Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg brakk håndleddet mitt for snart 7 år siden, og det grodde skjevt sammen igjen, så sliter en del med smerter ved belastning. Noen ganger er det så ille at jeg ikke greier å bruke armen på mange timer/til neste dag.

Har prøvd med støttebandasje ol, men finner ingenting som fungerer. Finnes det noe som kan avlaste håndleddet mitt litt? Evt noe støtte som faktisk fungerer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har håndleddsstøtte pga gjenvendende senebetennelse. Den er avstivet med metallstenger og lukkes med borrelås. Går fra omtrent midt mellom håndledd og albue nesten opp til fingrene, med hull til tommel. Helt fastlåst blir ikke håndleddet, men det er ikke langt i fra, så lenge man får riktig størrelse. Den er kjøpt hos bandasjist, og de hadde mange ulike varianter av håndleddsstøtte. Godt mulig du har prøvd denne type støtte, men hvis ikke kan det kanskje være verdt et forsøk? :)

AnonymBruker
Skrevet

Har også håndleddsstøtte pga senebetennelse. Har kjøpt de på apoteket.

Anonymous poster hash: 48726...2df

Skrevet

Bandasjist har jeg faktisk ikke hørt om før, men når jeg søker opp i nærheten av meg, finner jeg ingenting...

Har titta på apotek, og prøvd de som var der, men syntes ikke det virka som noe tess. Er senebetennelse eller noe liknende jeg får også, tenker jeg, pga at det er skjevt og blir feilbelastet.

Skrevet

Denne ser ut til å være noe a la den jeg har: http://www.apotek1.no/produkter/a1-haandleddsstotte-med-skinne-hoyre-l-1stk-845350p

Min var en del dyrere, så det kan jo ha noe å si for effekten, men det kan også være at prisen var høyere pga at den var kjøpt på spesialforretning... Hvis du har forsøkt denne typen (med metallavstivning) og det ikke funker, ville jeg vurdert å ringe eller maile en bandasjist og spurt om forslag. Kan jo hende de har støtter å anbefale som kan kjøpes via postordre eller lignende.

Skrevet

Takk, skal sjekke det ut. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...