Menchit Skrevet 4. januar 2014 #1 Skrevet 4. januar 2014 Noen kloke hoder her som vil prøve å bidra med en forklaring til en fullstendig komplett idiot oppførsel..? Jeg har tidligere skrevet om forholdet jeg har hatt over flere år til en mann. Vi sliter begge med relasjonvansker, og er ikke flinke å kommunisere. Tidligere har vi hatt det veldig fint sammen tross dette, men i det siste har han begynt å spille ut veldig dårlige sider. Dette skjer /starter alltid når vi er ute sammen med andre, og fortsetter da når vi kommer hjem. I starten kunne han beskylde meg for helt absurde ting, som han vet veldig godt ikke stemmer. Jeg gikk imidlertid ikke "på" disse forsøkene på å konstruerer kranger, men må snakke til ham omtrent som til et barn for å normalisere situasjonen. Slik holdt det på ca en mnd før jeg eksploderte, og vi snakket ikke sammen på tre uker. Vi har aldri snakket ut om noen av disse episodene når vi haar vært edrue. Nå er det helt anderledes, han forteller meg stadig ting om seg selv, som han egentlig skammer seg over. Samtidig som han sier at jeg vet alt om ham, mens han vet nesten ingenting om meg. Det stemmer til en viss grad da jeg nok er redd for å vise dårlige sider ved meg selv. Han blir aggresiv, (ikke voldelig, eller sint på meg) Sint på seg selv, lager generelt en veldig vanskelig stemning for de rundt ham. Kan pluselig begynne å skamflørte med venninner og slike ting. Det jeg lurer på er vel egentlig; hva vil han oppnå? Teste meg? Se hvor langt han kan gå før jeg "stikker"? Fremprovosere et "brudd"? Han har tidligere sagt at han vil være venner, men jeg klarer ikke å gi slipp, ikke han heller. Jeg vil ha et forhold. Men jeg er ikke sikker på hvor tydelig jeg har klart å kommunisere det. Jeg vet han er veldig veldig glad i meg. men forstår bare ikke hva som skjer nå. Jeg skal snakke med ham, jeg må det nå. Men jeg gruer meg veldig og hadde blitt glad for noen innspill fra dere. Som sagt har vi begge trøbbel med relasjoner, men han er vel hakket verre. Vi er i 30/40 årene, det har vel sitt å si
Cdcover Skrevet 4. januar 2014 #2 Skrevet 4. januar 2014 Det eneste du vil ha noe nytte av nå er å fortelle han hva du tenker om "forholdet" å hvilken vei du vil det skal gå. Kommunikasjon er nøkkelen til et velfungerende forhold og du kan ikke tenke deg til at han ska fortså hvor du står, om du ikke forteller han det. Mannfolk behøver noen ganger og få det inn med teskje Når det kommer til hva du beskriver først her, ville jeg nok ha lagt på sprang for lenge siden... Dette er nok noe jeg ville tatt opp i edru tilstand.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #3 Skrevet 4. januar 2014 Les deg opp på tilknytningsproblemer på nettet. Står mye om det. Han lever etter en selvoppfyllende profeti hvor han ubevisst tror at alle egentlig vil forlate ham, fordi de ikke elsker ham. Skjer ofte med de som har hatt en utrygg tilværelse de første årene av sitt liv. Denne profetien gjør han alt for å få bekreftelse på. Anonymous poster hash: fb1e4...b0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå