Gå til innhold

Standhaftig, eller skal jeg ta det personlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I lang tid flørtet jeg med en fyr. Jeg hadde vært interessert i han i lang tid da han begynte å flørte med meg. Sannsynligvis er det derfor jeg holdt ut så lenge også. Jeg unnskyldte han på alle mulige måter. For det meste skyldte jeg på at jobben opptok mye av hans tid. Det er forsåvidt sant, og derfor har han uttalt at han ikke vil ha kjæreste før jobben tillater at han kan være mye hjemme (han er selvstendig næringsdrivende). Dette sa han etter at hans forrige forhold tok slutt fordi de så hverandre for sjeldent, samt at han tidligere har satt karrieren sin til side i håp om å kapre ei jente, uten hell. Så han har forsåvidt dårlige erfaringer med å kombinere kjærlighet og karriere. Han flørtet masse med meg, og overøste meg med komplimenter (vakker, sexy, digg, søt...) Nå har jeg blitt lei av å bli holdt på gress. Satte han derfor på en liten prøve - et fremstøt mot noe "seriøst". Fikk til svar at selv om jeg var både det ene og det andre (en rekke komplimenter), kunne han ikke bare kaste det han hadde i hendene.

Nå lurer jeg på: Kan jeg tro på de komplimentene han har gitt meg? Kan det være at han ikke vil ha et forhold uansett hva så lenge han er i den jobbsituasjonen han er nå, eller bør jeg heller ta det personlig, at han virkelig ikke synes jeg er så fristende og vakker som han skal ha det til?

Jeg spør fordi det er "viktig" for meg i forhold til meg selv og det å komme videre. Om jeg har vært innbilsk eller ikke.

Anonymous poster hash: 29c69...78b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette hørtes ikke veldig lovende ut. I hvilke situasjoner flørter han, og hvor ofte treffes dere?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette hørtes ikke veldig lovende ut. I hvilke situasjoner flørter han, og hvor ofte treffes dere?

Jeg har lagt ham fra meg. Han flørtet stort sett i alle situasjoner, hver gang vi møttes, men også via sms når det var en stund siden han hadde sett meg. Hvor ofte vi møttes varierte, alt etter som når han var hjemme.

Det som gnager meg, er om det er sannsynlig å tro at han mente det han sa (alle komplimentene) selv om han ikke ville dra det noe lenger enn flørting. Eller om jeg har vært innbilsk.

AnonymBruker
Skrevet

Vel,selv omdu er fristende og vakker så betyr ikke det st du automatisk er noe kjæreste emne for han.det skal litt mer til enn å være søt og sexy for å inngå et forhold med noen

Anonymous poster hash: 680df...be4

• Liker 2
Skrevet

Det er vanskelig å si noe sikkert i denne situasjonen, men som selvstendig næringsdrivende kan det periodevis (flere år) være vanvittig mye å gjøre, . Svarene du har fått betyr ikke nødvendig vis at han ikke er interessert i deg, men at han prioriterer å bedriften sin i denne omgang. Det kan være godt forståelig hvis det er mål han har jobbet mot som plutselig er i horisonten, og snart innen rekkevidde.

Noen setter karriere over kjærlighet på generell basis også, noe som ville vært uheldig i ditt tilfelle.

• Liker 1
Skrevet

Men passer du egentlig sammen med en ambisiøs mann som setter karrieren sin først i en periode?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å si noe sikkert i denne situasjonen, men som selvstendig næringsdrivende kan det periodevis (flere år) være vanvittig mye å gjøre, . Svarene du har fått betyr ikke nødvendig vis at han ikke er interessert i deg, men at han prioriterer å bedriften sin i denne omgang. Det kan være godt forståelig hvis det er mål han har jobbet mot som plutselig er i horisonten, og snart innen rekkevidde.

Noen setter karriere over kjærlighet på generell basis også, noe som ville vært uheldig i ditt tilfelle.

Men passer du egentlig sammen med en ambisiøs mann som setter karrieren sin først i en periode?

Dere peker på to viktige ting. Jeg har ingen problemer med å forstå at han må jobbe på ettersom hele hans karriere bygger på innsatsen han nedlegger. Og han har jo sagt at han ikke har tid til kjæreste nå. Greit nok. Jeg føler jeg har brukt nok tid på ham. Problemet mitt er bare at jeg lurer på om jeg kan tro på det han har sagt (selv om han bare kaller det flørting), at selv om han ikke nødvendigvis har sett for seg en fremtid med meg, at han faktisk synes at jeg er sexy/søt/vakker/fristende... Mulig det er teit å henge seg opp i det, men det betyr en del for meg akkurat nå, både med tanke på mitt syn på menn og selvtilliten min.

Skrevet

Dere peker på to viktige ting. Jeg har ingen problemer med å forstå at han må jobbe på ettersom hele hans karriere bygger på innsatsen han nedlegger. Og han har jo sagt at han ikke har tid til kjæreste nå. Greit nok. Jeg føler jeg har brukt nok tid på ham. Problemet mitt er bare at jeg lurer på om jeg kan tro på det han har sagt (selv om han bare kaller det flørting), at selv om han ikke nødvendigvis har sett for seg en fremtid med meg, at han faktisk synes at jeg er sexy/søt/vakker/fristende... Mulig det er teit å henge seg opp i det, men det betyr en del for meg akkurat nå, både med tanke på mitt syn på menn og selvtilliten min.

Vel, akkurat det bestemmer du jo selv. Det handler om hva du sier til deg selv. Hvis du sier at -han har nok ikke ment noe han har sagt, han har sikkert bare holdt meg på hold, han synes egentlig ikke jeg er så fin,han er sikkert egentlig ute etter noe annet... osv osv hva føler du da? Elendighet ikke sant??

Men hvis du sier til deg selv at - Selfølgelig har han ment det han har sagt! Selvfølgelig ville han ha vært mye mer sammen med meg hvis det ikke var for jobben! Jeg er nok den rette for han, bare ikke nå.. så får du helt andre følelser.. :)

Så hva vi mener og tenker bør ikke være noe du vektlegger for vi kjenner ikke han eller deg eller situasjonen.. men du bestemmer selv hvilke følelser du skal gi deg selv for å øke ditt eget selvbildet :)

Og hvis du vil ha mine tanker så tror jeg absolutt at han har ment hvert eneste ord han har sagt.. han er bare ikke den rette for deg, fordi du vil ha mer enn han kan gi ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel, akkurat det bestemmer du jo selv. Det handler om hva du sier til deg selv. Hvis du sier at -han har nok ikke ment noe han har sagt, han har sikkert bare holdt meg på hold, han synes egentlig ikke jeg er så fin,han er sikkert egentlig ute etter noe annet... osv osv hva føler du da? Elendighet ikke sant??

Men hvis du sier til deg selv at - Selfølgelig har han ment det han har sagt! Selvfølgelig ville han ha vært mye mer sammen med meg hvis det ikke var for jobben! Jeg er nok den rette for han, bare ikke nå.. så får du helt andre følelser.. :)

Så hva vi mener og tenker bør ikke være noe du vektlegger for vi kjenner ikke han eller deg eller situasjonen.. men du bestemmer selv hvilke følelser du skal gi deg selv for å øke ditt eget selvbildet :)

Og hvis du vil ha mine tanker så tror jeg absolutt at han har ment hvert eneste ord han har sagt.. han er bare ikke den rette for deg, fordi du vil ha mer enn han kan gi ;)

Takk, du har jo helt rett. Jeg får velge å tro at han mente alt det han sa, og slutte og gruble... :)

Skrevet

Takk, du har jo helt rett. Jeg får velge å tro at han mente alt det han sa, og slutte og gruble... :)

Det synes jeg var et godt valg!! :D

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lagt ham fra meg. Han flørtet stort sett i alle situasjoner, hver gang vi møttes, men også via sms når det var en stund siden han hadde sett meg. Hvor ofte vi møttes varierte, alt etter som når han var hjemme.

Det som gnager meg, er om det er sannsynlig å tro at han mente det han sa (alle komplimentene) selv om han ikke ville dra det noe lenger enn flørting. Eller om jeg har vært innbilsk.

Så lenge han har gitt deg komplimenter av typen: Du er snill, god, søt, sexy, nydelig osv. så er det da ingenting som tyder på at han ikke har likt deg veldig godt.

Men hadde han tenkt på en fremtid med deg så hadde han skrevet mye mer, så lenge du besvarte det.

Anonymous poster hash: bd294...81a

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge han har gitt deg komplimenter av typen: Du er snill, god, søt, sexy, nydelig osv. så er det da ingenting som tyder på at han ikke har likt deg veldig godt. Men hadde han tenkt på en fremtid med deg så hadde han skrevet mye mer, så lenge du besvarte det. Anonymous poster hash: bd294...81a

Nei, som sagt, så har jeg forsåvidt ingen grunn til å tenke at han ikke mente det han sa. Men igjen: Hvorfor holdt han på slik? Var det dumt av meg å gi uttrykk for at jeg ville noe mer?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tviler vel på at selv en flørtepus av en mann overøser en kvinne med komplimenter dersom han ikke mener det han sier. Jeg sliter i såfall også med å se hensikten. Men dersom han mener det (noe jeg tror han gjør), så er det vel fordi han liker det han ser, og ønsker å fortelle deg det.

Jeg synes ikke du skal ta det personlig at han ikke ønsket et forhold - ut i fra det du forteller om hans erfaringer synes jeg det er forståelig og at det står respekt av hans valg. Og nei, det gjorde ingenting at du uttrykte at du ønsket noe mer seriøst. :)

Anonymous poster hash: 22ebc...7e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...