Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er prøver i pp 20 og er litt fortvilet. Jeg har sluttet å røyke og drikke kaffe. Jeg har gått på 3 pergo kurer, og fortsatt ingen spire i magen.

Så jeg vil bare høre om noen har noen tips om ting som kan gjøre det lettere å bli gravid?

Alle tips og erfaringer tas imot med et stort takk:)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du sier at du har gått på tre pergokurer. Men fikk du disse utskrevet av legen din uten noen ordentlig utredning av deg først? For jeg tror det er der du bør begynne, be om henvisning til gynekolog og start utredning av deg, og få dessuten tatt sædprøve av mannen så fort som mulig. En tredjedel av alle par som sliter med å bli gravide, sliter pga nedsatt sædkvalitet hos mannen!

Anonymous poster hash: 85c27...1f2

• Liker 2
Skrevet

Det glemte jeg helt å skrive, men vi har testet både meg å mannen min! Og han har perfekt kvalitet og det skal tilsynelatende ikke være noe galt med meg! Jeg har vært gjennom både legen min og gynekolog og fått pergokuren utskrevet av gyn.

Gjest Solstråla88
Skrevet

Ivf neste da kanjse?? Hva sier gynekologen din da?

• Liker 1
Skrevet

Hei!

Selv om dere har tatt alle blodprøver, ultralydundersøkelser og mannen er testet kan det være ting de ikke vil se på ultralyd. Har du vært gjennom laparoskopi? Det kan være endometriose, tette eggledere?

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir sendt på grundigere undersøkelse i slutten av januar:)

Så får håpe de finner ut noe da:) men tenkte om dere hadde noen tips om hva man kan spise/ unngå å spise osv av egne erfaringer:) som kanskje kan hjelpe det lille ekstra:)

Skrevet (endret)

Jeg beklager, men hadde det vært så enkelt så hadde nok alle gjort det.

Du må nok bare prøve å holde deg i aktivitet og spise sunt. Lurt å droppe røyk og slike ting selvfølgelig. Ingenting annet man kan gjøre. Og ta folat! :)

Lykke til.

Endret av Askmeagain89
  • Liker 2
Skrevet

Ja ikke sant:) nei enkelt er det ikke, men vil selvsagt gjøre det jeg kan for å bedre sjansene:))

Skrevet

Ja, det skjønner jeg. Jeg håper dere lykkes snart :)

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk:)

Skrevet

Jeg tok først en dobbel kur med pergo (to tabletter hver dag i 5 dager), dette funket ikke, så sa gyn. at jeg skulle ta trippel, tok dette i 3 cykluser og trudde at mensen bare var sen på den siste kuren. Jeg tok EL-tester og tempet, men fikk ikke utslag på noen av de, så jeg tok det bare med ro og ventet på mensen. Ukene gikk og mensen kom ikke, tok en test og den var virkelig positiv! :danse: Var ikke forberedt på det! Hadde prøvd i 2 år og 1 mnd før det gikk! Så det er forsatt håp! Nå krysser jeg fingrene for at spiren min sitter og sender en god dose med babystøv til deg :icon_lol::hug:

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer så mye til dere :) får håpe spiren din sitter å ønsker deg masse lykke videre :)

Det er virkelig godt å høre fra noen som sliter med det samme som meg. En god følelse å da høre at dere får det til :) får opp håpet mitt enda mer :)

Så tusen takk:) hvor langt er du på vei med den lille?

Skrevet

Hei, vi var nesten i samme posisjon som dere, ts. Vi var prøvere i nesten 2 år, og jeg hadde flere runder med Pergo, Crinone og Otrivelle. Gyn fant ikke noe alt på mine blodprøver eller ul, og prøvene til mannen var fine.

Vi fortsatte, og fortsatte og fortsatte..., å prøve og å ha regelmessig sex uten at noe skjedde, men nå i nov/des var det plutselig klaff - etter nesten to år.

I dag er jeg kun 6+4 uker på vei, og har derfor ingen garanti for at det ikke ender i en SA, men uansett hvordan det går vet vi nå at vi kan bli gravide. Og bare det er en stor lettelse. :)

Det er dessverre ingen mirakelkur, eller lure tips, men ikke gi opp håpet. Plutselig sitter spiren! :)

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer så mye til dere :) får håpe spiren din sitter å ønsker deg masse lykke videre :)

Det er virkelig godt å høre fra noen som sliter med det samme som meg. En god følelse å da høre at dere får det til :) får opp håpet mitt enda mer :)

Så tusen takk:) hvor langt er du på vei med den lille?

Tusen takk! :) Var det som var målet mitt, å gjøre at du ikke mister håpet! :) Jeg ble alltid lykkelig av solskinnshistorier, det gir deg liksom et like kick og det lyser opp hverdagen :) Når man prøver så lenge så mister man litt håpet og da hjelper det å høre at andre som også har hadde samme problemet har fått det til tilslutt :)

Jeg er vell 7-8 uker på veg tipper jeg :) Litt usikker siden jeg testet så sent, så vet ikke om jeg hadde EL når jeg "skulle" eller om den var sen :)

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det var tilfeldig, men jeg ble gravid etter 13 mnd da jeg prøvde Wild Yam.

Anonymous poster hash: 928b1...879

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...