AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #1 Skrevet 3. januar 2014 Mannen min har hele forholdet vært i tvil om han ønsker flere barn. Han har to barn i slutten av tenårene, jeg har et barn som nærmer seg skolealder (med annen far). Nå har han bestemt seg og vil sterilisere seg, fordi han er redd for å bli lurt fordi jeg har sagt at jeg kunne tenkt meg et barn til. Jeg er usikker på om jeg er ferdig med barn, men nå tar jo han det valget for meg og det kjenner jeg er vanskelig. Ekteskapet vårt er godt på alle fronter. Men alderen vår tilsier at det begynner å haste om vi skal kunne klare å få barn sammen (fyller 35 i år og det tok tid forrige gang jeg ble gravid). Jeg er redd for å sitte igjen å være 40 og bitter om/når han gjennomfører steriliSeringen. På mange måter forstår jeg han også- men det er likevel vanskelig å vite at jeg ikke skal få søsken til barnet mitt. Vurderer om jeg må be om skilsmisse men er veldig redd for å miste mannen min.... Noen som kjenner igjen problemstillingen?? SiljeAnonymous poster hash: abbbf...aca
Gjest Wei Wei Skrevet 4. januar 2014 #2 Skrevet 4. januar 2014 Ditt barn har jo fått to eldre søsken i form av mannen sine barn. Dere har nå 3 barn i familien og jeg forstår hvorfor han mener det er nok for ham. Hvis han steriliserer seg, så tar han ikke muligheten fra deg til å få flere barn. Han bare gjør det umulig å få barn med ham. Fortell ham hva du mener og hør på hans grunner. Noen av dere må gi etter eller så finnes det bare en løsning. Selv syns jeg det er for svak grunn til å skille seg. 5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #3 Skrevet 4. januar 2014 Jeg anbefaler skilsmisse hvis dette er hvor mye du elsker mannen din, da er ikke det ekteskapet mye å samle på. Anonymous poster hash: d00a6...8e8
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #4 Skrevet 4. januar 2014 Enig med Wei Wei. Dere har nå totalt tre barn, og da er det helt naturlig at han ikke vil ha flere. Du er uenig, og det er greit, men han gjør ingenting som helst galt. Anonymous poster hash: 6ae0c...c5b
kokkos Skrevet 4. januar 2014 #5 Skrevet 4. januar 2014 Forstår at det er vondt for deg. Kanskje du kan få han med en tur på familievernkontoret, og at dem kan hjelpe dere å prate sammen? Og så må du bare finne ut hva som er viktigst for deg av den mannen og flere barn. Forferdelig valg å måtte ta.
lulle Skrevet 4. januar 2014 #6 Skrevet 4. januar 2014 Enig i at 3 barn er nok og forstår hans argument. Er sterkt uenig i at noen steriliserer seg uten at det er en felles avgjørelse mellom partene.
kokkos Skrevet 4. januar 2014 #7 Skrevet 4. januar 2014 Jeg anbefaler skilsmisse hvis dette er hvor mye du elsker mannen din, da er ikke det ekteskapet mye å samle på.Anonymous poster hash: d00a6...8e8 Akkurat det (idiot)argumentet gjelder like mye andre veien også. 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #8 Skrevet 4. januar 2014 Enig i at 3 barn er nok og forstår hans argument. Er sterkt uenig i at noen steriliserer seg uten at det er en felles avgjørelse mellom partene. Altså, her hyles det opp når ei jente/ dame blir gravid om at det er hennes kropp og hennes valg om å beholde. Har ikke da mannen samme rett til å velge om han vil ha flere barn? Dere har 3 barn, å hvis mannen er fornøyd med det, må du respektere han for det. Anonymous poster hash: 9a893...e8c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå