Gå til innhold

Hva er forskjellen på søknad om Boliglån og Finansieringsbevis?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere,

Jeg forstår ikke helt hva som er forskjellen på søknad om finanidieringsbevis og boliglån. Noen som kan hjelpe meg?

Anonymous poster hash: 9ab56...d34

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen stor forskjell? De gangene jeg har søkt om boliglån så har jeg fått et finansieringsbevis som en bekreftelse på at lånet er/blir innvilget.

Anonymous poster hash: 3532d...d78

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo være at noen banker har dette som 2 prosesser? Dvs at du søker om finansieringsbevis hvis du er på boligjakt og søker om lån dersom du har en konkret bolig på hånden?

AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo være at noen banker har dette som 2 prosesser? Dvs at du søker om finansieringsbevis hvis du er på boligjakt og søker om lån dersom du har en konkret bolig på hånden?

Ja, i nettbanken min kan man huke av for ett av to alternativer.

Men betyr det at man altså da kan få innvilget Finansieringsbevis for å gå på boligjakt, men samtidig i teorien bli nektet et faktisk boliglån? Eller..?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis an har fått finansieringsbevis betyr det at man da fremdeles kan få avslag på endelig søknad om boliglån når vi finner den rette boligen? eller?

Skrevet

Finansieringsbeviset betyr i bunn og grunn at du får lån i den aktuelle banken hvis du vinner en budrunde på en bolig som er innenfor kravene i dette. Banken forplikter seg iht. beviset, og kan ikke nekte deg lån så lenge kriteriene i beviset er møtt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...