Gå til innhold

Hvordan tror dere dagens unge vil takle å bli eldre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt på dette av og til. I dagens samfunn betyr jo et ungdommelig utseende veldig mye, mange jenter spesielt spiller jo veldig på utseendet sitt. Og med "eldre" tenker jeg ikke 30+, men 40-50 og oppover. Til og med fotballfrue og Rannveig Heitmann blir jo forhåpentligvis 40, 50 og 60 en dag. Det må jo være en nedtur å spille på utseende hele livet når en plutselig sitter der og er 50 og utkonkurrert av alle de unge.

Ser for meg at eldre damer med "konefrisyre" og blomstrete kjoler snart er en utdødd rase, om 50 år er det nok botox, hold in og hairextensions som regjerer på gamlehjemmet.

Anonymous poster hash: fcbae...12d
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Hooty McOwlface
Skrevet

40 is the new 20, er det ikke sånn?

Jeg føler folk på en måte er yngre lengre nå, eller eventuelt ble eldre tidligere før. Det er bare et par generasjoner siden man som 25åring skulle ha mann, to barn, kort hår og hatt, imens det i dag ikke er uvanlig for 40åringer å leve og til dels kle seg som tyveåringer.

Ungdommelig utseende har jo alltid vært et ideal det da, men det blir nok flere plastikktryner på gamlehjemmene fremover siden det er vanligere nå og flere som har råd til det. Kan jo bli artig å se hva ørten år med botox gjør med et ansikt når de når 90.

Hva folk vil gå kledd i kan jo bli interessant å se, men jeg kan ikke se for meg at jeg/min generasjon plutselig går over til store, blomstrete kjoler når vi blir 70 iallefall. Jeg ser jo bare på mine foreldre som jo begynner å nærme seg pensjonistalder at de er helt annerledes kledd enn deres foreldre igjen, dagens 60åringer går jo i rundt i klær som jeg selv kunne gått i. Skillene er ikke så store lengre.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tja... Helt ærlig: Jeg er opptatt av utseendet. Men jeg kommer til å bli lei av det også en vakker dag og begynne å prioritere andre ting. Det kommer vel et tidspunkt hvor man blir litt lei av seg selv og egoet sitt. selvom man må passe på at man ikke går for langt den veien heller.

Jeg vil gjerne ha et liv som inneholder mindre "utseendet", selvom klær og sminke fortsatt kan være en faktor. Og det ser jeg egentlig frem til :)

Det jeg likte når jeg var 16, er annerledes nå når jeg er 23.

Anonymous poster hash: 73df5...eb7
  • Liker 2
Skrevet

før var 30 den sikre død. i dag er det svakt å dø på 60.

Skrevet

jeg er veldig sensetiv for atmosfære og jeg er veldig emosjonel

Om jeg flytter hjemmefra, blir jeg NØDT til å finne meg en ektemann. Jeg kommer ikke til å overleve ensomhet og depresjonen som følger den.

Ellers.......good to go

Gjest Inferno
Skrevet

Tror de kommer til å klare seg fint, jeg, slik som forrige generasjon og generasjonen før der og før der igjen og så videre. Jeg kan se for meg at en del vil bli tvunget til å endre perspektiv på livet, men det er ikke noe nytt. Hva får dere til å tro at dagens unge er så unike?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg avslutter den dagen jeg oppdager mitt første rynke.

Anonymous poster hash: 57309...6ea
AnonymBruker
Skrevet

Gleder meg jeg egentlig. "Fruktbarhetsalderen" er bare mas og stress. Kan forhåpentligvis slappe av når jeg er 50 .

Anonymous poster hash: 166dc...e91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...