AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #1 Skrevet 4. januar 2014 Jeg skal pusse opp kjøkkenet, og onkelen min som er rørlegger, har tilbudt seg å utføre rørleggerarbeidet. Han gjør dette gratis. Jeg er opptatt av at ting skal bli gjort riktig, og jeg lurer på om dette kan få noen konsekvenser. Må jeg skatte av denne tjenesten? Dersom det skulle bli en vannlekasje, vil jeg da få problemer med forsikringsselskapet? Onkelen min er faglært, har lang erfaring og arbeider i et rørleggerfirma, men er ikke på jobb og tar ikke betalt for arbeidet han gjør hos meg. Han jobber altså ikke svart. Er det noe annet jeg bør tenke på? Anonymous poster hash: 8917f...409
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #2 Skrevet 4. januar 2014 Oi, det hadde jeg ikke gjort. Min far var rørlegger og turde aldri fikse rør hos meg. Blir det lekkasje er han ansvarlig og han hadde ikke råd til det. Men har du gjennom bedrift og papirer på arbeid er det lettere og klage. Du kan få problemer med forsikringsselskapet hvis en lekkasje oppstår altså. Anonymous poster hash: 9fe3a...31e 1
JamesHardy Skrevet 4. januar 2014 #3 Skrevet 4. januar 2014 I forhold til hva som kan skje i fremtiden og forsikringer så lønner det seg alltid å ha papirene i orden på utført arbeid. 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #4 Skrevet 4. januar 2014 Mannen min er rørlegger, og selv om han gjør jobben selv, sørger han alltid for å få godkjenning av jobben med papirer fra et uavhengig firma. For at onkelen din skal kunne gjøre jobben på en trygg måte, for alle parter, er det best om jobben går gjennom firmaet han jobber for. Det blir litt dyrere, men tryggere. Og også skattemessig er dette i grenseland, selv om han ikke mottar penger fra dere. Anonymous poster hash: 7371e...f5d
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2014 #5 Skrevet 5. januar 2014 Min far er rørlegger og har fikset vårt røropplegg gratis. Han har installert en sånn "alarm"-greie på kjøkkenet. Om det begynner å lekke så vil vannet bli skrudd av tror jeg. Har også satt en sånn plastboks under oppvaskmaskinen slik at vannet renner frem på gulvet og vi kan oppdage lekkasjer mye raskere.Anonymous poster hash: ac30c...f84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå