming før jul, og tømmemannskapene kjørte ekstra på nyttårsaften. (ikke Oslo kommune)

Så ja, det er helt vanlig at tømming ikke skjer enkelte dager ifm med jul og nyttår - men dere burde fått en ekstrasekk, synes jeg..

Anonymous poster hash: 9ddc1...0f5
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss kom de på tirsdag, altså nyttårssaften, som vanlig. (Oslo).

Anonymous poster hash: c13c8...60f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...