AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #1 Skrevet 4. januar 2014 Hei Jeg lurer på noe.. Jeg tenker å studere medisin i Polen til neste år, men har også lust til å dra på jorden rundt reise, men en venn fra kullet under meg. Derfor lurer jeg på om det er mulig å gå ett år på medisinstudiet ved et av Polens universiteter, for så å ta et år fri og deretter starte på andreåret? Om detter ikke er mulig i Polen, vet dere om noen andre steder der det er mulig? Takk for svar! Anonymous poster hash: 15d30...859
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #2 Skrevet 4. januar 2014 Lurer også på om dette går ann på veterinærstudiet i Oslo.. Anonymous poster hash: aaecd...f0f
bobleplast123 Skrevet 4. januar 2014 #3 Skrevet 4. januar 2014 Vet ikke hvordan dette fungerer i utlandet, men på UiT kan man søke om 1 års permisjon under studiet, og antar dette også er mulig ved de andre studiestedene i Norge
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #4 Skrevet 4. januar 2014 Vet ikke hvordan dette fungerer i utlandet, men på UiT kan man søke om 1 års permisjon under studiet, og antar dette også er mulig ved de andre studiestedene i Norge ... men man får vel kun permisjon fra medisinstudiet ved UiT hvis det er på grunn av svangerskap/fødsel/omsorg for barn, sykdom o.l.? Anonymous poster hash: 29070...c84
bobleplast123 Skrevet 4. januar 2014 #5 Skrevet 4. januar 2014 Vet at mange har snakket om å ta et friår for å tenke seg om, og så evt komme tilbake året etter. Men kan hende det egentlig ikke er mulig? Da er det uansett litt rart at folk snakker om det. Kanskje alle tenker å skaffe seg unge for å ta det friåret
Lillemø Skrevet 4. januar 2014 #6 Skrevet 4. januar 2014 Neida, man kan søke permisjon et år av andre grunner også. Vet at mange har gjort dette.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #7 Skrevet 4. januar 2014 http://uit.no/Content/318860/Utfyllende%20bestemmelser%20for%20permisjon%20fra%20studiet.pdf Utfyllende bestemmelser for permisjon fra medisinstudiet ved UiT Fødsel/omsorg for barn gis ubegrenset antall ganger med permisjon. "Permisjon for inntil 2 år kan videre gis av andre grunner jfr. Forskrift for studier ved Universitetet i Tromsø § 18 andre ledd." Og der står det: http://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2008-12-12-1568#KAPITTEL_6 § 18.Permisjon En student som får barn under studiene, skal gis rett til permisjon fra studiene under svangerskap og til omsorg for barn, jf. lov om universiteter og høyskoler § 4-5. Permisjon skal også gis på grunnlag av verneplikt. Permisjon kan gis på grunnlag av deltakelse i internasjonale forsvarsoperasjoner, studentpolitisk arbeid, attestert langvarig sykdom og andre tungtveiende grunner av faglig, sosial eller personlig art. Fakultetet avgjør søknader om permisjon. Permisjon etter dette ledd kan ikke gis for mer enn to år i løpet av studietiden. Det er mulig at "svært usikker på om medisinstudiet er riktig utdanning for meg" er en gyldig grunn. Tviler på at "vil på reise med en venninne" er det. Kjenner to personer som sa at de (helt uavhengig av hverandre) hadde levert søknad om permisjon fordi de hadde lyst på fri/var lei av skole, men som likevel fortsatte på studiet året etterpå. Vet ikke om de ombestemte seg eller om de rett og slett ikke fikk innvilget søknadene. Anonymous poster hash: 29070...c84
Gjest Nanna87 Skrevet 5. januar 2014 #8 Skrevet 5. januar 2014 Jeg ville ha tenkt meg om to ganger før du begynte på studie i Polen. Jeg kom inn på 3 Universiteter i Polen, og jeg sluttet. Skolesystemet og plassen er ganske deprimerende.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2014 #9 Skrevet 6. januar 2014 Jeg kjenner folk som har fått permisjon fra studier for å dra på språkkurs eller delta på realityserier, så jeg har en følelse av at det ikke er så veldig strengt. Universitetet er interessert i motiverte studenter som består eksamen og ikke faller fra. Anonymous poster hash: e9e70...2ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå