Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt snus så lenge jeg kan huske. Nærmer seg vel en 7 år nå. Nå er jeg gravid, og jeg trodde helt ærlig det skulle bli en enkel sak å slutte når jeg fikk vite at jeg skulle ha barn. Så feil kan man ta. Jeg får det rett og slett ikke til.

Kanskje fordi jeg ikke tar det alvorlig nok? Jeg aner ikke. Men om dere kan skremme meg litt med hvordan ting fungerer her hadde jeg blitt kjempeglad. For nå jeg slutte! :(

Anonymous poster hash: 846fe...738
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahah. Glem det. Trodde du skrev du hadde brukt det siden du var 7 år :P

• Liker 1
Skrevet

Barnet ditt kan dø. Slutt å snuse!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
I 2003 viste en svensk studie at snusing øker risikoen for for tidlig fødsel og svangerskapsforgiftning. I 2010 bekreftet ytterligere to studier ved det medisinske fødselsregisteret i Sverige funnet om økt risiko for for tidlig fødsel, og viste i tillegg økt risiko for dødfødsel.

Herfra.

Anonymous poster hash: 42e35...973

Skrevet

Jeg snuse en boks snus hver dag, i 10 år! Da jeg hadde mistanke om at jeg var gravid , sluttet jeg med en gang!

Du må fortelle deg selv at selv om du syns det er godt så er det lille nurket i kroppen din ditt ansvar!

Drikker, snuser eller røyker man kan dette gi store komplikasjoner, i verste fall død. Er det noe du kunne levd med, hvis det skjedde no?

Prøv å kutt ned litt etter litt, ta deg en tyggis, eller en onico ... Når du får høre hjerteslagene for første gang, så er det verdt det!

Skrevet

Det er faktisk bare å la være. Klarer ikke er bare syt. Ja, det er ubehagelig, men noe så egoistisk som at du heller lar barnet ta ubehaget ved at du snuser framfor at du som mor tar ubehaget ved å slutte!

Det dummeste du gjør er å lage masse unnskyldninger for deg selv, det gjør det hele bare værre.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg snuste og røykte i nesten 10 år helt til jeg fant ut at jeg var gravid. Begynte med onico samme dag som jeg tok graviditetstesten. Var tøft de første dagene men fant ut at det ikke er verdt å miste et barn over nikotin. Du må bare ta et valg å bestemme deg for å slutte. Ikke gi deg selv et valg.

Anonymous poster hash: dac24...064

Skrevet

''Klarer ikke'' er det mest idiotiske jeg hører fra dere slm ikke klarer å slutte med snus/røyk.

Jo, dere klarer, det er bare å kaste giften i søpla og ikke gå for å kjøpe ny!

Idiotisk og egoistisk er det, og jeg tenker at dersom du ikke engang klarer å ofre snusen for babyen så er du definitivt ikke klar til å bli mor.

• Liker 4
Skrevet

Og jeg røykte før jeg ble gravid med min første, og brukte snus før jeg ble gravid ned min andre.

Sluttet selvfølgelig på dagen med begge, det skulle faktisk bare mangle!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå ser du til at du kaster dritten i nærmeste søppelboks, og ikke lar deg selv fristes til å kjøpe ny. Det er bare snus.

Vet om ei venninne som snuste grovt

masse, sluttet på dagen. Alt lå i psyken der og da.

Dessverre midt i svangerskapet dukket det opp flere ting som gjorde at hun tok det valget å begynne igjen. Barnet vokste normalt. Da det var 2 mnd igjen trappet snusbruken opp til tidligere.

Barnet gikk ned i vekt, og legene satte henne igang 1 mnd før termindato ettersom aktiviteten gikk veldig ned. Hun sluttet å snuse igjen.

Anonymous poster hash: cc3e0...087

Skrevet

Beklager, men sånne typer utsagn som "jeg klarer ikke å slutte" er det største tøvet jeg hører. (Har selv sluttet med både røyk og snus, etter mer enn 7 år). Skremselspropaganda skal ikke komme fra min kant, men heller en oppfordring til at du må ta deg sammen!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Joda, det klarer du. Kast boksen i søppeldunken og ikke kjøp ny. Bit tennene sammen et par uker, så er det verste over. Begynn med håndarbeid, trening eller baking. Belønningen er mindre bekymringer og bedre samvittighet.

Anonymous poster hash: 775cf...5da

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hey!

Den løse Generalen styrte livet mitt i 11 år, 1 boks hver eneste dag frem til 09.12-2013.

Tok den siste prisen og sendte snusboksen ned i "Davy Jones` locker".

"Alle" slutter stadig vekk, de holder et par dager, ei uke, kanskje en måned, men de begynner alltid igjen, derfor bestemte jeg meg for mange år siden at jeg ikke skulle "prøve" å slutte, hvis jeg skulle slutte så skulle det være et varig tiltak.

Ja, så kastet jeg boksen, de første timene var preget av kaldsvetting, dårlig fokus og anger.

Den påfølgende uken følte jeg meg som en tørrlagt alkoholiker, sansene ble forsterket, samtidig som at hjernen ikke evnet å prosessere inntrykkene, det var en motsatt utavmegsjælopplevelse.

Det føltes som at jeg satt inne i kroppen min og bare observerte hva kroppen drev med...

Etter halvannen uke var de verste abstinensene borte, men det er klart at jeg kjenner savnet etter måltider, etter kaffen, etter sexen, under bilkjøring, under TV-titting ... alltid...

Men kjære vene, det går bedre og bedre for hver dag som går :)

Motivasjon?

*Økonomi, snusen kostet meg 30 000,- i året pluss kjøring pluss andre ting jeg plukket med meg når jeg først var innom snusbutikken.

*Såre lepper, å huff...

*Begynner så smått å få igjen smakssansen :)

Du kommer til å bli stresset og grinete når du slutter, samboeren min truer med å flytte ut...

Endret av Bud
Skrevet

Du hadde trodd det ble enkelt å slutte, det viser seg at det ikke er så enkelt. Jeg sier som de andre, det spiller ingen rolle om det er vanskelig eller enkelt, bestem deg for å slutte og jobb med mentaliteten din. Dvs hvis du luller deg inn i hvor vanskelig det er og tenker på det hele tiden, så blir det jo vanskeligere.

Klart det må viljestyrke til for å slutte, sånn er det nå en gang. Men hva sier mannen din? Om ikke annet så hadde min manns forakt og skuffelse vært ganske motiverende for min del. Det er ikke bare ditt barn og din avgjørelse.

• Liker 2
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Hey!

Den løse Generalen styrte livet mitt i 11 år, 1 boks hver eneste dag frem til 09.12-2013.

Tok den siste prisen og sendte snusboksen ned i "Davy Jones` locker".

"Alle" slutter stadig vekk, de holder et par dager, ei uke, kanskje en måned, men de begynner alltid igjen, derfor bestemte jeg meg for mange år siden at jeg ikke skulle "prøve" å slutte, hvis jeg skulle slutte så skulle det være et varig tiltak.

Ja, så kastet jeg boksen, de første timene var preget av kaldsvetting, dårlig fokus og anger.

Den påfølgende uken følte jeg meg som en tørrlagt alkoholiker, sansene ble forsterket, samtidig som at hjernen ikke evnet å prosessere inntrykkene, det var en motsatt utavmegsjælopplevelse.

Det føltes som at jeg satt inne i kroppen min og bare observerte hva kroppen drev med...

Etter halvannen uke var de verste abstinensene borte, men det er klart at jeg kjenner savnet etter måltider, etter kaffen, etter sexen, under bilkjøring, under TV-titting ... alltid...

Men kjære vene, det går bedre og bedre for hver dag som går :)

Motivasjon?

*Økonomi, snusen kostet meg 30 000,- i året pluss kjøring pluss andre ting jeg plukket med meg når jeg først var innom snusbutikken.

*Såre lepper, å huff...

*Begynner så smått å få igjen smakssansen :)

Du kommer til å bli stresset og grinete når du slutter, samboeren min truer med å flytte ut...

Samboeren min slutta på 8 uker før vi planla å bli gravide (vi/hun ble det selvsagt) og har ikke snust på to år nå. Ble ikke irritert, grinete eller noe som helst. Det gikk lett som en plett, og hun har snusa i 8 år. Eneste jeg merket det på var økonomien :) Så folk er forskjellige.

Det eneste som ikke er holdbart er at du ikke klarer. For når du har et barn i magen så har du PLIKT til å slutte. Du risikerer å i værste fall ta livet av ditt eget barn, eller gi det senskader. Hvordan kan du i det hele tatt vurdere det, TS?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snus kan vel ikke være så ille? Røyk går jo ned i magen, men snuses er jo bare i leppa??

Anonymous poster hash: 1aa3c...94f
  • Liker 1
Skrevet

Snus kan vel ikke være så ille? Røyk går jo ned i magen, men snuses er jo bare i leppa??

Herregud. Mener du dette her?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Herregud. Mener du dette her?

Sist jeg sjekket ligger babyen i magen? Det er jo langt unna leppa? Men jeg skjønner det med røyken, den drar man jo ned i magen og lungene.

• Liker 1
Skrevet

Sist jeg sjekket ligger babyen i magen? Det er jo langt unna leppa? Men jeg skjønner det med røyken, den drar man jo ned i magen og lungene.

Foreslår at du googler dette her, jeg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...