AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #1 Skrevet 4. januar 2014 Jeg aner rett og slett ikke hvordan jeg skal få sikret alle bildene mine på Macbooken min. Det er snakk om flere tusen bilder, og jeg er ikke akkurat noen proff på Mac, selv etter to år med det. Noen her som vet og kan være så snille å forklare meg i detalj hva jeg bør gjøre? Anonymous poster hash: 1b943...7a5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #2 Skrevet 4. januar 2014 Overføre til harddisk? Laste opp til iCloud? Anonymous poster hash: cc8fe...bbc
halo Skrevet 4. januar 2014 #3 Skrevet 4. januar 2014 (endret) Alle Mac har TimeMachine i operativsystemet, det er et enkelt og bra program for automatisk back-up. Du må enten koble til en ekstern harddisk eller bruke en Apple Time Capsule (trådløs harddisk og router). http://www.apple.com/support/timemachine/ Endret 4. januar 2014 av halo
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #4 Skrevet 13. januar 2014 Overføre til harddisk? Laste opp til iCloud? Anonymous poster hash: cc8fe...bbc Hvordan laster jeg opp bildene mine fra iPhoto til iCloud? Har prøvd, men aner ikke hvordan jeg skal klare det. -TS Anonymous poster hash: 1b943...7a5
Safira Skrevet 13. januar 2014 #5 Skrevet 13. januar 2014 Jeg aner rett og slett ikke hvordan jeg skal få sikret alle bildene mine på Macbooken min. Det er snakk om flere tusen bilder, og jeg er ikke akkurat noen proff på Mac, selv etter to år med det. Noen her som vet og kan være så snille å forklare meg i detalj hva jeg bør gjøre? Anonymous poster hash: 1b943...7a5 Backup! Kopier bildene til en ekstern harddisk. Hvis du skal slette dem fra macen, bør du ha to eksterne disker. Det er jo tross alt ikke backup dersom informasjonen ikke finnes på minst to enheter. I tillegg bør en ha en harddisk liggende et annet sted, hos foreldre eller slikt, i tilfelle brann/vannskader/innbrudd. Når du plugger i en ekstern harddisk er det bare å dra mappen med bilder over.
halo Skrevet 13. januar 2014 #6 Skrevet 13. januar 2014 Hvordan laster jeg opp bildene mine fra iPhoto til iCloud? Har prøvd, men aner ikke hvordan jeg skal klare det. -TS Anonymous poster hash: 1b943...7a5 iCloud blir raskt fylt opp med mindre du kjøper ekstra plass. Du må enten kjøpe online lagringsplass eller kjøpe en ekstern harddisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå