Gå til innhold

Hjelp til sykkelkjøp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Mannen min skal kjøpe seg to sykler, en til vinter og en til sommer. Han har en hybrid-sykkel i dag som ikke egner seg så godt til vinterbruk. Han tenker å kjøpe en landeveissykkel til sommerbruk, og en terrengsykkel til vinterbruk/skogsbruk. Han sykler ca 2 mil hver dag til og fra jobb, og vil gjerne ha sykler som varer i noen år.

Budsjettet er ca 35 000 :) Både han og jeg er helt blanke, og vi vil gjerne bestille fra xxl siden de leverer på døren, eller g-sport.

Blir takknemlig for hjelp, vet det er noen sykkeleksperter her!

Anonymous poster hash: e35b5...356
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han lurer forresten på om denne typen sykkelløsning (2 stk) er en god løsning, og om det er to sykler man kan bruke til det de skal brukes til (sommersykkel og vintersykkel).

Gjest Coolaid
Skrevet

Jeg vil bare si at xxl sport har jeg dårlige erfaringer med når det gjelder kjøp i butikk. Det går på kundebehandling/reklamasjon og produkter som det har vært betydelige feil på, slurvearbeid osv. De to siste sykkelkjøpene vi gjorde, sykkel til meg, og sykkel til ungdom, ble de veldig store problemer med - begge to uavhengig av hverandre.

Min erfaring er at det er best å kjøpe sykkel hos de som kan sykkel. Dvs sykkelbutikk med godt rykte. Og skal du bruke de summene som du nevner så kan du fint forhandle deg til gratis levering :)

Når det gjelder hvilke valg som er best for mannen din så har jeg dessverre ingen råd - er hverdagssyklist og kan lite. Mitt beste råd er snakk med de i en profesjonell sykkelbutikk, ikke en sportsbutikk. Gode råd får du hos de som kan mest.

Sjekk også på sykkelforum, sykkelgrupper på fb osv. Der er det alltid noen som kan litt. Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Takk for tips! Hadde faktisk ikke tenkt på egne sykkelbutikker, men viser seg at det finnes en her i byen. Blir nok en tur dit :)

Gjest Coolaid
Skrevet

Fortell hva det ble ? (Det blir som "ble det gutt eller jente" haha) Alltid gøy når noen skal kjøpe sykkel :)

Gjest constance90
Skrevet

Du kan fint sykle på vinterføre med hybridsykkel og piggdekk. Hvorfor vil han bytte fra den? Hybrid er en fin kombisykkel og mye lettere sykkel enn terrengsyklene. Syklet selv 1,5-2 mil på vinterføre på min union 25. Anbefaler å sjekke diamant photon serien, høyere nummer jo lettere vekt og bedre bremser.

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg ville satsa på skivebremser på vintersykkelen, iallfall. Vanlege bremser kan lett fryse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...