AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #1 Del Skrevet 3. januar 2014 Jeg skal borre i en tann neste uke, men har fått beskjed om at hullet er så lite at jeg kan bestemme selv om jeg vil ha bedøvelse eller ikke, da det vil gå veldig raskt. Har aldri borret før, så aner ikke hvor vondt det gjør? Hva burde jeg gjøre? Anonymous poster hash: ecc82...ed3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #2 Del Skrevet 3. januar 2014 Jeg velger alltid bedøvelse pga vonde erfaringer fra tidligere. Men det er visst nok ofte ikke nødvendig. Spørs el hvor nervøs du blir. Om du gruer deg burde du bare bestemme deg for bedøvelse. Anonymous poster hash: 22b18...8ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pheel Skrevet 3. januar 2014 #3 Del Skrevet 3. januar 2014 Hvorfor vurderer du å ikke ville ha bedøvelse? Sprøyteskrekk eller fordi det koster ekstra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 3. januar 2014 #4 Del Skrevet 3. januar 2014 Jeg tar alltid bedøvelse. Man vet aldri hva som skjer når de faktisk starter å borre. Mulig hullet er større enn de trodde. Det opplevde jeg en gang. Bedøvelsen er jo bare et raskt stikk og den er borte etter en time. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kim Skrevet 3. januar 2014 #5 Del Skrevet 3. januar 2014 Bedøvelse - nuff siad! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 3. januar 2014 #6 Del Skrevet 3. januar 2014 Dersom det er lite, så er det ikke noe poeng med bedøvelse. Det gjør ikke vondt før det når roten og det skal litt til. Dersom de finner at det er større enn forventet, er det jo bare å avbryte og sette bedøvelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #7 Del Skrevet 3. januar 2014 Dersom det er lite, så er det ikke noe poeng med bedøvelse. Det gjør ikke vondt før det når roten og det skal litt til. Dersom de finner at det er større enn forventet, er det jo bare å avbryte og sette bedøvelse. Det var det tannlegen sa til meg også, at vi kunne prøve uten, også se det ann.. men er litt redd om det gjør vondt. Anonymous poster hash: ecc82...ed3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #8 Del Skrevet 3. januar 2014 Jeg tar alltid bedøvelse. Man vet aldri hva som skjer når de faktisk starter å borre. Mulig hullet er større enn de trodde. Det opplevde jeg en gang. Bedøvelsen er jo bare et raskt stikk og den er borte etter en time. Sprøyteskrekk.. Anonymous poster hash: ecc82...ed3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #9 Del Skrevet 3. januar 2014 Fikk skikkelig tannlegeskrekk første gangen etter å ha borret, var et "lite" hull som de tok uten å spørre om jeg ville ha bedøvelse (skoletannlegen, jada jada). Det er den verste smerten jeg har hatt i hele mitt liv, helt forferdelig. Lite hull, meg i ræva. Holdt på i evigheter, mens jeg skrek av smerte. Alle opplever det ulikt, men du vet aldri før du prøver... For min del var det første og siste gang.Anonymous poster hash: fc4c5...0e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #10 Del Skrevet 3. januar 2014 Fikk skikkelig tannlegeskrekk første gangen etter å ha borret, var et "lite" hull som de tok uten å spørre om jeg ville ha bedøvelse (skoletannlegen, jada jada). Det er den verste smerten jeg har hatt i hele mitt liv, helt forferdelig. Lite hull, meg i ræva. Holdt på i evigheter, mens jeg skrek av smerte. Alle opplever det ulikt, men du vet aldri før du prøver... For min del var det første og siste gang.Anonymous poster hash: fc4c5...0e3 Åh fysøren, tror jeg går for bedøvelse. Anonymous poster hash: ecc82...ed3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Applestore Skrevet 3. januar 2014 #11 Del Skrevet 3. januar 2014 Jeg borrer uten bedøvelse, kunne ikke funnet på å bruke det ved borring nå lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lypcha Skrevet 3. januar 2014 #12 Del Skrevet 3. januar 2014 Jeg ville prøvd uten først. Som regel er det ikke verre enn å be om å få bedøvelse hvis det er altfor ille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MunaMadan Skrevet 3. januar 2014 #13 Del Skrevet 3. januar 2014 Jeg har kun hatt små hull, og aldri tatt bedøvelse for å borre dem. Jeg har klart meg fint uten bedøvelse. Man må jo selvfølgelig være innstilt på at det gjør vondt, men at smerten er kortvarig. Jeg pleier å lukke øynene, fokusere på å være avslappet og tenke på noe hyggelig. Det er vondt nok til at det er ubehagelig - og gir meg ekstra motivasjon når jeg går ut derifra; skal være flinkere med tanntråden heretter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 3. januar 2014 #14 Del Skrevet 3. januar 2014 Sprøyteskrekk.. Anonymous poster hash: ecc82...ed3 Du kjenner nesten ikke stikket Det går bra dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sillicious Skrevet 3. januar 2014 #15 Del Skrevet 3. januar 2014 Hos meg var hullet større enn de trodde, så.. det ble smerteer! Jeg tar ALLTID bedøvelse fra nå av, uansett. Stikket kjenner jeg aldri i det hele tatt, så det er snedig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå